Warhammer Fantasy Battle oefen potje

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Re: Warhammer Fantasy Battle oefen potje

Berichtdoor Beastherder » 02 sep 2012 14:45

Ja, technisch gezien heeft de bewapening van je modellen invloed op het spel

Hand wapen en schild is beter beschermd, 2-handig wapen slaat harder, etc.
heeft ook invloed op de puntenwaarde van een model: een 2-handig wapen of speren zijn vaak opties waar je 1 of 2 punten per model voor betaald, dus dat is van invloed op je legerlijst.

maar
omdat het opties zijn verwacht niemand dat je voor alle verschillende mogelijkheden ook de modellen aan gaat schaffen
als jij je modellen in elkaar plakt met flails maar je komt er achter dat dat bv niet uitkomt qua punten is er (iig bij ons op de club) echt niemand die moeilijk zal doen als jij zegt "deze gasten lijken alsof ze flails vast hebben, maar vandaag tellen ze gewoon als handwapens"
(wel belangrijk dat je dat wel even van tevoren zegt bij het opstellen, zodat je tegenstander weet waar hij aan toe is :yes: )

Voor advies over wat nou de slimste bewapening is voor Marauder Horsemen of Chaos Warriors verwijs ik je naar clubleden die ervaring hebben met het spelen in deze editie Warhammer, want dan ben ik niet :grijns:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor TROLL » 03 sep 2012 08:24

Voor je marauder horsemen.

Je kan ze flails en spears geven voor in close combat.
- de flail geeft je +2 str in de eerste ronde van combat. Maar zorgt ervoor dat je geen shield mag dragen.
- de spear geeft je +1str in de ronde dat je charged. Hierbij mag je een shield nemen maar je hebt minder S.

Wat ga je met je marauder horsemen doen?
Ik vermoed warmachines jagen en kleine units overlopen/beschieten.

Tegen warmachines zou ik mee nemen:
5 marauder horsemen met flails. (misschien mark of khorne als je dat zelf wilt) deze jongens slopen met hun paardjes erbij waarschijnlijk elk normaal warmachine dat je tegen zult komen.

Met throwing spears of throwing axes (welke je fijn vind ligt geheel aan je speelstijl) kun je kleine units als archers en andere light cavalry flink vervelen. Om ze vervolgens te chargen.

Je kan ze voor meer doeleinden equipen maar houd in je achterhoofd dat ze dan duurder zullen worden.
Voor zoiezo de eerste paar potjes raad ik aan ze flails te geven en op war machines en kleine schiet unit af te sturen.
Als je de punten hebt geef ze dan ook throwing axes om nog net wat meer extra damage te doen.

De spear vind ik zelf een lastige, je kan meer armour dragen (shield) maar ik denk niet dat dit nodig is omdat je graag harder wilt slaan om units weg te meppen. (met i4 is de kant redelijk groot dat war machine crews niet eens terug slaan.)
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Chris » 03 sep 2012 08:50

Ik sluit me aan bij theo. Ik gebruik zelf vaker 1 unit met flails, en een met throwing axes, om precies de genoemde redenen.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Pyro » 03 sep 2012 11:38

Wederom bedankt allemaal voor de reacties, Ben vandaag begonnen aan me batallion...(flink wat werk). Vanavond krijg ik ook nog een doosje Warhammer, geen idee welke unit. Hopelijk binnenkort, Zodra mijn scriptie ingeleverd is, keer langs komen om bij jullie wat te verven en leren wat betreft battle.

Heb overigens het army boek ook maar gekocht. ondanks dat er en nieuwe aan zit te komen.

Grts Kellin
Everything is Okay in the end. If its not Okay, then its not the end.
Legers die ik speel: Warhammer fantasy Warriors Of Chaos
Pyro
Four Ogres, all with nifty pigtails

Berichtdoor Bash » 05 sep 2012 12:09

Marauders speel je het best met 30 of meer hanwep shield +mark of tzeentzch voor pinnen niemand komt hier langs speel in deep ranks

Of speel met flails of greatwep en mark of khorne in horde formation voor cheap killyness

Marauder horsemen zou ik niet pakken tenzij je tegen empire of dwarfs komt cavalerie is deze editie stukken slechter dan infanterie.

