Age of Sigmar: 4th edition

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Re: Age of Sigmar: 4th edition

Berichtdoor Beastherder » 27 nov 2024 17:30

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.



Dat zijn wel de beste wolf modellen die GW ooit gemaakt heeft :yes:


Het is héél opvallend hoe goed dat Goblin karakter op wolf lijkt op het karakter uit het Old World Orcs & Goblins boek (dat geen model heeft gekregen) :whistle:

https://tow.whfb.app/unit/kiknik-toofsnatcha

Zijn speciale wapen heeft twee manieren van aanvallen, als een hamer of pick
https://tow.whfb.app/magic-item/da-skull-smasha
Kijk naar wat dat model in zijn handen heeft.

Dat is echt geen toeval meer :laugh:


Extra voeding voor de (complot)theorie dat Old World oorspronkelijk bedoeld was om ook gebruik te maken van AoS modellen, voordat 'van hogerhand' het besluit kwam dat de ranges strikt gescheiden moesten blijven.
Niet dat dat iemand gaat tegenhouden om deze modellen te gebruiken voor zn OW Goblins, natuurlijk
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6476
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Age of Sigmar: 4th edition

Berichtdoor Beastherder » 17 jan 2025 11:07

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6476
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Age of Sigmar: 4th edition

Berichtdoor Bobske » 18 jan 2025 17:41

ja die zijn cool! I :wub: :skellie:

Altijd al een undead leger gewild, geen Tomb Kings of Vampire Counts, Ossiarch Bonereapers etc, maar Skellies, zombies, wights, necomancers,
nu kan het :thumbup: B) goede zet van GW denk ik
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Age of Sigmar: 4th edition

Berichtdoor Beastherder » 06 mei 2025 10:07

Het standaard artikel met de dingen die volgende week in pre-order gaan, met de nieuwe Undead
https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/iupolkdl/sunday-preview-bloodsuckers-and-barrow-kingdoms/

Niet super-spannend, maar deze vond ik wel opvallend


Nieuwe Deathrattle Skeletons
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Hé, denk ik, die hebben we toch al?

"This updated kit contains 20 Deathrattle Skeletons which have been redesigned to be easier to build, with interchangeable blade, spear, and shield arms, and options to make two champions and two standard bearers."

Die hebben we niet eerder gezien, dat GW een kit update die pas een paar jaar oud is. :huh:
Visueel ook nauwelijks wat veranderd, het is echt zoeken naar de verschillen.

Was er iets mis met de originele kit?

Ter vergelijking, dit is het origineel:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6476
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Age of Sigmar: 4th edition

Berichtdoor Beastherder » 05 jul 2025 08:31

https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/yjzdwr3c/you-are-invited-to-the-big-summer-warhammer-preview-on-18th-july/

We’ve even heard rumblings of a brand new army in the Mortal Realms…


Hele skit met 'big hats' is absoluut een referentie naar de komst van Chaos Dwarfs, de ultieme grote hoeden factie :yes:
Die geruchten lopen al heel lang

Afbeelding

Hééél benieuwd wat ze daar mee gaan doen.


(en hoe goed gaan ze dan passen op vierkante bases? :wink: )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6476
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Age of Sigmar: 4th edition

Berichtdoor Bobske » 05 jul 2025 12:39

Hééél benieuwd wat ze daar mee gaan doen.


(en hoe goed gaan ze dan passen op vierkante bases? )



idem, geen verstand van alle Fantasy en miniatures maar die Grote hoeden en slagtanden zijn toch een GW ding voor mij :thumbup:

Er is natuurlijk Blood Bowl stuff


https://www.warhammer.com/app/resources ... =920&h=948

https://www.warhammer.com/app/resources ... =920&h=948

https://www.warhammer.com/app/resources ... =920&h=948

https://www.warhammer.com/app/resources ... =920&h=948

Wat allemaal Vet Cool is! :wub: B)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Age of Sigmar: 4th edition

Berichtdoor Beastherder » 05 jul 2025 14:00

Die BloodBowl zijn idd erg cool en duidelijk trouw gebaseerd op de stijl van de klassieke ChDwarf modellen.

