Warhammer 40,000 11th edition

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: Warhammer 40,000 11th edition

Berichtdoor Bobske » 09 apr 2026 09:22

Eerste indruk...Meh

Trailer is cool! :wub:
Altijd gaaf om je miniaturen in "real time" te zien bewegen. :tu:

Maar te donker en Space Marines mogen van mij nog wat zoals de boeken zijn, ze gaan nog makkelijk liggen.
Sowieso, ook in de boeken, de tactiek van de Space Marines is altijd we beueken er hard in... :td:

De regels, ik zie wat ok verbeteringen maar dat is vooral omdat ik 10th al heel slecht vond.
Ik wil geen moeilijke legerbouw en geen extra regels. Ik pak mijn mini's en speel. Geen bonussen omdat ik een bepaald iets pak, geen extra regels.
Alleen wat caps op wat je mag pakken, zie ToW :td:

Missies klinkt ook veel te ingewikkeld. Ik wil best een beetje moeten nadenken, zeker voor een toernooi. Maar het moet geen administratie en hogere wiskunde worden, :td:

Terrein regels. Ok beter maar een nieuwe regel, met meteen een uitondering en een uitzondering :tu: :td:

De minaturen:
beetje flauw natuurlijk om eerst alleen de simpele boy/intercessor te tonen, maar zo bouw je hype.
Prima dat het nu eens geen Ultra's zijn.
Primaris zouden minder clean worden en meer met andere bits van andere armours, ik zie tot nu alleen een andere helm 2x dezelfde
En als je dan een mini toont en een vette cgi trailer hebt, zorg dan dat alles hetzelfde is als in de trailer.
Zet er geen oude plaatje bij (orc boss) of iets uit de trailer wat niet klopt (veteran heeft geen bionisch oog)
Dat was bij 10th beter (maar ja Nids :wub: )
Veteren mag ook meer bling van mij.

In totaal mini's :tu:

Na 9 edities (2e begonnen toen die uit kwam) is het moeilijk om me te hypen, OLd man Bob has seen it all
En de mini's zijn goed tegenwoordig, dat verwacht je.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 09 apr 2026 13:27

Afgelopen twee edities geen pogingen meer gedaan om te proberen in 'proper' 40k te komen en ik zie dat met deze nieuwe editie niet snel veranderen.
KillTeam is genoeg ^_^

Maar je blijft het toch altijd volgen voor de vibes en nieuwe mini's

Ik wil geen moeilijke legerbouw en geen extra regels.

Helemaal mee eens dat de manier waarop je je leger moet organiseren in 40k echt belachelijk complex is.
Dit artikel is een nachtmerrie :disturbed:
https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/95fucn12/building-an-army-in-the-new-edition-of-warhammer-40000/
70 verschillende Detachments, Detachment Points, Enhancements, Upgrades, Leader characters, Support characters, Force Dispositons..... :wacko:
Dat moet toch simpeler kunnen :dunno:

Terrein regels.

https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/xlppkx5s/new40k-take-cover-with-updated-terrain-rules/
Het idee van de terugkeer(?) van 'Area Terrain' is helemaal prima. :tu:
Dit is de grens van het terrein-gebied, je staat er in of niet, met de relevante bonussen/nadelen, en wat er fysiek aan terrein op dat gebied staat maakt niet uit voor de regels.
Prima, duidelijk, en geeft je meer vrijheid voor je terrein modellen (hoeft niet meer per se fysiek line of sight te blocken, etc.)

Maar om dan een exacte lijst en kaart op te leggen van specifieke terreinstukken gaat wel echt (te) ver
You’ll need the following sizes for the standard mission layouts:
-Four large rectangles – 7” x 11.5”
-Two large right-angle triangles – 8” x 11.5”
-Four medium rectangles – 6” x 4”
-Two long lines – 10” x 2.5”
-Four short lines – 6” x 2”

Dat is iets voor toernooien, niet voor ieder potje 40k :td:

Prima dat het nu eens geen Ultra's zijn.

Zeker. :tu:
De Ultramarines zijn de laatste jaren zo enorm de poster-boys op alle dozen/boeken/computerspellen dat mensen minder bekend met de hobby vaak niet eens weten dat Marines ook in andere kleuren voorkomen.

beetje flauw natuurlijk om eerst alleen de simpele boy/intercessor te tonen, maar zo bouw je hype.

Beginnen met alleen zoiets gewoons (saai) als een standaard Marine en Ork was een hele rare keuze.
Misschien wil je je echte 'wauw' modellen bewaren voor later, maar dit was wel zo underwhelming dat je praktisch anti-hype creëert.
"Nou, als dat alles is...." :dunno:
Iets als die Nob en Assault Marine was veel beter geweest als eerste reveal.
Interessant genoeg om mensen aan het praten te krijgen, met de mogelijkheid voor later meer.

