De ClubAvond

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

Re: De ClubAvond

Berichtdoor Beastherder » 15 jan 2017 15:09

[quote="Bobske"]Gerie was aan het spelen (Ja GERIE!)

Zo 1 keer in de 7 jaar speelt die beste man wel eens een spelletje op de spelletjes club :wink:
Goed om te zien, hopelijk zien we het vaker :yes:

[quote="Bobske"]Frank beschrijft het vast uitgebreider hoe hij ons inmaakte

Way ahead of you
http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=3585&p=56983&sid=9ec4d8f45e0217f326725496dcc2e33d&sid=9ec4d8f45e0217f326725496dcc2e33d#p56983
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 20 jan 2017 09:29

Een nieuwe week, een nieuwe clubavond. :grijns:

Het was bijna super druk.
Stefan en Michel speelden dropzone commander... bij Michel thuis. Dat was dan weer jammer, spel promoten is op de club spelen heren :P

Helaas was Luuk ziek en ging de Warhammer 40,000 battle met Bram niet door, maar Bram was gezellig bij Lauresn en mij als onafhankelijk adviseur :tu:

Warhammer 40,000 Space Wolves vs Dark Angels
We speelden over de lange tafelkant. Ik had een Gunline neergezet (18 Long Fangs) dus Laurens deployde ook maar helemaal achterin.
6 objectives, we hadden ze beide redelijk in onze eigen deployment zones gezet.
Die schijterige DA belven gewoon staan en hadden natuurlijk weer mazzel met kaarten trekken.
Dus ging i maar bewegen en trok geen objective card (ja die ene in Laurens zijn deployment zone)
De Space Wolves deden het op hun sloffen want hoger als een 3 voor move through cover gooide ik niet de eerste 3 beurten. En leaderships teste, die faal je toch gewoon zo goed als altijd.
Het ging normaal dus. 13-2 win voor Laurens

Bij Guildball ging het gelijk op met Guy tegen Rick
(Brewers tegen Hunters) Ik weet niet wat de eindstand was.

En natuurlijk nog de Kings of War 4-player mega battle van Rudi & Tim vs Frank B. en Leander
Ik weet niet wat het geworden is maar het zag er indrukwekkend uit. Misschien kan één of meerder van de heren nog verslag doen?

Luis had een rare dwerg aan de schildertafel (realistische verhoudingen, erg raar) Maar prachtig model en hij gaat nog steeds erg vooruit met schilderen :wub:
En Frank P. was Imperial Assault aan het schilderen (ISB infiltrators, geen vrees jongens, niet voor de campaign (zei hij))
En Chaim met zijn erg goed uitziende loota ork met Tau shoota, contrast is cool B)

Aan het eind heeft Frank mij samen met Laurens nog even meegnomen in de wereld van Imperial Assault Skirmish, potje komt 2 feb.

Joost had concert dus was er alleen met eten en ook Jan liet alleen even kort zijn gezicht zien (too many pussy for Jan ;)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor theWoodcutter » 20 jan 2017 09:43

Leuk verslag Bob. :worship:
ISB infiltrators zijn waarschijnlijk voor the bespin gambit mini campaign (omdat ze bij de wave uitkwamen waar die doos bijhoort).

en hell yeah, melodische death metal over vikings was gaaf... :laugh:
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Bobske » 20 jan 2017 10:54

Pics or it didn't happen (zonder boventronies zozlas altijd

mega-4 player-battle

Afbeelding

Guildball

Afbeelding

Mijn eigen battle vergeten :(
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor brammo1991 » 25 jan 2017 18:56

This is just in!

1500pts Potje tegen Luc zijn world eaters gehad zojuist:

Het was een eternal war missie: emperors will, maar het kwam neer op elkaar doodslaan.

Beurt een: valt op te sommen met: pew pew pew, kaboom, vroom vroom. :sproeiuh
Overigens geeft de knight zichzelf een wound met zijn eigen gun..
Afbeelding

Tweede beurt:
World eaters rennen naar voren, chargen en doden een infiltrator unit en chargen de arme tech priest.
Afbeelding

Derde beurt:
KHARN!!! wordt gecharged door de knight, klopt 5 hull points af en wordt vervolgens geplet.
Afbeelding

PS: de mat werkt erg goed, het is wel mogelijk dat je er een krater op kwijt raakt omdat de kleur hetzelfde is...
Overigens, deze tafel krijgt binnenkort wat extra terrein, dat maakt de doos compleet :) We moeten alleen een plek vinden voor het ''extra terrein'' wat er nu in zit.
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
brammo1991
Kirby