Maar BloodBowl is toch een beetje zijn eigen universum, meer gelinkt met Old World dan AoS, dus het kan zeker dat ze voor deze nieuwe factie meer een eigen stijl hebben ontwikkeld.
Die klassieke ChDwarfs zijn behoorlijk iconisch, met zijn eigen trouwe fans, maar ze zijn misschien net wat te 'silly' om te passen in modern GW design?
We hebben al AoS Chaos Dwarfs gezien in Warcry, en daarvoor al met de crew van de Hellcannon, en die hadden toch wel echt een andere stijl

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Hellcannon crew had nog wel de gekrulde baarden, maar niet meer de grote hoeden.
De Warcry modellen zijn min of meer mini Chaos Marauders / Warriors
(en of dat een goed of slecht idee is ligt natuurlijk heel erg aan de persoonlijke smaak en de intensiteit van de eigen nostalgie-roze-bril ;) )


Vandaar mijn grote nieuwsgiergigheid welke kant ze besloten hebben op te gaan. :dunno:


Vreemd genoeg niet in het WHcomm artikel, maar wel andere media; de logo's van de andere spelsystemen die iets te zien krijgen met deze preview:
Voor iedereen wat ^_^
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6476
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Age of Sigmar: 4th edition

Berichtdoor Bobske » 06 jul 2025 12:51

Ah, thanks Frank, die miste ik idd ook al, alle groet spelsystemen dus. Ik ga er denk ik wel weer eens voor zitten.

Vandaar mijn grote nieuwsgiergigheid welke kant ze besloten hebben op te gaan.


Ja inderdaad want in Warhammer Total War zijn ze natuurlijk flink uitgewerkt.

https://www.honga.net/totalwar/warhamme ... aos_dwarfs

Die crew van de HellCannon is prima.
Warcry, wat minder zeker die dwerg met slagtanden en chaos helm= chaos dwerg. We'll see

Maar betekenen alle hoofddeksels iets? effe gokken

1. pet met Inquisition/Deathwatch teken=DW Kill Team?
2. witte onderhelm= Votann 40k?
3.Egyptische muts=nieuwe TOW Tomb kings?
4.piratenhoed= gerucht voor TOW mercenaries
5.mini hoge hoed (ik zit niet in de hoeden terminologie) witch hunters AoS?
6.Tovenaars muts: ToW?AoS?
7.Hoge hoed? deze vind ik niet bij iets passen maar zeg Inquisition/witch hunters
8.Narrenmuts ehm Harlequins?
9.piratenhoed= eerder genoemde ToW mercenaries? weer
10. comboyhoed=wee in/witch hunters


Alle hoeden verwijzen natuurlijk naar de big hat guys: chaos dwarves
En tja, in één gek WHU team kun je heel wat hoeden kwijt.
Toch weer nieuwsgierig.
Warcry blijft de grote ontbrekende trouwens :dunno:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Age of Sigmar: 4th edition

Berichtdoor Beastherder » 08 jul 2025 12:11

Nee, ik ben zeker niet overtuigd van de complot-theorie dat iedere hoed die ze opzetten in dat filmpje een specifieke referentie is naar iets dat aangekondigd gaat worden. :nono:
Denk dan toch eerder dat dit gewoon een willekeurige collectie belachelijke hoofddeksels die mensen bij GW toevallig thuis hadden liggen. :bootstraprikken:

Maar hé, ik kan het toch verkeerd hebben en waar is het internet anders voor bedoeld dan wilde speculatie op basis van te weinig informatie? :wink:


De meeste vind ik echt te vaag om een associatie te maken, maar dat Egyptische ding is dan wel heel specifiek.
Dat moet haast wel Tomb Kings zijn, of misschien Necrons?

Het zou natuurlijk kunnen dat ze nu voor Old World terug gaan naar de eerste legers voor een 2e ronde releases met nieuwe modellen, maar dat lijkt me wat vroeg.
Is het tijd voor een nieuwe Necron codex? Google check: Nee, ze hebben hun 10e ed. boek al gehad.
Nieuw Necron killteam?? Mogelijk....

Als er geen TK of Necrons bij zitten weten we in ieder geval dat de hoed-theorie niet werkt -_-
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6476
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Age of Sigmar: 4th edition

Berichtdoor Bobske » 08 jul 2025 16:17

Erg is een gerucht van Necrons vs Deathwatch Kill-Team,
Piraten hebben we natuurlijk ook bij, Orksm, Eldar, Dark Eldar
We zullen zien
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

VorigeVolgende

Keer terug naar Mass Battles

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten