Laurens en ik willen na Daemons & Damsels proberen een 40K campaign te organiseren.
Problemen met vorige campaigns (fantasy of 40K)
-Duurden te lang
We beginnen in April eindigen in Juni, voordat mensen op vakantie gaan (oeps ben zelf in juni weg
Dus een week of 12/13.
Is dat te doen?
-Je speelde te vaak tegen dezelfde tegenstander (map based)
Laurens heeft een mooie map gemaakt dus die willen we wel gebruiken maar je kan tegen iedereen vechten (40k is tenslotte met vliegtuigen, ruimteschepen, warp portals etc.
- Te veel regels
Ik denk aan een story-based ladder campaign. D.w.z. je zegt deze week of je volgende week kan en met welk leger je wil spelen (ja je kan met meerdere legers spelen:) De organisatie geeft je je orders en tegenstander (al dan niet in het geheime, met gehieme objectives etc.)
Heb je gewonnen prik je een landje bij op de kaart.
- Het was een hutje mutje van fracties/alliances
Gezien onze nieuwe infestatie van Orks bij de club
Ork invasie op een imperium planeet
Dus voornamelijk Orks vs Imperial Guard/Space Marines/Sisters of Battle
(en die tegen elkaar/zichzelf want niemand is echt vrienden in 40k
Natuurlijk kan er best een Eldar/Chaos Space Marine leger tussen lopen met hun eigen objectives. Een Necron Tomb kan natuurlijk ook altijd op die wereld liggen en geactiveerd worden.
Tau zitten op zo'n klein stukje van het 40k universum en ik vind het niet fluffy om alles er bij te gooien dus helaas (Vhati heeft nu toch space marines
En Nids, tja wie weet of die meedoen
, niet als vast leger.
Even een voorbeeld hoe ik denk dat het gaat.
Beastherder doet mee met zijn nieuwe Ork Bloodaxes maar speelt ook af en toe met zijn Flesh Tearer Space Marines en Imperial Guard (zeker als de nieuwe codex in mei komt) mee.
Vhati doet mee met zij Salamanders en Daemons.
Beastherder zegt (tegen organisatie): ik wil volgende week wel spelen met mijn orks maar ben laat
Vhati ik wil volgende week een battle doen met Whatever
Organisatie: tegen Vhati Is laat een probleem
V: Nee,
O: (tegen V) je speelt 1000p Space Marines tegen wie of wat zie je wel
tegen B je speelt 1.000p tegen Space Marines en je secret objective is zijn HQ killen
Oh ja natuurliijk willen we de campaign sluiten met een Apocalypse battle
Start your Stompas!
Dus wie heeft er zin om mee te doen?
En met Welk(e) leger(s)?
Deelnemers:
Bob Space Marines (heel misschien een keer Eldar)

heeft het echt met fluf te maken bob...?
(ik heb geen voorkeur)