Denk ook aan wulfric the wanderer een unit marauders van achter is dodelijk

Koop ook een helcannon dat ding is zo hard
Legers die ik speel: Ogres
Bash
Von Carstein in pettycoat

Berichtdoor TROLL » 05 sep 2012 13:08

Ik ben t met bash eens dat infantrie beter is geworden ten opzichte van cavalry. Voornamelijk omdat cavalry voorheen heeeel erg goed was.

Maar het niet gebruiken van cavalry maakt je wel immens zwak. Zeker als chaos zijnde omdat je steady vuurkracht mist in je core en special units. Het spammen van alleen maar combat blokken lijkt leuk en statistisch gezien werken je combat blokken het best (als ze doen wat ze moeten doen). Maar dit zullen ze niet bereiken als je tegenstander met kleinere snelle units in staat is je leger om de tuin te lijden.

Je warhounds en marauder horsemen zijn van vitaal belang tegen warmachines, kleine archers units en los hobbelende tovenaars op vlieg knollen.

Je knights zijn nogsteeds top of the line als het gaat om snelheid, mepkracht en uithoudingsvermogen. Ze meppen ondersteunende infantrie nog steeds van het veld. Ze zijn snel en kunnen om de vijandelijke linie draaien om de voor chaos o zo belangrijke flank of rear charge te krijgen tegen immense combat blokken.

Met het leger wat je hebt zou ik voorlopig gaan voor een degelijk blok marauders (40 ish modellen) ondersteund door een blokje warriors. (10-15) En daaromheen support bouwen wat er voor zorgt dat je units ook daadwerkelijk de overkant halen. Dan zit ik hierbij te denken aan een 800 tot 1000pts leger.
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Pyro » 24 sep 2012 14:34

Even een update :).

Batallion is voor de helft geschilderd,

Nieuwe aanwinsten:

- Archaon The everchosen

En , i couldnt resist..... :hc:

1 - Giant ( hoop dat hij, naast compleet awesome te zijn qua looks, ook nog wat anders toevoegt aan me leger.)

Eerst volgende aankoop zal het Hellcanon zijn. Zeer binnenkort kom ik een keer op donderdag kijken bij jullie.

Groeten Pyro
Pyro

Berichtdoor TROLL » 25 sep 2012 08:06

haha Archeon erbij ^^ en een giant!

Giant is gaaf maar zal als hij het enige monster is wel veel pijlen en ander afstandsgespuis opvangen.

Mijn tip over je huidige leger is nog wat infantry erbij (warriors en/of marauders)

De units uit de battalion zijn enigzins klein :)
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Bash » 28 sep 2012 15:19

Giants zijn ontzettend goed tegen andere monsters, mits je ze goed gebruikt. als single model kan hij erg goed LOS dodgen
en zelfs als arrowfodder kan hij erg nuttig zijn want alles wat op hem gaat gaat niet op de echte killingforce van je army

archeaon is een goed model voor een general maar om hem als zichzelf te fielden lijkt me overdreven

en zoals eerder gezegd pak die hellcanon :)
Legers die ik speel: Ogres
Bash
Von Carstein in pettycoat

Berichtdoor Pyro » 17 okt 2012 16:03

Zo, Is al weer een tijdje geleden.

Veel geverfd en gelijmt.

Hellcanon toegevoegd aan me leger. Nu zit ik te twijfelen of ik Marauders Chaos warriors of Warhounds bij zal kopen. Eventueel kan ik ook nog voor iets anders gaan aangezien ik een Virtual Voucher heb gekregen van de GW site.

Heb 20 marauders en 15 chaos warriors nu. Wat denken Jullie?

Het totaal komt nu op:

1 Hellcanon
1 Giant
1 Archaon
5 Marauder Horsemen
5 Chaos Knights
15 Chaos warriors
20 Marauders
10 Chaos Warhounds
Pyro

VorigeVolgende

Keer terug naar Mass Battles