Wordt er ASOIAF gespeeld?

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Wordt er ASOIAF gespeeld?

Berichtdoor ReinoutJansen » 02 jan 2025 18:07

Goedenavond leute,

Lang geleden dat ik langs ben geweest, in 2016 met grote mensen werk buiten Nijmegen begonnen, en rond diezelfde tijd ook redelijk afgehaakt van 40k. Sindsdien wel met heel veel plezier ASOIAF opgepakt, heb een aantal verschillende legers, en speel zo nu en dan met een aantal vrienden, maar de behoefte om wat vaker (casual) te spelen is er toch. Ik zag dat er een ASOIAF draad was waarin in ieder geval de nieuwste updates geplaatst worden (zoals de aankomende Brotherhood Without Banners), maar zijn er ook mensen die zelf legers hebben en dit spelen en open staan om eens een potje te matten? Sinds 2020 werk ik met name thuis (hoe zou het komen), en ben ik dus ook in de gelegenheid weer eens langs te komen.

Ben zelf ooit klassiek begonnen met de Stark helft van de Starter set, deze heb ik flink uitgebreid, maar ik heb ook Greyjoys, Nights Watch, Free Folk, losse Lannister en Neutral troepen, en ben momenteel met een aardige verzameling Baratheons (met name Renly) bezig. Een deel ervan is geschilderd, en ben ik best tevreden over, maar het gros hoort natuurlijk bij mijn pile of shame.

Ben benieuwd!
Legers die ik speel: ASOIAF: Starks, Baratheon, Greyjoy. Blood Bowl: Bretonnia Broncos (Human) Ooit, back in the day: Blood Angels/Flesh Tearers, Imperial Guard
ReinoutJansen
Von Carstein in pettycoat

Re: Wordt er ASOIAF gespeeld?

Berichtdoor Rensdyr » 03 jan 2025 12:28

Hoi Reinout,

Een paar jaar terug heb ik met Luuk regelmatig een potje Asoiaf gespeeld, maar nu liggen de legers al weer een hele tijd ongebruikt in de kast. Wellicht een leuk idee om daar dit jaar weer eens verandering in te brengen! Ik heb zelf Greyjoy en Baratheon. Ben niet zo op de hoogte van wat er in de tussentijd allemaal veranderd is in de regels, dus daar zou ik weer eens in moeten duiken.

Groet,
Rens
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Rensdyr
Giant with an inferiority complex

Berichtdoor Beastherder » 04 jan 2025 11:44

Same here :bloos:

Ik heb een flink leger Lannisters en Starks en begonnen met Targaryen draken. (link voor de plaatjes hier https://hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=4101 )
ASOIAF altijd met veel plezier gespeeld :yes:

Maar de laatste tijd erg afgeleid door al die andere spellen die er zijn. :panic:
De 'mass battle'-itch word nu voorlopig vervuld door Warhammer Old World, maar ik ben de wereld van ASOIAF zeker niet vergeten. (En al die dozen die ik nog ongeschilderd heb staan gaan natuurlijk allemaal nog eens afgemaakt worden, ooit.... :roll: )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor ReinoutJansen » 14 jan 2025 15:59

[quote="Rensdyr"]Hoi Reinout,

Een paar jaar terug heb ik met Luuk regelmatig een potje Asoiaf gespeeld, maar nu liggen de legers al weer een hele tijd ongebruikt in de kast. Wellicht een leuk idee om daar dit jaar weer eens verandering in te brengen! Ik heb zelf Greyjoy en Baratheon. Ben niet zo op de hoogte van wat er in de tussentijd allemaal veranderd is in de regels, dus daar zou ik weer eens in moeten duiken.

Groet,
Rens[/quote]

Lachen om te horen! Ik zou graag een keer aansluiten, ben op dit moment mijn Baratheon (Renly) leger van kleur aan het voorzien, deze week is misschien al wat vroeg, maar in principe kan ik iedere andere donderdag, waaronder deze week :-)
Legers die ik speel: ASOIAF: Starks, Baratheon, Greyjoy. Blood Bowl: Bretonnia Broncos (Human) Ooit, back in the day: Blood Angels/Flesh Tearers, Imperial Guard
ReinoutJansen

Berichtdoor ReinoutJansen » 14 jan 2025 16:01

[quote="Beastherder"]Same here :bloos:

Ik heb een flink leger Lannisters en Starks en begonnen met Targaryen draken. (link voor de plaatjes hier https://hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=4101 )
ASOIAF altijd met veel plezier gespeeld :yes:

Maar de laatste tijd erg afgeleid door al die andere spellen die er zijn. :panic:
De 'mass battle'-itch word nu voorlopig vervuld door Warhammer Old World, maar ik ben de wereld van ASOIAF zeker niet vergeten. (En al die dozen die ik nog ongeschilderd heb staan gaan natuurlijk allemaal nog eens afgemaakt worden, ooit.... :roll: )[/quote]

Hele mooie Stark poppetjes! En wat betreft de dozen met ongeschilderde, ik ben bang dat ik tegen de 40 dozen aanzit (waarvan 4 starter sets) ... Dus ik ben ook nog wel even zoet.)
ReinoutJansen

Keer terug naar Mass Battles