Warhammer Quest

mordheim, frostgrave, elke ander nieuw GW friemel spel met skirmishers...

Moderator: theWoodcutter

Re: Warhammer Quest

Berichtdoor Bobske » 15 okt 2025 15:53

In vergelijking met de inhoud van voorgaande Quests voelt het toch wat karig

Wat karig, zeer karig!
Maar papier schijnt duur geworden te zijn. WE wachten gewoon af.

Die Kurnothi zullen volgend jaar wel een AoS leger krijgen dan, ook al warband in WHU
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 15 okt 2025 18:40

Maar papier schijnt duur geworden te zijn.
Oh ja, alle drukwerk is prijzig, maar zeker dat hoogwaardige karton dat je nodig hebt voor die tegels is $$$$$ :disturbed:
En het is iets waarvoor GW afhankelijk is van externe leveranciers, met alle onzekerheid die daarbij hoort.
Het is hoogst waarschijnlijk dat dat de oorzaak was van al dat drama rond Cursed City.

Dus je kan snappen dat ze daar een andere oplossing voor hebben gezocht, maar het voelt toch als een stap achteruit.

Die Kurnothi zullen volgend jaar wel een AoS leger krijgen dan, ook al warband in WHU
Ja, ze teasen ze al een hele tijd.
Voelt ook als wat uitproberen?
Je had veel eerder die Underworld warband met elven met satyr bokkenpootjes, maar daar was niemand fan van, dus nu overgestapt naar centaur types.
Kan een eigen leger worden, of een uitbreiding van de bomen (geen zin om de officiële naam op te zoeken, je weet wie ik bedoel ;) )

Maar terug on topic:
https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/qv1a8pje/the-manticore-knight-ventures-into-warhammer-quest-darkwater/

Afbeelding

Cool model, leuke achtergrond, maar natuurlijk wilden we allemaal (ja, allemaal :wink: ) veel liever de dwerg zien :hiho:

Maar goed, het is al meer dan ze oorspronkelijk van plan waren om te laten zien, dus we doen het er maar mee ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 22 okt 2025 09:47

En een week later hebben we de volgende avonturier:
https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/9tnvytgp/grizzled-duardin-explorer-drolf-ironhead-sets-out-for-warhammer-quest-darkwater/

Afbeelding

Lijkt er op dat ik een nieuwe unit champion voor mijn Rangers heb gevonden :wink:
(In de video zie je even zn achterkant, en hij heeft ook een kruisboog bij zich)

Is dit nu een vast patroon? Iedere dinsdag een nieuw model laten zien tot de release?

Legers die ik speel: Old World Skaven, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 28 okt 2025 14:50

En nog een avonturier
https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/qxcpcnsd/bren-tylis-the-renegade-saint-charges-in-to-warhammer-quest-darkwater/
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Beetje standaard ridder. :dunno:
Model ziet er beter uit van opzij in de video, moet ik zeggen, maar dan zie je het gezicht minder dus dat zal wel de reden zijn voor deze foto

We krijgen binnenkort weer een Preview (Half twee 's nachts, want in Amerika, voor wie er voor op wil blijven :wink: ) met daarbij de volle(?) kijk op de Quest doos
https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/4ckj6wud/announcing-the-world-championships-of-warhammer-preview-live-2025/

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 29 okt 2025 16:26

(Half twee 's nachts, want in Amerika, voor wie er voor op wil blijven :wink: )

Ach ja, sommige mensen blijven op voor de Oscars of Rugby :nono: :dunno: waarom niet voor deze hobby

Ik ben meer van de leeftijd, stukje slapen, ben ik toevallig vroeg wakker. kijken we dan wel half 2 is geen toevallig

Character is idd beter van alle kanten, minste tot nu toe, ze hebben allemaal wel een verleden :wink:

Door die TOW Chaos Marauders wel weer benieuwd geworden, ze flikken het hem weer die GW.
Sowieso inhoud van de Doos idd. Je ziet al wat plaguebearers in het filmpje
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 04 nov 2025 11:36

Nog 1 avonturier om ons zoet te houden tot we vrijdag/zaterdag alles te zien krijgen

https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/duiizeuv/inara-sion-the-cleansing-blade-emerges-in-warhammer-quest-darkwater/

Verkleinde Afbeelding

Ziet er wel cool uit.
Beetje vreemd zo met die fles, maar het heeft fluff-redenen. ^_^
Rook-effect boven dat zwaard lijkt me erg kwetsbaar voor transport, dat zijn we wel gewend ondertussen

Ik verwacht dit model regelmatig te gaan zien in Old World Bretonnia legers als een Damsel :yes:

