Bob's Painthathon IV: The Phantom Paintathon

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

Bob's Painthathon IV: The Phantom Paintathon

Berichtdoor Bobske » 07 aug 2023 18:41

Donderdag 500p battle tegen Theo/Troll

De uitdaging: 500p afschilderen voor die tijd.
Start 18.00 7 aug 2023

Waanzin!
Waarschijnlijk =)
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Bobske
BOFH

Re: Bob's Painthathon IV: The Phantom Paintathon

Berichtdoor Bobske » 07 aug 2023 19:26

07 aug 2023
20.25 alles in de basecoat, met de kwast.
Nu een wash, dat lukt nog wel vandaag.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Bobske
BOFH

Berichtdoor Bobske » 07 aug 2023 19:54

07 aug 2023
20.55
Alles in de wash. Nu drogen en morgen verder.
Ik twijfel of ik een drybrush doe.

Ik zal vast verklappen:
21 modellen 690 punten.
3 avonden van 18.00 tot 22.00 , kan best
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Bobske » 08 aug 2023 09:49

Gisteren toch nog wat kunnen doen tijdens het drogen van de wash.

Bases!
Vanochtend even drybrush geprobeerd, dat wordt hem niet.
Het is alleen mooi als het heel precies gebeurd, edge highlight achtig.

Wel legerlijst gemaakt
485 punten, 15 miniaturen, dat scheelt weer. :thumbup:
o.a. character weggelaten dus dat scheelt ook veel details schilderen.

Niet vergeten: de regels printen. -_-

Antwoord op iedereen die raad in de appgroep:
Ik ga het toch niet zeggen....kom donderdag maar kijken :P

Frank V. Space Marines?
Dat is wel heel makkelijk gezegd hé. Er zijn er zo veel. Blauwe, Groene, Rode, Wolven, Zwarte, Gele etc. First Born, Primaris??
Hoeveel Marines heb ik wel al niet gehad... :huh:
Het begon met:
Licht bruin met donkerbruine randen, hoe heetten die?? Space Wolverines, iig gebaseerd op het bruine pak van Wolverine.
Daarna Gele Bobcats
Een keer een company Salamanders
Heel weinig/testmodellen:
Thunderwolves(rood met grijze helm en gele shoulderpads), Serpent Guard (Groen en space wolf grey), Red Skulls (wit met rood skull symbool en allemaal geest (Ghost, Spook, Gheist etc.) Kill Team).
Space Wolves Firstborn
Space Wolves Primaris
Bobcats (good met zwarte helmen, transfers van Skumb4g Kustoms van onze Sander Schoonbeek)/Gotrek

Space Marines!! Ik zou wel gek zijn. Zelfbescherming Theo heeft de Leviathan helft.

Guy:
Grey Knight, ook dat zijn Space Marines, maar wel hele coole B)

Zoals gezegd, verklappen doe ik niet maar een hint, ze lijken een beetje gedrongen.... :dry:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Roland » 08 aug 2023 10:51

Gedrongen, hummm. Maar zie toch duidelijk een power sword toch!? Votann hebben ze ook maar niet zo glad volgens mij. Astra Militarum dan?
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Roland
Four Ogres, all with nifty pigtails

Berichtdoor Beastherder » 08 aug 2023 13:12

Frank P./Beastherder Space Marines?
Dat was ik niet, dat was die andere Frank :P
(Ik weet het, heel vervelend. Voortaan gewoon een ledenstop voor mensen met een naam die we al hebben. :wink: )

Gedrongen klinkt wel als een hele dikke hint naar Votann, inderdaad :hiho:

Genestealer Cult?
Die zijn ook 'gedrongen' vanuit een Tyranid perspectief :laugh:

We gaan het zien...

edit:
Zijn het misschien deze? :grijns:
https://www.kickstarter.com/projects/resinmunitorum/armies-of-the-idunni-consortium
:wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 08 aug 2023 14:23

Dat was ik niet, dat was die andere Frank

Aangepast :P

Those are CUTE! :wub:

Female space marines + hello kitty+space marines+Squats, wat wil je nog meer!! (Primaris space marine schaal)
Maar nee, die zijn het niet.