Het zal er iig voor zorgen dat er dadelijk veel goedkope Orks en jumppack marines verkrijgbaar zullen zijn als de kleinere starters uitkomen, en dan wie weet ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 14 apr 2026 09:23

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 22 apr 2026 15:47

https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/y3qjzfux/new40k-chaplain-with-jump-pack-revealed/

Nieuwe vliegende Chaplain uit de komende starter

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding

Hij is wel cool, weet alleen nog niet wat ik vind van die rookpluim waar ie op balanceert. :scratch:

Verder is er het gerucht van traditioneel redelijk betrouwbare bron (Valrak) dat de volgende units gaan verdwijnen uit de Marine Codex naar Legends en dus waarschijnlijk ook uit productie gaan:
"Firstborn"
-Tactical Squads
-Devastator Squads
-Razorback
"Primaris"
-Invader ATV
-Suppressors
-Firestrike Turret

Het verdwijnen van de laatste restanten van de klassieke pre-Primaris marines zat er natuurlijk al lang aan te komen. -_-
Blijft een einde van een tijdperk :hc: maar eigenlijk is het nog verbazingwekkend dat het zo lang heeft geduurd.

Die suppressors, turret en de Mariokart buggy :gatver: zijn zeker niet de mooiste modellen uit de Primaris range en waarschijnlijk om die reden ook niet de best verkopende items, maar het zou opvallend zijn als zulke relatief recente modellen zouden verdwijnen.
Dat zal wel wat spicy reacties op het internet opleveren.... :whistle:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 28 apr 2026 18:02

Dat zal wel wat spicy reacties op het internet opleveren....

Tja, die marketing van GW is af en toe baffling.
Die suppressors zijn nooit los uitgekomen. Alleen in een speciale box eerst en daarna in een battleforce/combat Patrol.
En dat terwijl ze onderdeel waren van bouw je sneaky-marine leger met sneaky intercessors, sneaky librarian etc.
Jammer, en nog steeds vreemd, nooit een kans gehad en je kunt dus nog steeds geen sneaky leger bouwen want je mist heavy weapons.

Wie ooit die Mario kart bedacht heeft en dat die door de controle is gekomen. Ook zoiets vreemds, je update de bikes naar Primaris schaal (ook nog geen multi-part variant van maar schijnt te komen), waarom dan niet gewoon de Attack bike ook. Ik vond die altijd gaaf.

:dunno:

11th
Grots!

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Altijd leuk en vol karakter 10/10

En vrijdagavond 8 uur onze tijd de unboxing

https://www.warhammer-community.com/en- ... -may-2026/

leuk dat ze zichzelf op de hak nemen.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Bobske » 29 apr 2026 16:23

TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 02 mei 2026 09:33

En het is zo ver, de volle inhoud van de nieuwe starter:
https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/x2allqya/warhammer-40000-armageddon-whats-in-the-box/

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Prima launch-box. :yes:
Marines vs Orks is natuurlijk een klassieke match-up

Ook goed materiaal voor de nu traditionele kleinere starters die later zullen volgen voor de echt nieuwe mensen in de hobby
(Deze grote launch-boxes zijn toch eigenlijk alleen voor de mensen die al in de hobby zitten, niet echt als introductie)

Maar voor mij mist het toch een "Wauw" model, zeker aan de Marine kant :dunno:
Nou ligt die lat ook wel erg hoog.
8e had de introductie van Primaris marines, dus alles was shiny en nieuw.
9e had de eerste fancy en blingy primaris, die tot dan toe heel sober waren in stijl
10e had de nieuw-formaat Terminators
En 11e heeft nu dus.... een nieuwe kit voor de land speeder?

Ork kant is dan een stuk interessanter, maar toch ook gewoon solide nieuwe sculpts van basic troops en characters. -_-
Wel alvast heel benieuwd wat er verder nog gaat komen voor de Orks nu ze de 'main bad guys' zullen zijn van deze editie. :yes:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 02 mei 2026 19:08

Maar voor mij mist het toch een "Wauw" model

psies gewoon, goed en solide, helemaal niks mis mee.
Maar ik heb ook geen wauw, beij beide niet.
GW zet zijn eigen lat te hoog tegenwoordig.

Maar vind het eigenlijk wel prima voor de starter

Wel alvast heel benieuwd wat er verder nog gaat komen voor de Orks nu ze de 'main bad guys' zullen zijn van deze editie.

:yes:

En eindelijk zetten ze de verhaallijn eens goed door. Benieuwd of we nog wat van de Nids horen (worden ze de grote Saviours of Armagedon, verstoorders van de Chaos plans... Nids for plot line solutions) :hc: :grijns: B)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Guy » 03 mei 2026 20:38

Prima set inderdaad; vooral de Orks gaan er op vooruit, maar voor iemand die bijvoorbeeld met marines wil starten toch ook leuke modellen :tu:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Volgende

Keer terug naar WH 40.000