De hele set lijkt sowieso veel meer Old World-stijl dan we gewend zijn van AoS (waar is de verplichte Stormcast? :wink: )
Of dat een goed of slecht iets is, is natuurlijk volledig afhankelijk van je mening over de stijl van de twee settings. -_-

1 theorie is dat GW hier gaat voor wat meer algemeen bekende 'generieke' fantasy stijl om Quest makkelijker te verkopen aan mensen van buiten de Warhammer bubbel die niet bekend zijn met de AoS setting/stijl.
Zou kunnen, natuurlijk. Quest is een spel dat compleet is in de doos en je ook prima zou kunnen verkopen aan bordspel/RPG mensen.
Maar heeft GW dat extra publiek zo nodig dat ze er het ontwerp voor aanpassen? Lijkt mij wat onwaarschijnlijk. Ze hebben meer problemen om genoeg te produceren voor de klanten die ze al hebben :huh:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor FrankV » 06 nov 2025 10:02

Een ietwat wazige foto met de resterende helden is opgedoken:

Verkleinde Afbeelding

Helemaal links zien we een ... ding? Ik weet niet wat het is maar het is nu al een favoriet :grijns: . Misschien een soort druïde?
Dan een centaur met boog. Volgens mij is het het soort centaur dat we al eerder hebben gezien. Wellicht komt GW binnenkort met een nieuwe factie voor AOS met dit soort centaurs en de satyrs die we ook wel hebben gezien (misschien hoort dat ding links daar ook bij?). Een subfaction voor Sylvaneth zie ik ook wel gebeuren.
En dan ook nog een erg coole wizard met familiar. Die is weer een beetje de oldschool WHF stijl als die dwerg en ridder.

Ik vind het een coole line-up!
Legers die ik speel: 40K: Orks
FrankV
Not banned yet

Berichtdoor Beastherder » 06 nov 2025 11:14

Hah, interessant. :grijns:

Die Wood Elf centaur lijkt een wat meer kat-achtig onderlichaam te hebben in vergelijking met de eerdere centaurs van die Underworlds warband?
Die waren veel meer hert
Verkleinde Afbeelding

edit: Oh wacht, als ik inzoom zie ik dat ie wel hoeven heeft.
Dan is het alleen die lange staart en de kleur die anders is, dus.... :dunno:

Die natuur-wizard is ook heerlijk generiek
Zo in te zetten voor Old World als een Jade of Amber wizard (Lore of Life en Lore of Beasts) :yes:

De linkse is dan inderdaad het grote mysterie :scratch:
Dat is echt iets nieuws voor AoS dat we niet eerder gezien hebben.
Heel benieuwd...

Opvallende beslissing ook van de marketing om te beginnen met de minst spectaculaire karakters.
Ze wilden de grote splash duidelijk bewaren voor de Preview van vrijdag.
(Of eigenlijk wilden ze nog niks laten zien, want we hadden die leak van dat eerste plaatje uit een folder natuurlijk)

Oh, er is ook een foto van de open doos, voor mensen die vage pixels van sprues willen interpreteren :wink:

Verkleinde Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » gisteren 10:55

En de volle reveal:

https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/ntxnwkvq/world-championships-preview-team-up-with-your-pals-and-defend-the-everspring-in-warhammer-quest-darkwater/

Verkleinde Afbeelding

Kaart is inderdaad een boek.
Ik zie het wel werken, maar je mist natuurlijk die echte dungeon-crawler vibe

Opvallend dat ze het vooral beschrijven als een leuke skirmish game met de optie voor een langere campaign.
Dat is toch het omgekeerde van de traditionele Quest vibe. :scratch:

Kan werken als een interessante intro-game voor je niet wargamende familie/vrienden
Voor mezelf zie ik wel mogelijkheden voor die familie-gelegenheden met dit ipv een traditioneel kaart- of bordspel.
(Indoctrinatie van neefje moet natuurlijk wel doorgaan)

Modellen zien er natuurlijk weer uitstekend uit.
Al dat Nurgle spul is echt walgelijk :sick: (op een goede manier :wink: )

En dadelijk ook allemaal te gebruiken in AoS
https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/l7slnanx/world-championships-preview-embrace-a-noxious-mountain-of-gifts-for-the-maggotkin-of-nurgle/

Ook wat meer info over het mysterieuze oranje karakter
Verkleinde Afbeelding

Drasher Vorn is chief of a tribe of shapeshifting warriors from Ghur who worship an aspect of the Everqueen they call the Maker of Beasts, and has set out to cure his people from a mutative curse.
Nog genoeg vragen, natuurlijk, maar blijkbaar ook geallieerd met de Wood Elf/Kurnothi/Sylvaneth kant van AoS.

Beastherder
BOFH

Vorige

Keer terug naar Skirmish en warband