Warhammer Old World

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Re: Warhammer Old World

Berichtdoor Beastherder » 24 jun 2025 12:31

https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/rrielj4b/old-world-almanack-grand-cathay-on-the-tabletop/
there are no other unrevealed units scheduled.

Ah Boeh! :snif:
Zat er dik in, natuurlijk. Dit is al een flinke release. -_-
Met het nieuws van een tweede boek gingen mensen natuurlijk toch al speculeren over evt meer nieuwe kits (zeker aangezien we van het computerspel al weten dat er meer ontwerpen klaar liggen) dus het is goed dat ze dit zeggen om geen valse hoop te creëren.

Zullen we toch wat langer moeten wachten op die Jade Lion :wub:
Afbeelding

Neem ik ook aan dat we dan niet al te lang op dat tweede boek hoeven te wachten, als dat het moment is dat de losse units en de draak verkrijgbaar worden.
Die hebben mensen toch wel binnenkort nodig om legers te verder uit te bouwen.

en je mag je Sentinel elke kleur geven Frank
Ja, ik was toch al niet van plan om me daar veel van aan te trekken, mocht het ooit zo ver komen
Het is meer het principe dat het een slecht idee is om regels aan een bepaalde kleur te hangen. Je weet gewoon dat daar ergens een keer iemand op een toernooi een probleem van gaat maken :roll:

Aan de andere kant wel een goed idee om ze duidelijk van elkaar te kunnen onderscheiden als je meerdere Sentinels in je leger hebt en ze verschillende upgrades hebt gegeven, voor jezelf én je tegenstander :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Guy » 24 jun 2025 15:44

Hele gave release; ietwat jammer dat er met het tweede arcane journal geen nieuwe units bijkomen, maar wat niet is kan bij latere boeken nog komen.
Ben ook heel benieuwd naar de errata/faq update waar ze het bij Square based over hebben
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 25 jun 2025 14:23

Ben ook heel benieuwd naar de errata/faq update waar ze het bij Square based over hebben

Die is er nu
https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/wgp83jlw/old-world-faq-and-errata-designers-notes/

https://assets.warhammer-community.com/eng_jun25_whtow_rulebook_faq-2ywgjptmtu-j6xlvz5xm9.pdf
https://assets.warhammer-community.com/eng_25-06_warhammer_the_old_world_faqs_and_errata_ravening_hordes-q4oirjqrkg-eqsqie8hbh.pdf
https://assets.warhammer-community.com/eng_jun25_whtow_fof_faq-mx6flwcirp-5setdw8pp6.pdf

Inderdaad wat serieuze aanpassingen.

Bv.
Infanterie krijgt wat flinke buffs (vechten in extra rank, hand wapen & schild geeft weer armour bonus) Je hebt nu Unit Strength 10 nodig voor de Close Order bonus (slecht nieuws voor monsters etc, dus indirect goed nieuws voor infanterie)
Casting bonus is nu de helft van je wizard level.
Je moet nu binnen movement range staan van de vijand om te tellen als onderdeel van de 'fighting rank' (Geen extreem brede "linehammer" formaties meer)
Etc. etc.

Ze hebben duidelijk de grootste probleem gevallen geprobeerd aan te pakken (Lvl4 wizards op draak, te zwakke infanterie, linehammer, etc)
Vlug doorlezen geeft voor mij maar weinig dingen die als een slecht idee voelen, maar het vereist natuurlijk nog flink wat verdere studie. :geek:

Heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
Vandaag of morgen vast een 2+ uur durende Square Based video waarin ze het me allemaal zullen uitleggen tijdens het schilderen. :wink:

Welkom bij editie 1.5 ^_^

Edit:
Chaos Dragon is nu Impetuous :laugh: :laugh: :laugh:
Dat is wel een keiharde nerf voor die power-unit

Edit2:
Maar Impetuous is nu een Ld check ipv een simpele 4+, dus minder een nerf voor een Chaos Dragon en goed nieuws voor andere Impetuous units.

Legers die ik speel: Old World Skaven, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 19 jul 2025 09:18

Old World deel van de 'Big Summer Preview'

https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/ko8rqxzy/the-big-summer-preview-tomb-kings-herald-more-old-world-releases/

Het grote nieuws is nieuwe plastic kits voor de Tomb Kings: royal heralds en liche priests
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding

Beloofd ook veel voor de andere facties.
Ok al is je grote release geweest, iedereen maakt kans op nieuwe kits.

En een kijk op de inhoud van de komende Arcane Journals.
Het belangrijke ding is dat deze vanaf nu blijkbaar(?) niet meer focussen op regels voor 1 specifieke factie, maar extra content leveren voor heel Old World.

Meer een high-end tijdschrift dan een codex/army book
Je zou kunnen haast kunnen zeggen spirituele opvolger van de klassieke Citadel Journals (this was the plan all along.... :wink: )

Verkleinde Afbeelding

You’ll find rules for mounts for Khemrian characters, the incantations of the Mortuary Cult, and various Armies of Infamy, including Dwarfen Slayers* and the Border Princes, alongside rules for smaller bouts of Warhammer: the Old World.

*Dwarfen Slayer lijst? :slayer: :panic:

Verkleinde Afbeelding

You’ll find terrain generation tables, guidelines for multiplayer games, linked battles, and a new Army of Infamy, The Jade Fleet – an alliance between Grand Cathay and the people of Westerland.

"an alliance between Grand Cathay and the people of Westerland"
Westerland = Mariënburg = Nederland :hup:
Dat kan ook wel s heel leuk worden ^_^

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 20 jul 2025 12:42

*Dwarfen Slayer lijst? :

Heb je die nog genoeg liggen?

:hup: benieuwd of wij er dan nog hints uit kunne halen naar NL??
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Bobske
BOFH

Berichtdoor drava » 20 jul 2025 21:21

Ik vind dit wel een toffe ontwikkeling, ben wel benieuwd naar toekomstige Arcane Journals. Heb zelf ook wel de wens voor een Empire/vampire counts combinatie á la Sylvania (al is die kans natuurlijk klein aangezien vampire counts een legends armylist is.
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 23 jul 2025 11:54

:hup: benieuwd of wij er dan nog hints uit kunne halen naar NL??
Ja, GW is wat wisselvallig met hoe duidelijk ze zijn dat Westerland/Marienburg geïnspireerd is door Nederland/Holland

Er was een periode in de jaren '90/vroege 2000's dat het heel obvious was.
Er is een vroeg boek dat zich afspeelt in Marienburg (1 van de vroege Gotrek&Felix serie?? Rond diezelfde tijd iig) waar alle plaatselijke karakters namen hebben als Jan Molenaar en Pieter Hendrikszoon en het plaatselijke geld zijn 'guilders'.
De Marienburg warband voor Mordheim zoals geschilderd door de studio loopt rond in de kleuren van de vlag van Noord-Holland en in de fluff hebben ze ook weer van die Hollandse namen.
Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Maar in de latere jaren van Warhammer verdwenen die referenties (samen met andere referenties die te obvious refereerden naar de 'echte' wereld)
Behalve de generieke 'rijke zeevarende handelaren die de neiging hebben onafhankelijk te willen zijn van het grotere rijk'-vibe, waar je natuurlijk al je conclusies van kan trekken waar dat vandaan komt. ^_^

Nu in de Old World is het afwachten, maar in de Beastmen Arcane Journal zit alvast een ingezoomde kaart van Westerland en sommige (maar niet alle) plaatsnamen zijn duidelijk Nederland geïnspireerd.
Broekwater, Didem, Zandt, Leydenhoven, Rutten (referentie naar onze nieuwe NAVO-baas?), Harskamp, Oostwold, Gieten, Hollum...
Klinkt heel erg als iemand die naar een kaart van Nederland heeft gekeken met de opdracht om de klanken over te nemen zonder te duidelijk een echte plaats te refereren. :yes:

Heb zelf ook wel de wens voor een Empire/vampire counts combinatie á la Sylvania (al is die kans natuurlijk klein aangezien vampire counts een legends armylist is.
Klinkt heel cool B) maar dan zullen inderdaad eerst de Legacy legers weer officieel moeten worden.
Ik ben er zelf van overtuigt dat als dat hele Old World nou financieel heel succesvol blijft ze uiteindeljk wel zullen terugkeren (Het is een hele makkelijke manier om een 'nieuwe' release te creëren), maar dat zal echt nog wel een hele tijd duren, als in járen.
Dus vooral blijven kopen!! :wink:

Of er moet een verandering komen in het hogere bestuur en ze besluiten dat dat hele beleid van modellen-mogen-alleen-bruikbaar-zijn-in-1-spelsysteem een dom idee is. :whistle:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor drava » 06 aug 2025 10:55

Nu in de Old World is het afwachten, maar in de Beastmen Arcane Journal zit alvast een ingezoomde kaart van Westerland en sommige (maar niet alle) plaatsnamen zijn duidelijk Nederland geïnspireerd.
Broekwater, Didem, Zandt, Leydenhoven, Rutten (referentie naar onze nieuwe NAVO-baas?), Harskamp, Oostwold, Gieten, Hollum...
Klinkt heel erg als iemand die naar een kaart van Nederland heeft gekeken met de opdracht om de klanken over te nemen zonder te duidelijk een echte plaats te refereren. :yes:

Die van Beastmen had ik nog niet dus dat nog niet gespot, nice dat dat er in zit. Dus heb die Arcane Journal maar gelijk bestel :whistle: .
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 19 aug 2025 15:52

Komend weekend de pre-order van de nieuwe Arcane Journal en Miao Ying
https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/ceirqemh/sunday-preview-miao-ying-raises-a-storm-in-the-old-world/
Heel benieuwd naar de prijzen :yes:
Miao Ying zal wel schrikken worden :disturbed: en zien hoe de losse infanterie/cavalerie kits zich gaan verhouden met de andere (oude) Old World kits.

En vandaag een artikel om goed te praten waarom we de verkeerde draak krijgen :wink:
https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/harhjltg/old-world-almanack-what-prompts-the-stoic-miao-ying-to-travel-to-the-old-world/

(Miao Ying is de verdediger van het Noorden en zou daar moeten blijven. Yin Yin is de reizende zeedraak en is volgens mij dus de logische keuze voor de eerste draak die mensen in de Old World zouden tegenkomen. Maar Miao Ying zat als eerste in het Total War computerspel en is dus als eerste ontworpen ^_^ )

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 23 aug 2025 12:53

Heel benieuwd naar de prijzen :yes:
Miao Ying zal wel schrikken worden :disturbed: en zien hoe de losse infanterie/cavalerie kits zich gaan verhouden met de andere (oude) Old World kits.

https://www.warhammer.com/en-NL/the-old-world/grand-cathay
Hah, dat..... valt eigenlijk best wel mee??? :o
Het bewijs dat je aan alles kan wennen, zelfs GW prijzen :wink:

Miao Ying is €120,-
Goedkoper dan een ballon
Die zag ik niet aankomen. Dat leek mij toch wel zeker het duurste model van de range

Jade Warriors €67,50 voor 20
Dat is hetzelfde als andere Old World elite infanterie (Dwarf Ironbreakers, Empire Greatswords bv)

Jade Lancers €67,50 voor 10
Iets duurder als andere Old World cavalerie als Empire of Bretonnia knights, maar gezien het leeftijd en detail verschil van die kits is dat nog héél redelijk.

€30,- voor een decal vel is dan nog wel complete afzetterij.
Gelukkig maar, anders hadden we niks te klagen gehad :P

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Mass Battles