Even een paar dagen over nagedacht voor ik hier op reageer
Ik kan me er wel een beetje in vinden.
Het zou leuk zijn als je 2-h wapens ook s ziet als een 'viable' optie voor henchmen.
Je ziet ze wel in Mordheim bij Heroes, want de Strongman skil, maar eigenlijk nooit bij henchmen.
Nou is +2 Strength wel een enorme buff, dus het moet ook niet te goed worden.
Mijn grootste twijfel is of het op deze manier niet te veel in het vaarwater komt van de halberd en flail

Zeker een optie
voor een volgende campaign.
Mensen hebben nu al wapens gekocht (evt met bijbehorende modellen) met de regels zoals ze zijn.
Ik wil niet dat mensen spijt krijgen van beslissingen omdat we halverwege de regels veranderen

Deze verandering inbrengen als iedereen later weer met een nieuwe warband begint sta ik zeker voor open.
Een andere suggestie die gisteren werd geopperd, waar ik zeker wel oren naar heb, is in plaats van andere opties te buffen die optimale 'dual-wielding' build te nerfen.
Gebruik je een wapen in iedere hand, dan moet je er 1 uitkiezen als de 'slechte' hand en die krijgt -1 to hit (of misschien zelfs wel -2?)*
Denk dat zoiets er zeker voor zou zorgen dat mensen vaker gaan kiezen voor een meer realistische wapen/schild, wapen/buckler of 2-handig wapen.
Nu meer mensen weer (recente) ervaring hebben met Mordheim kunnen we zeker beginnen met een lijstje van andere suggesties voor House Rules die we kunnen invoeren bij een volgende campaign.
Wat tijdlijn betreft stel ik me zo voor dat deze campaign doorloopt tot in de zomer (ik verwacht wat afleiding voor veel deelnemers als GW met die nieuwe editie 40k komt

) en dan een new & improved Mordheim in de herfst?
*edit:
Oeh, wat dacht je van -2 to hit, maar er komt wel een extra Combat Skill bij:
Ambidextrous You can ignore the negative modifier for using a weapon in both hands.
Dan krijg je waarschijnlijk weinig 'onrealistische' dual-wielding henchmen, maar hou je de optie open voor bad-ass Heroes om er voor te gaan.