40k regel vraagjes

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor theWoodcutter » 09 jul 2012 10:09

Bij mijn weten zijn ze nog gewoon bruikbaar, maar wel dat je zult moeten afspreken met je tegenstander dat je de regels uit Cities of Death gebruikt. Had je hier een speciaal doel mee?
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor mathijs97 » 09 jul 2012 10:14

nee niet echt ik had hem namenlijk voor mijn verjaardag gekregen en ik vroeg me gewoon af of dat tie nog bruikbaar is.
in de cities of death expansion zeggen ze dat je de "gewone"40k regels gebruikt alleen worden er enkelen regels toegevoegd.
Legers die ik speel: 30k: World Eaters & Ultramar Auxillia Mordheim: Beastmen Black Powder: Östenreich
mathijs97
Suicidal Nurgling, playing with soap

Berichtdoor Chris » 09 jul 2012 13:09

Het is een thematische battle met wat extra regels. Het is prima te gebruiken in 6e editie, je spreekt alleen met je tegenstander af dat je die extra regels gebruikt.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor RainbowDashie » 29 aug 2012 18:21

ik zie dus in mij codex bijvoorbeeld staan: it can replace its bolter for: heavy flamer...........10 points. wat betekend dat precies
I invade your hive, burn you alive, and that's so special to me.
Legers die ik speel: 40K Imperial Guard Cadian
RainbowDashie
Towns Fool

Berichtdoor Leandertje » 29 aug 2012 18:25

dat het poppetje in kwestie een flamer krijgt en dan de bolter niet meer heeft.
en dat kost dan 10 punten extra.
precies zo als het er staat dus.
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Leandertje
Nauseating Blue

Berichtdoor martijntjegerritsen » 29 jan 2013 07:45

okey, een lastigere vraag nu:

Uit Codex Chaos Space Marines, Fast Attack Chaos Bikers:
" Up to two Chaos Bikers may replace their CCW or their TL boltgun with one of the following:(lijstje weapons o.a. flamer)"
" The Chaos Biker Champion may take items from the Melee Weapons and/or Ranged Weapons section of the warlist"

De Vraag is:

Chaos Biker Champion met flamer magdat?
Legers die ik speel: 40K: Chaos Space Marines (>2500) Blood Angels (<1500)
martijntjegerritsen
Favourite High Elf of the Week

Berichtdoor Terentius » 29 jan 2013 14:19

Goeie vraag, maar nee dat mag niet. Een Chaos Biker Champion =/= een Chaos Biker. Wat je wel mag doen is die Chaos Biker Champion een combi-flamer geven.

In de CSM Codex praten ze ofwel specifiek over de modellen zelf, dus bijv: "Up to two Khorne Berzerkers may replace their bolt pistol with a plasma pistol". Specifiek Khorne Berzerkers. En in dezelfde entry: "The Berzerker Champion may take melta bombs". Specifiek de Berzerker Champion
Ofwel: "Any model may take a chainaxe". Dat gaat niet specifiek over een bepaald model dus de Khorne Berzerkers én de Champion mogen die.
Die onderscheiding zou anders niet gemaakt worden.

GW vindt dus niet dat je special of heavy weapons mag verstoppen d.m.v Champion en Look Out Sir!. Dat is wel te begrijpen. Je mag je Champion in alle gevallen wel de Chaos Icon geven, dat is iets wat je kunt overwegen om te doen. Natuurlijk heb je het voordeel met Look Out Sir! rolls en dat je de Icon beter kan beschermen bij Precision Shot wounds, maar zodra je Champion in een challenge gekillt wordt, ben je je Icon en de bonussen die daarbij horen ook onmiddellijk kwijt.
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor martijntjegerritsen » 29 jan 2013 23:21

Tnx!

Ik denk dat ik vanwege mijn M:tG achtergrond (ik dacht dat het gewoon een.soort creature type was) die fout gemaakt heb. Jammer van de conversion die nu niet zo fumctioneel is, maar scheelt me wel een enorme flater op het bord!
Legers die ik speel: 40K: Chaos Space Marines (>2500) Blood Angels (<1500)
martijntjegerritsen
Favourite High Elf of the Week

Berichtdoor Chris » 10 mei 2013 11:21

Interessante situatie gister:
Tank shock over gun emplacement heen. Geen friendly unit, dus het mag? Zo ja: het is geen vehicle, dus hij moet een leadership test maken. Hij heeft geen leadership, dus faalt automatisch? Faalt automatisch, dus moet vluchten. Kan niet vluchten, want immobile. En dan? Destroyed? Blijft gewoon staan? We hebben er gister maar een dobbelsteen om gegooit, maar hier dus nog maar even fatsoenlijk proberen op te lossen.
Iemand een idee?
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Lex » 10 mei 2013 12:06

P. 104 Battlefield debris: the basics
Unless otherwise noted, battlefield debris is difficult terrain, though elements of other types of terrain may also apply.

P. 105 Gun emplacement
... The gun emplacement can be shot at and attacked in close combat.

Gezien een tank schock geen shooting of close combat attack is, is de gun emplacement simpelweg difficult terrain en beweegt een tank er over heen als ie z'n dangerous terrain test haalt. Persoonlijk zou ik het ding een death or glory laten doen voor de cool factor, maar RAW is niet cool :P
Legers die ik speel: Warhammer 40k: Dark Angels Warmachine: Protectorate of Menoth, Cygnar
Lex
Space Zoat in Tilea

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000