40K: Missies

40K: Missies

Berichtdoor DutchSage » 28 feb 2012 18:51

Beste organisatie,

Met betrekking op de missies heb ik de volgende vragen/opmerkingen:

1). Sudden death: de huidige implementatie zorgt ervoor dat er nogal een aantal vreemde situaties op kunnen treden (als je "pech" hebt en je tabled je tegenstander voordat je tijd had om op objectives te bewegen heb je opeens een draw). Is het niet beter om in het geval van sudden death het resultaat op 16-4 te zetten, waarbij tweemaal een stap omhoog gegaan kan worden (+2/-2 voor meer dan 300 victory points verschil, +2/-2 voor meer objectives voor missie 1 en 3, voor missie 2 zou het dan zijn +2/-2 voor 300 victory points verschil en +4/-4 voor 600 victory points verschil)?

2). De command points structuur van missie 2 bevoordeelt lage killpoint legers wel erg veel (Draigowing legers hebben bij 1650 punten vaak maar 3 killpoints als een voorbeeld) en zorgt ervoor dat je een massacre tegen kunt krijgen zelfs als je je tegenstander volledig annihalate. Is het mogelijk om hier nogmaals naar te kijken?
Laatst bijgewerkt door DutchSage op 01 maart 2012 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt
"Take my advice, I don't use it anyway"
Legers die ik speel: 40K: Eldar, Grey Knights
DutchSage
Giant dwarf

Re: Missies

Berichtdoor Rick » 29 feb 2012 21:27

Beste Dutchsage,

Ik zal over beide punten nog even nadenken en kom later met een reactie.
Legers die ik speel: 2000pts Tau Empire, Wild West Exodus: The Union, Holy order of men & The Watchers
Rick
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling

Re: 40K: Missies

Berichtdoor vhati » 03 maart 2012 19:19

is het een optie om zoiets toe te voegen:

als je een leger 2x zoveel kill points als zijn tegenstander heeftword elke unit van zijn tegenstander 2 killpoints waard, 3x zoveel is 3 punten? etc etc. zorgt er nog steeds voor dat een draigwing erg weinig kp heeft maar als je iets afkrijgt heb je ook meteen een bult kp.
I just got lost in thought. It was unfamiliar territory

Why? Just because I can

Painted? What's that?
Legers die ik speel: Eldar, Space Marines, Tau, Tyranids, Chaos Daemons, High Elves, Skaven
vhati
Four Ogres, all with nifty pigtails

Berichtdoor shogun » 03 maart 2012 20:46

[quote="vhati"]is het een optie om zoiets toe te voegen:

als je een leger 2x zoveel kill points als zijn tegenstander heeftword elke unit van zijn tegenstander 2 killpoints waard, 3x zoveel is 3 punten? etc etc. zorgt er nog steeds voor dat een draigwing erg weinig kp heeft maar als je iets afkrijgt heb je ook meteen een bult kp.

Dat is ook geen optie, denk ik. Als ik een leger heb met 6 killpoints en ik kom een tegenstander tegen met 12 dan tellen mijn units in een keer dubbel. Als ik tegen dezelfde tegenstander 7 killpoints mee neem dan heb ik dit probleem niet, nogal groot verschil.

Er moet een balans zijn tussen killpoints en scoring units/objectives. Een draigo leger van 1650 punten heeft weinig scoring units om bij de volgende missie 4 objectives te claimen. Het probleem is dat de huidige puntentelling punten geeft voor een specifiek aantal killpoints en dat kan eigelijk niet.
Als je een draigo legers tegenover je hebt staan bestaande uit 4 killpoints dan kun je sowieso geen massacre halen omdat je nooit 5 killpoints verschil kan maken.

Ik zou niet de huidige puntentelling hanteren maar het volgende doen:

evenveel killpoints= 10-10 = draw
meer killpoints = 14-6 = victory
2keer zoveel killpoints= 18-2= solid victory

met een verschil van 400 victorypoints krijg je een stap hoger...

Dit doen ze zo met de killpoint missies op het grand tournament.
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Rick » 05 maart 2012 23:05

Oke nieuwe versie rulespack is gemaakt (Moet nog wel op de site worden gezet). met daarin:

1. een wipeout command points table. Dezelfde als in de GT van 2010 (ik kon de rules voor 2011 niet vinden).

2. De command points voor battle 2 zijn veranderd in wat Shogun voorstelde (en wat dus ook in de rules van GT stond).
Legers die ik speel: 2000pts Tau Empire, Wild West Exodus: The Union, Holy order of men & The Watchers
Rick
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling

Plaats een reactie

Quote geselecteerd

Geef de code van de afbeelding in exact zoals weergegeven. De code is niet hoofdlettergevoelig en kan geen nul bevatten.

Keer terug naar Daemons & Damsels 2012 FAQ-vraag maar raak.