40k regel vraagjes

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Berichtdoor shogun » 08 jan 2009 19:43

Heren, of moet ik jongens zeggen.
We zijn toch allemaal volwassenen, dus ik zou zeggen ga niet in andermans posts editen en geen welles nietes spelletjes spelen

Er is niks onvolwassen aan het hebben van een discussie. Je hebt gelijk dat we het beste kunnen verwijzen naar het rulebook en dat is ook gedaan.
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Caladai Doomblade » 09 jan 2009 16:13

Helemaal mee eens shogun! Niks onvolwassen aan een discussie, niemand weet alles dus soms moet je er even over praten voordat het duidelijk is. Ik heb alleen in een post ge-edit om verwarring te voorkomen als iemand niet alles zou lezen.

En het rulebook quoten op internet illegaal want er rust copyright op. In ieder geval noemen van hele regelteksten mag niet, dus daarom doe ik dat niet.

Bedankt voor de verduidelijking Bob, maar het was dus niet helemaal meer nodig. ;)
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Bobske » 09 jan 2009 18:48

and everybody's hppy!
Gelukkig.
Tja tik van me om te gaan bemiddelen :bloos

I ben trouwens niet happy, heb iets illegaals gedaan, rulebook posten
:snif:
Volgende keer zal ik het paginanr citeren
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor shogun » 09 jan 2009 20:38

Behalve als het paginanummer ook is gecopyright. Dan zijn we allemaal illegaal bezig. :D
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Soyweiser » 19 jan 2009 16:47

Kan ik hier verder ook regelvragen dumpen?

Over de nids (goh).
Bonesword
Als je het bonesword hebt mag je deze gebruiken om in de assault phase een psychic test te doen en zo het catalyst effect te vergroten naar 6inch om hem heen.

De vraag is: Telt dit als een psychic power? (als het een power is, mag je die buurt geen andere power gebruiken) of het gewoon een special ability.

Lictors
Als je meerdere lictors in reserve hebt, gooi je dan een keer voor allemaal of voor iedere lictor apart?

Los
Volgens de 5ed regels heb je line of sight naar iets als je een deel van zijn lichaam kan zien. Wapens, messen, staarten en vleugels tellen niet mee. Maar hoe doe je dit met nids? waar begint het wapen, en houdt de arm op?
En rending claws en talons, telt dat als een hand of een wapen?

Spore mines
Kunnen spore mines de run regel gebruiken? Zo nee, waar in de regels staat dat?

Bio plasma
Werkt de preffered enemy rule op bioplasma?

(Bioplasma is een stuk beter geworden in 5th, door de defenders react regel.)

Fleshhooks
Stel je hebt een HQ unit met een retinue, en de HQ unit heeft flesh hooks, maar de rest niet. Als de HQ unit vooraan staat, mag deze dan een assault uitvoeren op troepen die hoger dan hem staan? Wat gebeurt er met zijn retinue?

Twinlinked devourers op warriors
Legaal? (volgens mij altijd, maar af en toe gaan er mensen over klagen, het is de enorme hoeveelheid dobbelstenen + to hit reroll en to wound reroll die je gooit. SM spelers doen het dan altijd in hun gepanserde broek).

Bases
Wat zijn de afspraken omtrend voetsteunen. Stel je hebt nog xde editie modellen die op een kleinere voetsteun staan. Moet je deze rebasen, is het legaal zoals de voetsteun die erbij zit de originele voetsteun is? Wanneer gaan de space marine spelers hun oude terminators eindelijk eens op een andere voetsteun zetten?

Zo, dawast. Moet de gelederen weer even bezig houden.
Soyweiser
Towns Fool

Berichtdoor Soyweiser » 19 jan 2009 16:53

[quote="shogun"]Behalve als het paginanummer ook is gecopyright. Dan zijn we allemaal illegaal bezig. :D

:nono: je kunt paginanummers niet copyrighten. (volgens mij kun je zelfs statlines niet copyrighten. Je kunt alleen een specifieke omschrijving van regels, of een layout van een bord copyrighten. Maar hierover: IANAL. bron trouwens: http://www.copyright.gov/fls/fl108.html (wetgving in de vs.)).
Soyweiser
Towns Fool

Berichtdoor Skevan » 19 jan 2009 17:41

Bonesword
Ik zou zeggen als je een psychic test moet doen is het een psychic power.

lictor
moet ik checken, maar als je ze als een unit koopt is het denk ik een rol.

LOS
denk dat het wel duidelijk is. Als je de wapens bekijkt zie je waar de loop over gaat in de arm en hetzelfde geld denk ik voor de Tallons. De rending claws zijn imo enorm harde nagels dus zijn iet zo groot.

Spore mines
umm moet ik ook even opzoeken. maar volgens mijn kunnen ze niet rennen. Ten eerste hebben ze geloof ik random movement. Ten tweede hebben ze volgens mij geen shooting en rennen doe je ipv schieten. Maar moet ik even nakijken.

Bioplasma
zoek ik op

Fleshhooks
Als het een retinue betreft zul je die ook flesh hooks moeten geven. De IC geld als een upgrade voor de retinue pg 48(kleine regelboek)

Twin linked devourers
LEGAAL. sorry, maar als iemand klaagt wil dat nog niet zeggen dat dat illigaal is. Ik vind een monolith ook overpowered, maar dat maakt hem niet iligaal

bases
tja daar zijn wel regels voor, maar denk dat dat alleen op toernooien toepasbaar is en je kunt in een vriendelijk potje niemand dwingen om alles te rebasen.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Rudi XXL » 19 jan 2009 17:56

Bonesword:
Ja staat in de Q&A van de nids

Sporemines:
Nee, mogen niet runnen omdat ze geen basic movement characsteristic hebben

Lictors:
Apart voor elke choice op de FoC. Zelfde principe als unit met rhino. Je rolt 1x maar je hoeft ze niet op dezelfde positie te plaatsen.

Bases:
Volgens het rulebook moet je de meegeleverde bases gebruiken, maar dit kan soms problemen opleveren. Als je een base hebt van een slag/kleine groter heeft dat niet per direct een voor/nadeel. Je kan verder schieten (meten vanaf de base) maar je kan ook van verder beschoten worden met je grotere base...
Never use the term: I just need a 2 or more to...
Rudi XXL
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor Soyweiser » 19 jan 2009 18:02

Bonesword
Hier ben ik het niet mee eens persoonlijk, omdat er niet bij staat dat het een power is, en bij de rest wel. Maar ik weet het niet. In het nieuwe boek wordt er duidelijk onderscheid gemaakt tussen een power, en een psychic test.

LOS
Maar wat doe je met grote carnifexen? De oude screamer killer is die wel of niet op de armen te raken. Die zijn nl bijna alleen maar talon.

Spore mines
Ik kon niets terugvinden over random movement. En als je moet kunnen schieten om te kunnen rennen kunnen hormagaunts ook niet meer rennen. (pag 16 ruleboek voor de regel trouwens).

Fleshhooks
Ik zie op pagina 48 (ik heb het grote boek trouwens) niets staan over retinue die dezelfde equipment moet hebben. (dat is overigens ook niet altijd mogelijk, zie de hive tyrant). Daarnaast staat aangegeven welke special regels je verliest als er een IC bijkomt die die regel niet heeft. (of andersom). (pagina 74). Het is niet een regel met een sterretje ;) (omdat die sterretjes nog niet bestonden toen het nids boek uitkwam).

Twin linked devourers
Check :D

bases
Wat zijn de regels? Ik vraag het me gewoon af. Ik ben verder toch van plan wat ik heb op de huidige size van bases te zetten.

Bedankt!
Soyweiser
Towns Fool

Berichtdoor Soyweiser » 19 jan 2009 18:10

[quote="Rudi XXL"]Bonesword:
Ja staat in de Q&A van de nids

Niet in degene die ik had. Welke gebruik jij?

Sporemines:
Euh basic movement? Dat is sinds de 3e edition toch al opgedoekt?

(Ik vind niet dat ze het moeten kunnen, maar ik vond ook niet dat de bioacid 3+2d6 een special rule was. Deze wordt deze niet door monolith fields of whatever gehalveerd, wat ik een beetje raar vind. Dus wat ik vind zijn geen interpretaties van de regels :D).

Lictors:
Duidelijk.

Bases:
Thanks.
Soyweiser
Towns Fool

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000