Even wat Tips voor snel een leger schilderen.
1. selecteer je leger

Niet elk leger is even snel te schilderen (duh! :yes: )
Dat hoeft geen belemmering te zijn, kies vooral wat je leuk vind.
Maar besef vooral dan ook of je het schilderen leuk vind. Er is natuurlijk een enorme vrijheid in kleur (roze Necrons) en variatie (quartered space marines in 4 kleuren?) maar besef, kies je space marines dan schilder je vooral power armour, tyranids vooral carapace etc.

Het snelst te schilderen. Tyranids! Als bugs kun je ze in 1 kleur doen, sommige insecten hebben gewoon maar 1 kleur (met wat lciht en donker). Spraycan kleur, wash. Tanden, oogjes, klaar! Nog iets meer variatie, doe een andere wash over de armour plates, carapace en huid.
(wil ik nog steeds ooit proberen)

2. Kies je modellen.
Onder het motto, z.s.m . Hoe minder modellen, hoe sneller, zou je voor knights kunnen gaan. Ook heel snel, metaal en armour plates.
Wederoom kies wat je leuk vind, maar denk er aan, als je 100 termagants moet schilderen is het dan nog leuk (been there, done that, Nids gebruik ik even als mijn grote voorbeeld). Nids, ga voor Big Ones. Maar deo vooral wat je leuk vind anders kom je niet ver.

3. zet de modellen in elkaar. Kun je overal bij met je kwast, wil je sub- assemblies, wil je zeker overal bij kunnen.
Vaak ik het een preciesie werk met guns voor de borstkas. Je zou dus bij een hoop dit los kunnen laten als je overal bij kunt.
Denk er ook aan wil je de granaten, zakjes, adrenal glands, toxin sacs er allemaal opplakken. Dat is allemaal schilderwerk.
Meestal hoeft dat ook niet WYSIWYG te zijn dus... niet doen.
Wedereom, deon wat je leuk lijkt.

4. Kies je kleuren.
Bedenk een schema wat je mooi vind. Tip; basiskleur/meest voorkomende kleur in spraycan als undercoat. Washes, contrast.
Pak complimenterende kleuren.
Bv mijn Untamed Beasts Warcry Warband, 10 man is volledig geschilderd in 3,5 a 4 uur.
Hoe? Contrast was net uit. Witte undercoat. Contrast en dan beginnen met de lichtste kleur op alle modellen en dan steeds donkerder.
Bone, huid, lichtbruine vacht en leer was het. Je moet steeds iets voorzichtiger doen bij de volgende kleur. Maar deze kleuren lopen in elkaar over dus foutjes, niet te zien. :thumbup:
Afrader: Geel.
Doen wat je leuk vind maar denk ook na wat wil ik allemaal in verschillende kleuren schilderen. Bv kleren bij Orks, alles hetzelfde, of broek weer een andere kleur als vestje als schoenen. Z.s.m, zo min mogelijk kleuren.

5. Batch painting.
Wat is de ideale batch size, moet je zelf uitvinden voor z.s.m : je hele leger.
Tussen () is nog optioneel
5.1 zet de basiskleur er op (spray)
(5.1.1 zet de basiskleur in een wash)
5.2 is er nog een 2e grote kleur, doe die, contrast?
(5.2.1 evt. wash voor 2e kleur)
5.3 pak een detail en doe dit bij elke minatuur bv tanden bij Nids, Check en dubbelcheck, triplecheck dat je van die kleur alles gehad hebt.
5.4. herhaal 5.3. totdat je alle kleuren gehad hebt (zo min mogelijk;)
5.5 geef de base een kleur.

