release rumors

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: release rumors

Berichtdoor Guy » 16 jan 2026 14:55

Helaas geen Old World inderdaad, hoewel we later deze maand als het goed is een errata update krijgen. De heren van Square Based menen dat dit waarschijnlijk
zal samenvallen met de release van de nieuwe Cathay set
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 17 jan 2026 11:59

De Preview is geweest, dus tijd voor wat links en plaatjes

Als eerste, zoals verwacht, meer van Huron zn vriendjes
https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/oozg3yry/the-new-year-preview-prepare-to-be-boarded-by-the-new-red-corsairs/

Rest van zn Squad is helemaal oke
De twee niet-Marines zijn dan nog wel het meest interessant, met een 'normaal mens' scheepskapitein en een nieuwe Xenos mercenary

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Een nieuwe kit voor renegade Marines zag ik dan nog niet aankomen, maar is zeer welkom :yes:
Meer onderscheid tussen recente 'evil marines' en eeuwen-oude veteranen Chaos marines is een heel goed idee.
Verkleinde Afbeelding

En dan de nieuwe Eldar
https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/l7x5v6ib/the-new-year-preview-prince-yriel-counterattacks-with-new-aeldari-corsairs/
Verkleinde Afbeelding

Met een nieuwe Vyper!

Verkleinde Afbeelding

Ik ben oud genoeg om met te herinneren dat de originele uitkwam (lang geleden :whistle: ) en dat ontwerp is toch wel heel klassiek.
Dit is wel een fraaie update, maar het zal toch wat wennen zijn voor ons oude knakkers.
Deze is meer een klein vliegtuig dan het originele concept van een grote jetbike met gunner.

Officieel 30k, maar ik zet m toch maar even hier neer: Custodes
https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/mdp0kzdk/the-new-year-preview-all-new-legio-custodes-revealed/
Verkleinde Afbeelding

Wordt zelfs door GW zelf aangegeven
The Warhammer 40,000 fans among you might have noticed these would also be perfect for representing the Custodian Guard in an Adeptus Custodians army…

Opvallend, gezien het beleid van de laatste jaren dat de verschillende lijnen (30k/40k, AoS/OldWorld) strikt gescheiden gehouden moeten worden.
Wellicht een teken dat dat wat minder strikt wordt?

Vliegende Custodes? :scratch:
Verkleinde Afbeelding

Weet nog niet wat ik van het ontwerp moet vinden, maar het feit dat wat breekt met de 'grote klompen goud'-look is alvast een plus.

En de grote teaser aan het eind
https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/ycu7gzna/the-new-year-preview-revealed-the-eye-of-terror/
Duidelijk Iron Warriors, wat al een opvallende keuze is, maar betekent dat dan ook de terugkeer van nog een Chaos Primarch???
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 20 jan 2026 19:39

Vliegende Custodes?

allang in HH , FW Resin

nieuwe verhoudingen zijn supervet. Was mijn grootste bezwaar bij Custodes,
hopelijk ook fatsoenlijke sized terminators, sleeker jetbikes, SoS met cyberdogs
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 27 jan 2026 15:54

En de grote teaser aan het eind
https://www.warhammer-community.com/en- ... of-terror/
Duidelijk Iron Warriors, wat al een opvallende keuze is, maar betekent dat dan ook de terugkeer van nog een Chaos Primarch???

Nou, daar hebben we minder lang op hoeven wachten dan ik had gedacht.
Ook vreemd dat ze die dan droppen op een willekeurige maandag :dunno:

https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/zftmsi8e/a-powerhouse-warsmith-leads-a-new-campaign-for-the-iron-warriors/

Verkleinde Afbeelding

Die ziet er wel stoer uit.
Ook zeker de oplossing van 5+ Rumour Engine plaatjes :laugh:

Iron Warrior upgrade set werkt ook heel goed om ze hun eigen vibe te geven.

Maar het lijkt er dus op dat het daar bij blijft: character en upgrade set.
Geen nieuwe Primarch :nono:

Of toch misschien??? :wink:
So what could this terrible campaign into Imperial space entail? We’ll reveal more when we know, but rest assured – it’s a biggie.
More to come soon. Iron within, iron without.

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 10 feb 2026 11:00

So what could this terrible campaign into Imperial space entail? We’ll reveal more when we know, but rest assured – it’s a biggie.
More to come soon. Iron within, iron without.

Het is geen Primarch, maar ze zullen deze bedoeld hebben:
https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/8oknimbb/revealed-the-new-defiler-stomps-onto-the-battlefield/

Verkleinde Afbeelding

Eeerlijk is eerlijk, dat is wel een héle grote upgrade van het origineel :o
(Want die was altijd al lelijk :harhar: )
Verkleinde Afbeelding

Keuze voor god-specifieke hoofden is ook erg prettig
Verkleinde Afbeelding

Oh, en eerder hadden we ook deze aangekondigd gezien, voor meer in dezelfde stijl
https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/kwjvw02q/love-to-crush-maim-and-kill-surrender-to-the-warp-and-become-a-new-chaos-mutilator/
Verkleinde Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 10 feb 2026 17:09

Ja, deze is vet! Heel cool! :wub:
Ik vond de oude ook wel vet, maar meer in een mad-scientist wunderwaffen manier, ik vond het er nooit uitzien als een daemon engine, en dat is deze zeker wel.

Samen met de nieuwe Mutilators een hele upgrade. Ik denk dat ze daarmee de lelijkste chaos-modellen een mooie face-lift hebben gegeven.
Laten we wel wezen, de oude mutilators zagen eruit alsof ze net uit een zee van play-doh kwamen lopen :sick:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 11 feb 2026 10:34

Ja, die oude Defiler was iedere keer weer schrikken als je m tegen kwam in een lijst of op de GW-site tussen de andere modellen
"Oh, sh%^$, hebben ze die nog steeds?" :disturbed:

Nu alleen nog die Chaos Bikers uit de vorige eeuw vervangen en dan is Chaos volledig 'modern' plastic.

(Ja, letterlijk vorige eeuw. Als je inzoomt kun je de ©1999 nog op de sprue zien :opa: )
Verkleinde Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 18 feb 2026 19:03

Nu alleen nog die Chaos Bikers uit de vorige eeuw vervangen en dan is Chaos volledig 'modern' plastic.

langs lopende gerucht ook volgens mij, dat die vernieuwd gaan worden
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 24 feb 2026 14:44

Voor mijn ogen zien die Knight er allemaal hetzelfde uit, maar blijkbaar compleet nieuw model?
https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/utzwpur9/new-imperial-knight-destrier-strides-into-battle/

Verkleinde Afbeelding

Hij lijkt net wat slanker / minder chunky dan de standaard Knight.

Verkleinde Afbeelding

Beastherder
BOFH

Vorige

Keer terug naar WH 40.000