Frank P./Beastherder vs Bram/Brammo1990
Necrons vs De nieuwe space marines
Benieuwd hoe dat gelopen is.
Wel 2 hele beurten gespeeld voor we moesten opruimen voor tijd

Op dat moment hadden we allebei 2 VP met nog niet heel veel slachtoffers, dus dat telt als een gelijkspel?
Ging heel relaxed met veel regels checken, dus het is niet zo vreemd dat we niet zo snel waren.
Het voelde voor mij wel echt alsof er veel meer was gebeurd dan slechts 2 beurten, dus dat is een goed teken voor de interactiviteit van de regels.
Veel extra tijd werd ook ingenomen door moeilijke vragen stellen als "Ik neem aan dat ik die Battleshock test kan nemen op de Leadership van mijn character, toch?" en "Wat gebeurt er als die Terminators zoveel slachtoffers maken dat mijn unit niet meer in combat staat als het mijn beurt is om terug te slaan?"
(Dat was op dat moment best een redelijk scenario

)
Redelijk tevreden met hoe mijn Necrons speelden.
Ik was gegaan voor max overleving met Resurrection Orbs en de Reanimator langpoot walker en dat werkte best goed.
Mijn unit van 10 Warriors heeft iets van 15 casualties gehad en was toch weer bijna op volle sterkte toen we stopten

De langpoot walker met grote kanon op zn rug heeft 1x kunnen schieten en dat was erg indrukwekkend, maar ik moest echt de volle trucendoos opentrekken om hem Bram zn eerste beurt te laten overleven. (En in beurt 2 kon hij alsnog van tafel)
Hij is niet echt stevig als mensen er met echte anti-tank op gaan schieten. Echt een Glazen Hamer effect, zeg maar.
Marines waren wel wat je zo zou verwachten, best indrukwekkend.
Die 'Oath of Moment' ability is erg nasty
Die unit met alleen flamers vind ik nog steeds wat vreemd als concept, maar ik kan niet ontkennen dat dat héél véél hits zijn als die los gaan, ook in Overwatch
De Apothecary die je er bij krijgt was dan wel heel vreemd want er is geen unit die hij kan joinen in de Leviathan doos, waardoor zijn speciale regels ook niet werken.
Al met al een prettige ervaring, dus het zou zomaar kunnen dat ik zelfs nog een 2e potje ga spelen voor er weer een nieuwe editie komt