Klaar!
Tabletop ready en weet je wat, highlights, extra kleur, kan later ook nog. Nu kun je vet spelen met geschilder leger :worship: :thumbup:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Bobske » 09 aug 2023 16:10

mm, het gaat goed, nog wat oogjes en een paar details....

en 1 character :snif: dat is het meeste werk
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Roland » 10 aug 2023 08:07

Your big deadline day. Time to shine! Benieuwd wat het is geworden. Zo te zien bijna klaar voor vanavond. Ook tevreden met het resultaat naar je 5+5 stappenplan? :-)

Eens met je best practice plan trouwens. Nooit op die manier geschilderd maar kan me voorstellen dat het super snel resultaat geeft.
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Roland
Four Ogres, all with nifty pigtails

Berichtdoor Bobske » 10 aug 2023 09:42

Het is "af".

Character(s) niet helemaal maar die wil ik dan ook wel netjes doen.

Het kan beter, het kan netter, het gaat beter en netter worden maar voor nu heb ik vanavond een geschilderd leger om mee te spelen.

Kleuren: (alles GW)
Armour: Leadbelcher met Nuln Oil wash
Greaves: Black Templar
Chest eagle: Retributor Armour + Agrax Earhshade wash
Slangen/snoertjes: Thousand sons blue +Drakenhof Nightshade wash
Flamer/melta uiteindes:Sycorax bronze + agrax earthshade wash
Shoulderpads: Averland sunset + phalanx yellow
Ogen: white scar +bad moon yellow contrast
en wat bruin met agrax earthshade voor een enkel touw/zakje.
De Apothecary Biologis heeft een laag Apothecary white Contrast

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Het is Chapter UF-US-234
(Ultima Founding-Unnumbered Sons-234 (dat nummer zegt je iets als je me goed kent;)

En ze zijn gebaseerd op de volgende fluff

https://warhammer40k.fandom.com/wiki/Ultima_Founding

The rest joined the Indomitus Crusade as "Greyshields," fighting together with the scions of other Chapters and Primarchs as part of the force known as the Unnumbered Sons until the Indomitus Crusade fleets reached their adoptive homeworld or the fleet of the Firstborn Chapters they were destined to join.

https://warhammer40k.fandom.com/wiki/Indomitus_Crusade

Not all could be avenged, however. The initial combat drop into Secundus Terra suffered ambushes and catastrophic malfunctions, having been lured into a terrible trap by the Alpha Legion. Although it pained him to do so, Guilliman made the difficult decision to pull back, skirting the whole Primagenesis System, as he could not afford to become bogged down in a long war of attrition.

Na dit laaste zijn ze afgesplitst door Guilliman met de Order "Hunt them Down".

Ze werken dus goed samen met alle Imperial Organisaties, Custodes, Grey Knight, Guard, Sisters, Mechanicum, Assasins etc.
Ze zijn Great Crusade logisch en rationeel, dus geen bijgeloof, geen bidden tegen je bolter etc, empirische wetenschap.
Verf is ook tijd en energie dus hun armour is ongeschilderd met alleen een shoulderpad.
Persoonlijke verheerlijking doen ze ook niet aan vandaar dat alle details; skulls, lauriekransen, purity seals, ook gewoon boltgun zijn, die wil ik er nog afslopen.

Maar ja ze jagen op de Alpha Legion dus subterfuge kunnen ze ook wel.
Ze staan dus ook "bekend" en hebben hun armour wel eens geschilderd als : Bobcats, Thunderwolves, Serpent Guard etc. :wink: :P
Voornamelijk vechten ze in Gravis Armour :tu:
Ze meten hun vaardigheden ook graag in vriendschappelijke traininggevechten tegen andere Chapters.
Ze hebben hechte banden met de FrostWolves
Fluff verhaaltje volgt nog.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Volgende

Keer terug naar De kroeg