Dat was ik niet, dat was die andere Frank
Aangepast
Those are CUTE!
Female space marines + hello kitty+space marines+Squats, wat wil je nog meer!! (Primaris space marine schaal)
Maar nee, die zijn het niet.
Even wat Tips voor snel een leger schilderen.
1. selecteer je leger
Niet elk leger is even snel te schilderen (duh!
![yup :yes:](./images/smilies/yes.gif)
)
Dat hoeft geen belemmering te zijn, kies vooral wat je leuk vind.
Maar besef vooral dan ook of je het schilderen leuk vind. Er is natuurlijk een enorme vrijheid in kleur (roze Necrons) en variatie (quartered space marines in 4 kleuren?) maar besef, kies je space marines dan schilder je vooral power armour, tyranids vooral carapace etc.
Het snelst te schilderen. Tyranids! Als bugs kun je ze in 1 kleur doen, sommige insecten hebben gewoon maar 1 kleur (met wat lciht en donker). Spraycan kleur, wash. Tanden, oogjes, klaar! Nog iets meer variatie, doe een andere wash over de armour plates, carapace en huid.
(wil ik nog steeds ooit proberen)
2. Kies je modellen.
Onder het motto, z.s.m . Hoe minder modellen, hoe sneller, zou je voor knights kunnen gaan. Ook heel snel, metaal en armour plates.
Wederoom kies wat je leuk vind, maar denk er aan, als je 100 termagants moet schilderen is het dan nog leuk (been there, done that, Nids gebruik ik even als mijn grote voorbeeld). Nids, ga voor Big Ones. Maar deo vooral wat je leuk vind anders kom je niet ver.
3. zet de modellen in elkaar. Kun je overal bij met je kwast, wil je sub- assemblies, wil je zeker overal bij kunnen.
Vaak ik het een preciesie werk met guns voor de borstkas. Je zou dus bij een hoop dit los kunnen laten als je overal bij kunt.
Denk er ook aan wil je de granaten, zakjes, adrenal glands, toxin sacs er allemaal opplakken. Dat is allemaal schilderwerk.
Meestal hoeft dat ook niet WYSIWYG te zijn dus... niet doen.
Wedereom, deon wat je leuk lijkt.
4. Kies je kleuren.
Bedenk een schema wat je mooi vind. Tip; basiskleur/meest voorkomende kleur in spraycan als undercoat. Washes, contrast.
Pak complimenterende kleuren.
Bv mijn Untamed Beasts Warcry Warband, 10 man is volledig geschilderd in 3,5 a 4 uur.
Hoe? Contrast was net uit. Witte undercoat. Contrast en dan beginnen met de lichtste kleur op alle modellen en dan steeds donkerder.
Bone, huid, lichtbruine vacht en leer was het. Je moet steeds iets voorzichtiger doen bij de volgende kleur. Maar deze kleuren lopen in elkaar over dus foutjes, niet te zien.
Afrader: Geel.
Doen wat je leuk vind maar denk ook na wat wil ik allemaal in verschillende kleuren schilderen. Bv kleren bij Orks, alles hetzelfde, of broek weer een andere kleur als vestje als schoenen. Z.s.m, zo min mogelijk kleuren.
5. Batch painting.
Wat is de ideale batch size, moet je zelf uitvinden voor z.s.m : je hele leger.
Tussen () is nog optioneel
5.1 zet de basiskleur er op (spray)
(5.1.1 zet de basiskleur in een wash)
5.2 is er nog een 2e grote kleur, doe die, contrast?
(5.2.1 evt. wash voor 2e kleur)
5.3 pak een detail en doe dit bij elke minatuur bv tanden bij Nids, Check en dubbelcheck, triplecheck dat je van die kleur alles gehad hebt.
5.4. herhaal 5.3. totdat je alle kleuren gehad hebt (zo min mogelijk;)
5.5 geef de base een kleur.
Klaar!
Tabletop ready en weet je wat, highlights, extra kleur, kan later ook nog. Nu kun je vet spelen met geschilder leger
![way to go :thumbup:](./images/smilies/thumbup.gif)