Adepticon preview: place your bets

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

Adepticon preview: place your bets

Berichtdoor Caladai Doomblade » 23 maart 2026 11:40

Oke, ik zit er niet genoeg in om al te weten wat ze gaan laten zien, maar ik heb 2 vermoedens:

40K 11th edition (want daar is buzz over)
Kislev voor TOW :thumbup: :thumbup: :thumbup: Want (conspiracy mode engaged):
That’s right, we’ll be beaming a live Preview show from the floor of AdeptiCon 2026 at 8pm local time / 1am UK time,* with reveals from all of your favourite Warhammer games and a few really cool surprises.


Really cool? Dat moet iets kouds zijn, en dus KISLEV!!!

Iemand anders nog een idee? :wink:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2699
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Adepticon preview: place your bets

Berichtdoor FrankV » 23 maart 2026 21:17

Hier de teaser video:

[youtube]https://youtu.be/n3SK2urWqrM[/youtube]

Mensen zijn al aan het kijken wat al die patches op dat jasje zouden kunnen betekenen.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


In ieder geval iets met Orks denk ik!

En ik zou ook graag willen dat Kislev uitkomt voor The Old World (ik wacht er al vijf jaar op), maar op de aankondiging staat welke systemen ze previews van hebben en daar staat Old World niet bij :(

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Legers die ik speel: 40K: Orks
FrankV
Not banned yet
 
Berichten: 196
Geregistreerd op: 08 jul 2017 15:28

Re: Adepticon preview: place your bets

Berichtdoor Bobske » 24 maart 2026 15:11

De nacht van Woensdag op donderdag dus nog 1 nachtje slapen. :snif:
Of de wekker midden in de nacht zetten :yes: :squiggoth:
Of iets eerder opstaan voor die overdosis Warhammer waardoor je heel de dag er niet bij bent met je hoofd op je werk :o

Mijn voorspelling:
WH40K: 11th edition, CGI Trailer en (deel van) de mini's + Armageddon boek en mini's (Orks)
WHAoS: Lumineth realmlords aan de hand van rumour engine pics en cities of sigmar
WH30K: specialists suads in plastic, destroyers etc.
Kill-Team: Orcs vs Imperial Guard om met de nieuwe editie aan te sluiten. Nieuwe Kill-Zone: Armageddon? (met Jungle terrein als wishful thinking)
WHU: ehm... daar kunne ze alle kanten altijd mee op. Misschien Lumineth vs Cities, die laatste hebben nog geen wHU team geloof ik
LOTR: geen verstand van , couldn't care less, Hunt for Gollum tie in?

iig ben ik hyped :panic:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4262
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Adepticon preview: place your bets

Berichtdoor Beastherder » 25 maart 2026 11:54

Ja, het gebrek aan Old World is opvallend.
We weten nog niets over wat er gaat komen nu de tweede wave van Cathay uit is :unsure:

Zorgt er in ieder geval voor dat mijn hype voor deze preview vrij minimaal is



Voor 40k gegarandeerd iets met Orks, want we hebben die gelekte Warboss natuurlijk al gezien.
Waarschijnlijk de eerste teaser voor de volgende editie, 1 of 2 modellen, maar ik verwacht nog niet de volle onthulling van de hele starter set. :scratch:


AoS wordt een Cities of Sigmar release. We hebben al wat teases gehad in de Rumour Engine, en die patch hierboven is heel herkenbaar (donker rood met S in gele zon)


Voor de rest... :dunno:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Adepticon preview: place your bets

Berichtdoor FrankV » 25 maart 2026 12:31

Voor 40k zijn Orks inderdaad wel waarschijnlijk. Het gerucht gaat dat de volgende editie een starterset met Orks is.

Wel interessant, want ik vraag me af of ze nieuwe Boyz gaan maken. De huidige Boyz (standaard Ork infantry) set is pas een paar jaar oud maar werd heel slecht ontvangen. De Boyz in die set zijn mono-pose (helemaal niet wat je wil voor een horde-leger), en hadden een mix van close combat en ranged weapons. De oudere set is nog steeds beschikbaar en wordt door veel spelers/verzamelaars geprefereerd. Zou GW toegeven en een nieuwe, meer customizable set uitbrengen?

Op het jasje in de video zien we een Evil Sunz logo, en ook de motor lijkt een hint naar Evil Sunz/Speed Freeks, dus kunnen we nieuwe Bikers verwachten? Ook gaan er geruchten over een mogelijke terugkeer van Wazzdakka Gutsmek, een Ork warbiker boss/mek uit eerdere edities. Volgens mij had die eerder geen officieel model, dus ben benieuwd.

Ik heb ook wel ergens gezien dat mensen denken dat er een nieuwe Killteam-set komt met Orks vs. Armageddon Ork Hunters. Zou kunnen, maar er zijn al wel twee Ork Kill teams, waarvan de laatste vrij recent is. De Ork Hunters waren voorheen conversions van Catachans, dus verwacht gespierde dudes.

Zelf ben ik enthousiast voor Orks - ik ben natuurlijk altijd een Ork-verzamelaar/speler geweest - maar ik heb nog zoveel grijs plastic, en ik heb momenteel weinig tijd, dus ik vermoed dat ik deze release aan me voorbij laat gaan.

Verder heb ik ook niet heel veel interesse in de overige systemen dus ben ook niet heel erg hyped.
Voor The Old World wacht ik al sinds de eerste aankondiging op Kislev. Hopelijk duurt dat niet nog jaren.
Legers die ik speel: 40K: Orks
FrankV
Not banned yet
 
Berichten: 196
Geregistreerd op: 08 jul 2017 15:28

Re: Adepticon preview: place your bets

Berichtdoor Beastherder » 25 maart 2026 13:26

Ze gaan zeker terug naar Armageddon (zie de terugkeer van Yarrick) met dus ook Orks
Maar ik vraag me nog af of dat dan ook de starterset van de volgende editie wordt?
Als Armageddon de focus van de volgende editie word waarom hebben ze Yarrick dan al laten zien?

Ik zie het nog gebeuren dat Armageddon, met Yarrick en wat nieuwe Orks, de setting is van het laatste campaign boek vóór de nieuwe editie.
En met dan iets anders in de starter.... (insert your favorite conspiracy theory here ;) )

Armageddon Ork Hunters voor KillTeam zou idd een coole manier zijn om de Catachans nieuwe plastics te geven zonder nog een volle 40k Guard range uit te brengen :yes:
Ze hebben in de laatste jaren wel wat Catachan character modellen gemaakt, dus mensen hebben de hoop nog niet opgegeven dat ze ooit terug gaan komen.
En zo is de introductie van de Krieg plastics natuurlijk ook gegaan.
Maar zonder enige andere hints van een officieel kanaal zie ik dat voorlopig toch wel als alleen 'wishful thinking'
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Adepticon preview: place your bets

Berichtdoor Bobske » 26 maart 2026 02:36

TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4262
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Adepticon preview: place your bets

Berichtdoor Bobske » 26 maart 2026 02:44

TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4262
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Adepticon preview: place your bets

Berichtdoor Bobske » 26 maart 2026 02:56

https://www.warhammer-community.com/en- ... expansion/

Nieuwe manier van spelen tegen 1 groot monster.

Vetste model uit de preview (calling it now!) :whistle:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4262
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Adepticon preview: place your bets

Berichtdoor Bobske » 26 maart 2026 03:03

TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4262
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Volgende

Keer terug naar De kroeg

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten