https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/bbnskauh/big-space-marines-news/Oeh, dat zijn wel significante veranderingen voor de Marines
T5, S5 als standaard is wel een flinke breuk met traditie (Marines waren al T4 S4 sinds die stats bestaan in het spel), maar ik vind het wel een goede ontwikkeling.
Laat Marines meer voelen zoals ze in de lore zijn.
Hogere cijfers geeft je ook meer 'ruimte' voor ontwerp, wat ze meteen laten zien door de lichtere Phobos modellen op T4 te houden. Daardoor is er weer een onderscheid tussen Phobos en Intercessor pantser.
Ze zijn gelukkig wel zo slim om de andere Marines ook tegelijk te updaten.
Niet zoals vroeger dat je maanden/jaren kon wachten op je eigen Codex voor je Chaos Marines weer net zo goed waren als de Imperials

Heretic Astartes and Codex-divergent Chapters will get similar boosts to bring them in line with these new rules, so everyone can enjoy Toughness 6 Terminators firing Strength 5 storm bolters. These will automatically update in Warhammer 40,000: The App when Codex: Space Marines launches in October.
Ietwat nerveus dat ze het alleen doen via de eigen app?
PDF-je om te downloaden lijkt me toch ook handig.
Maar goed, ik zit niet meer in 40k, misschien dat iedereen nu die app gebruikt?
Ook een héle sloot modellen die gaat verdwijnen
The following units are leaving the codex and becoming Legendary Proxies.
Tactical Squad – counts as an Intercessor Squad
Devastator Squad – counts as a Desolation Squad
Suppressor Squad – counts as an Inceptor Squad
Pedro Kantor – counts as a Captain
Uriel Ventris – counts as a Captain
These units are leaving the codex, but will get Warhammer Legends rules:
Centurion Assault Squad
Centurion Devastator Squad
Razorback
Predator Destructor
Predator Annihilator
Vindicator
Whirlwind
Stormhawk Interceptor
Stormtalon Gunship
Stormraven Gunship
Hammerfall Bunker
Het definitieve einde van de klassieke 'firstborn' Marines
Zat er al een hele tijd aan te komen natuurlijk en ik vind het wel oké want de Primaris zien er gewoon veel beter uit.
(En het heeft uiteindelijk toch nog veel langer geduurd dan ik dacht voor ze verdwenen)
Het verdwijnen van de Rhino-varianten vind ik dan veel treuriger, want de Primaris-tijdperk voertuigen vind ik echt een stuk minder
(Geef ze gewoon rupsbanden!

)
Oh, maar we krijgen er wel een extra Captain model bij
https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/kmcoobsz/new-space-marine-captain-on-bike-revealed/
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.