Berichtdoor blaze unlimited » 25 jan 2017 19:41

Leermoment: Vergeet je regel niet die het gebruik van het traitor legions boek de world eaters geeft, namelijk een keer per potje alle units in cc een extra aanval ronde geven voor de fight sub phase.
Als ik dit onthouden had zag de cc van Kharn tegen de knight eruit als de hot knife videos.
Legers die ik speel: Dark Angels, Chaos Spacemarines, Blood Angels, Orks, 30k World Eaters
blaze unlimited
Giant with an inferiority complex

Berichtdoor theWoodcutter » 27 jan 2017 09:30

Aardig volle clubavond gisteren.
Bob, Lucas (stagaire bij Moenen) en ondergetekende hebben al het terrein uitgestald op de matten en daarna behalve de twee tafels die later gebruikt gingen worden voor 40K het weer in dozen gestopt, waarbij Mick (weer even terug nadat hij in Eindhoven is gaan studeren!) ook nog even een helpende hand heeft toegestoken.

Bezig waren:
Theo & Chaim 40K Nids vs Space Marines
Hier werd dus gebruikt gemaakt van het al opgezette terrein. (Hoewel de tafel helemaal vol stond :wink: ).
Geen idee van de uitslag, maar het was vermakelijk in het voorbij gaan.

Bob & Bram 40K Space Puppies vs Mechanicum (Is it offensive to call an A.I. a d....? :x )
Bob leek hier aan het kortste eind te trekken (is ook moeilijk met een hond/wolf een robot stukbijten... :laugh: )

Mick & Johan Flames of War Italianen vs Duitsers MW?
Niet veel van gezien, buiten dan een heleboel bailed out tankjes... ^_^

Frank P & Stefan Imperial Assault Skirmish Han, Chewie, R2-D2 (en helpers) vs Boba Fett, een shit load aan Trandoshians en wat killer droids.
Erg geinig om zo te zien. Stefan speelde meer het scenario (kratjes (boodschappen? :P ) terug naar je deployment zone brengen ) terwijl Frank met Han & Chewie 2/3e van zijn punten in 2 poppetjes had gestopt. Die waren heel lastig om te leggen, maar daardoor had Stefan het activatie voordeel en kon hij uiteindelijk winnen.

Frank B vs Tim Kings of War Ogres vs Undead/Vampires
Rudi was hier aan het adviseren

Luis was aan het schilderen aan een andere tafel dan waar ondergetekende bezig was met Imperial Assault pupkes (het was aardig vol zo). Chris (de langste van de drie) kwam nog even langs om wat op te halen en zo (de eerste keer dat ik de nieuwe bel in actie zag & hoorde). En Rick hing rond bij Bob & Bram. ^_^
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Bobske » 28 jan 2017 08:41

op FB
and pics

Afbeelding

helaas vaag..

Afbeelding

Afbeelding
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor theWoodcutter » 10 feb 2017 08:36

Na vorige week gemist te hebben (naast het verslag ervan) wegens mini vakantie, was het deze week niet bijzonder druk (slechts 3 games), maar toch was er bezig:

Frank P als imperial overlord vs Bob, Onno, Stefan en ondergetekende Imperial Assault campaign.
Een rescue missie deze keer. Min of meer per ongeluk wisten we het goed op te lossen (ook met dank aan mijn gave nieuwe ability om een stukje mee te lopen als iemand anders gaat lopen) :wink:
De volgende story missie die we spelen zal blind zijn. Ben benieuwd

Johan vs Guy, Flames of War. Zee Germans vs zee British.
Johan had blijkbaar vijf King Tigers meegebracht. Ik weet niet hoeveel deuken Guy in die niet zo heel erg boterachtige pakjes geschoten heeft, maar het zal wel lastig zijn geweest. (Was nog niet klaar toen ik weg ging)

Frank B, Tim & Rudi waren bezig met een nieuw modern skirmish game (er stonden wat dinky toys e.d. op tafel ^_^ )
Benieuwd of ze daar nog iets over kwijt willen?

Luis & Chaim zaten aan de ene schildertafel, Rick hing rond bij de Imperial Assault Campaign en Gerie zat aan de andere schildertafel aan zijn Guild Ball modelletjes te werken
Pardot Kynes
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Bobske » 10 feb 2017 13:46

(naast het verslag ervan)

Mijn fout.
Vorige week was het
Imperial Assault Skirmish Ik tegen Stefan Stormtrooper horde vs Scum (boba fett, trandosians en een bantha rider)
Me Won!

En daarna Frank tegen Stefan
Scum: jabba, boba, assassin droids en trandosians vs Chewie, Gharkhan (andere wookie) en 2 wookie warriors.Win voor Scum

Flames of War was Rick vs Mick

En 40K was Bram, mechanicus vs Lauens Dark Angels

En Luis zat helaas alleen te schilderen
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar De kroeg