Het terrein van warcry is minder dan 3" hoog dit betekend dat je niet kan pijn kan krijgen door te vallen en dat veel abilities niet gebruikt kunnen worden. Maar in de regel set staat er een plaatje waarop dat dat het terrein 3" hoog is. Willen we hier een huisregel voor maken, mij lijkt het beter om het als 3"te laten tellen omdat het zo in het regelboek staat, en anders the corvus cabal en de Cypher lords, veel dingen verliezen. Wat vinden jullie hiervan?
Legers die ik speel: Warhammer 40k: Ultramarines, ynnari, aeldari. Warhammer killteam: harlequins, drukhari
Ik ben het er mee eens dat we eerst eens moeten spelen, voordat we de regels gaan aanpassen.
De regels lezende lijkt het er wel op dat GW het terrain als precies 3" beschouwd. Zodat de Corvus hun abilites ervan kunnen gebruiken, je wel fall damage kunt krijgen, Cypher lords er precies op kunnen vliegen, etc. Zelfs als GW dit niet bedoelt had, klinkt het wel veel leuker.
Maar eerst maar eens spelen met de regels uit de doos.
Legers die ik speel: 2000pts Tau Empire, Wild West Exodus: The Union, Holy order of men & The Watchers
Regels kunnen doorlezen en het terrein kunnen bekijken, en het is idd wel duidelijk dat de makers van het spel er vanuit gaan dat het terrein 3" hoog hoort te zijn. Meerdere voorbeelden in het boek geven de hoogte als 3" Vrij bizar, want dat is het dus niet (2,8" volgens mijn meter)
Vreemde fout om te maken, benieuwd of GW daar nog iets over gaat zeggen.
Het lijkt mij zeker een stuk interessanter om het te spelen alsof het 3" is, maar overleg dat gewoon met je tegenstander.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten