Mordheim 2023

mordheim, frostgrave, elke ander nieuw GW friemel spel met skirmishers...

Moderator: theWoodcutter

Re: Mordheim 2023

Berichtdoor TROLL » 26 mei 2023 10:21

Als we dit doorvoeren heb ik opzich met de regel geen probleem. Maar ik voel voor regel aanpassingen in het algemeen niet zoveel.

Het blijft een spel. En daar kruipen regel technisch fouten, onvolkomenheden of onlogische dingen in.

En ik begrijp het punt, maar het is een punt vanuit jouw perspectief. Zo zijn er andere perspectieven tegenover te zetten en kun je ontzettend veel eindeloos blijven bediscussiëren.

Aan het begin van de Campaign zijn er een paar additionele regels voorgesteld. Ik zou het daarbij willen laten.
Het is geen eerlijk noch altijd een logisch spel, dat gaan we er ook nooit van maken en dat heeft wat mij betreft een hoop charme.
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1199
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Mordheim 2023

Berichtdoor Beastherder » 26 mei 2023 12:47

Even een paar dagen over nagedacht voor ik hier op reageer -_-

Ik kan me er wel een beetje in vinden.
Het zou leuk zijn als je 2-h wapens ook s ziet als een 'viable' optie voor henchmen.
Je ziet ze wel in Mordheim bij Heroes, want de Strongman skil, maar eigenlijk nooit bij henchmen.
Nou is +2 Strength wel een enorme buff, dus het moet ook niet te goed worden.
Mijn grootste twijfel is of het op deze manier niet te veel in het vaarwater komt van de halberd en flail :scratch:

Zeker een optie voor een volgende campaign.

Mensen hebben nu al wapens gekocht (evt met bijbehorende modellen) met de regels zoals ze zijn.
Ik wil niet dat mensen spijt krijgen van beslissingen omdat we halverwege de regels veranderen :nono:

Deze verandering inbrengen als iedereen later weer met een nieuwe warband begint sta ik zeker voor open.



Een andere suggestie die gisteren werd geopperd, waar ik zeker wel oren naar heb, is in plaats van andere opties te buffen die optimale 'dual-wielding' build te nerfen.
Gebruik je een wapen in iedere hand, dan moet je er 1 uitkiezen als de 'slechte' hand en die krijgt -1 to hit (of misschien zelfs wel -2?)*
Denk dat zoiets er zeker voor zou zorgen dat mensen vaker gaan kiezen voor een meer realistische wapen/schild, wapen/buckler of 2-handig wapen.


Nu meer mensen weer (recente) ervaring hebben met Mordheim kunnen we zeker beginnen met een lijstje van andere suggesties voor House Rules die we kunnen invoeren bij een volgende campaign.

Wat tijdlijn betreft stel ik me zo voor dat deze campaign doorloopt tot in de zomer (ik verwacht wat afleiding voor veel deelnemers als GW met die nieuwe editie 40k komt :whistle: ) en dan een new & improved Mordheim in de herfst?





*edit:
Oeh, wat dacht je van -2 to hit, maar er komt wel een extra Combat Skill bij: Ambidextrous You can ignore the negative modifier for using a weapon in both hands.
Dan krijg je waarschijnlijk weinig 'onrealistische' dual-wielding henchmen, maar hou je de optie open voor bad-ass Heroes om er voor te gaan.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6476
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Mordheim 2023

Berichtdoor TROLL » 26 mei 2023 13:46

Bedankt Frank voor jouw visie.

De optie om het duel wielding onaantrekkelijker maken klinkt mij dan beter dan de Great weapon beter maken. Al blijf ik in het algemeen geen voorstander van regels veranderen.

Jouw suggestie om het mee te nemen aan het begin van een volgende Mordheim Campaign herfst 2023 (soort evaluatie momentje). Lijkt mij dan een goede. Al wil ik er wel voor waken dat we de hoeveelheid house rules beperkt houden.

Bij deze: ik doe mee aan Mordheim Fall 2023 ^_^ En wat voor Warband… oew.. keuzes..
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1199
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Mordheim 2023

Berichtdoor Amran » 27 mei 2023 09:20

Ik snap het argument ook zeker wel dat regels niet zomaar veranderd worden tussen het spel door.
Zeker bij het starten van een nieuwe campaign is het mogelijk om naar andere regels te kijken. Opties zoals de dual-wielding wat moeilijker maken (voor henchman) vallen hier onder. De vraag is dan een beetje of je één wil nerfen (spel wordt trager) of de andere will buffen (spel wordt sneller of blijft even snel). Maar daar komen we dan ook wel weer uit :yes:

Wat ik wel zou aanmoedigen is om, zeker bij kleine regels, wat potjes te spelen waarin je zoiets een keer kan testen. Dat wil zeggen, je kan gewoon van tevoren een mogelijk nieuwe regel voorstellen en testen. Dan is het niet iets wat in de campaign standaard wordt, maar wel iets wat een goed kan blijken te zijn.

En ik ben het natuurlijk ook met Theo eens dat ik het liefste een zo'n klein mogelijk lijst aan veranderingen zou hebben... ondanks mijn posts hier :wub:


Daarover gesproken, hoe kijkt men wat dat betreft tegen nieuwe scenario's etc aan? Zouden die in de bak: house rules, errata etc vallen, of is dat een geval apart waar wel interesse in is?
Geen schrift onder je bericht, dat is geen gezicht.
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Avatar gebruiker
Amran
A Bray-shaman with the niftiest pigtails
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 18 nov 2018 01:53

Re: Mordheim 2023

Berichtdoor Peter de tweede » 28 mei 2023 17:53

-1 to hit voor je off hand wapen is eigenlijk best een goede regel. Simpel en effectief

Scenario's hebben een groot voordeel boven regels in dat ze beter afgekaderd zijn. Je hoeft de regels voor een nieuw scenario alleen te onthouden als je daadwerkelijk dat scenario aan het spelen bent, het voegt dus niet echt extra moeite toe.
Als je een idee hebt voor een scenario kunnen we dat ook misschien donderdag wel uittesten.
Legers die ik speel: Beastmen, Dark elves, flames of war Duitsers, Kill Team tyranids
Peter de tweede
Conservative Tzeentch worshipper
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: 16 nov 2010 16:23

Re: Mordheim 2023

Berichtdoor henerius » 28 mei 2023 21:00

Een -1 to hit als je dual wield lijkt me duidelijker, gewoon -1 op beide attacks.

Daarbij is het beperken van dual wielding (aantal per warband) modellen ook nog een optie.

Warbands die halverwege van equipment moeten wisselen is een beetje lame excuus om iets niet in te voeren. Je wil een regel invoeren om meer casual te spelen, als je casual speelt is het tussentijds invoeren van een extra regeltje niet zo erg.

Waarbij ik me afvraag, als je casual speelt maken dual wielding modellen toch ook niets uit.
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1540
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Vorige

Keer terug naar Skirmish en warband

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten