release rumors

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: release rumors

Berichtdoor Beastherder » 30 apr 2020 16:25

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Toch maar even hier neerzetten, voor de goeie orde (en zodat de discussie hier verder kan gaan). Leuk iniatief van GW, maar uitvoering laat wat te wensen over. Als ze er meteen bij hadden gezet dat er later (als alles weer 'normaal' is) het model gewoon zo verkrijgbaar wordt, had veel discussie bespaard kunnen worden. :td: We wachten af wat er gaat gebeuren.

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=Astra+Militarium+Catachan+Colonel&_sacat=0
:dunno:

Maar wel een hip model B)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 30 apr 2020 19:50

Voor wie het niet heeft meegekregen een samenvatting:

GW begint weer met het verschepen van spullen, en ze hebben nog een model liggen voor een evenement dat ze nu gratis verdelen over de onafhankelijke winkels om die te ondersteunen.
Yeey, goed werk GW! :thumbup:

Maar....

Ze kunnen er wel x 1000 hebben gehad, maar verdeeld over alle winkels ter wereld zijn dat er maar een paar per winkel (1 tot 4 is zo wat rondgaat op het web)

Het is een cool model, dus iedereen wil m hebben

Een beetje grote winkel met een actieve 40k groep heeft zo al 20 man die m wilt hebben, een paar man personeel die m ook wel willen en honderd e-mails van onbekenden die alle winkels afgaan, en ze krijgen er.... 2 :dunno:
Wat moet je dan?
Verkopen aan degene die toevallig het Community artikel als eerste las, of je eigen personeel, of je beste klant?
En voor hoeveel?
GW is zo leuk geweest om te zeggen dat jij er niks voor hoeft te betalen, dus als je m heftig prijst lijk je ook al snel de kl&#zak.

Daar komt dan ook bij dat de aankondiging op WHcommunity werd gedaan voordat de winkels hierover werden ingelicht, dus al die mensen beginnen hierover te vragen voordat je er zelf ook maar iets vanaf weet.

Dus sommigen hebben m gewoon op eBay gegooid, waar dus al idiote bedragen als £300,- worden geboden.
(iig 1 geeft de opbrengst aan een goed doel, dus dat is wel heel netjes)
Andere dingen die je zo voorbij ziet komen zijn winkels die m op een of andere manier verloten onder hun klanten.
Maar dat moet nu dus wel georganiseerd worden door winkels die misschien wel andere dingen aan hun hoofd hadden, en nu meteen, want er bellen iedere 5 minuten weer nerds met de vraag hoe ze aan dat model kunnen komen. :roll:

En het eindresultaat is nu dan toch eerder teleurstelling dan positief.

Naar mijn idee komt dat nu vooral omdat je m nu had kúnnen hebben.
Als het een event-exclusive was geweest voor iets in, zeg, Amerika was het gevoel "cool model, maar ik kom toch niet in Amerika en niemand die ik ken gaat naar Amerika, dus ach..."
Maar nu is er dadelijk in 1 model in de buurt geweest, maar jij had pech :(

Het was veel minder erg geweest als ze dit hadden gedaan met een lelijk model, maar hij is zo cool! :D
Kom maar op met die Catachan reboot!
(Want die plastics kunnen echt niet meer :nono: )

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 01 mei 2020 06:20

Ik vind het een hoop drukte om niks. Het is wel een erg vet model (bij een primaris lieutenant was er minder ophef geweest), maar GW geeft iets gratis weg, aan independent stores nog wel, met de specifieke boodschap dat het is om te verkopen, en dan wordt er geklaagd? Iedereen snapt waarom er niet meer zijn, in ieder geval op dit moment. Iedereen weet dat winkels het moeilijk hebben in de meeste landen.

Geef iets gratis weg => reactie: dat doe je niet goed! Wat ben je nou voor sukkel! :dunno: :dunno:

Ik snap het niet. :whistle:

Ja, het is een mooie publiciteitsstunt. Nou en?
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Furios666 » 01 mei 2020 06:56

Nouja, het is wel een klein beetje iedereen ter wereld die warhammer speelt en cool vindt blij maken met een dooie mus. Groots op de community website bekend maken dat er een supercool model uit komt dat dan ter goede komt van de lokale ondernemer, maar ondertussen krijgen deze ondernemers er welgeteld 2 ofzo...tsja, ok, het gebaar telt en de kleine beetjes ook, maar als ze het model verkopen voor 25 euro dan is dat 50 euro extra. Dat gaat de gemiddelde FLGS niet echt helpen natuurlijk. Daarbij krijgen maar weinig mensen wereldwijd dit model in handen :dry:

Dusja, je hebt een punt, het is een sympathiek gebaar, maar de uitvoering is een beetje karig. Ik zie beide kanten wel een punt hebben. Niet dat ik er mee zit, vind hem erg vet en zou hem zeker wel willen, maarja, zo niet dan niet. Misschien komt ie ooit wel in productie :dunno:
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor brammo1991 » 01 mei 2020 07:03

50 euro voor een poppetje is meer winstmarge dan ze overhouden aan 100 primaris. Dus als zo'n ondernemer er maar 2 krijgt dan verdient ie er wel een maand aan eten mee.
Dus ik ben het eens met Laurens, het is gewoon een faberge egg, super mooi voor de liefhebber maar heel duur.
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
brammo1991
Kirby

Berichtdoor Rudi XXL » 01 mei 2020 08:23

Misschien was mijn verwachtingspatroon anders dan de meeste... ik had juist verwacht dat ze veel modellen zouden krijgen zodat ze, voor een normale GW prijs (toch ook al 25-30 euro), verkocht konden worden aan heel veel mensen zodat de winkels bijvoorbeeld 100x 25 piek zouden verdienen. En dat niet alleen, het zou ook weer een beetje aanloop genereren naar de winkels (als ze slim zijn dan doen ze dat in tijdblokken want 1.5 meter enzo), waardoor er kans bestaat op verdere impulsaankopen. Nu is het letterlijk een chaos gaande want binnen dezelfde stad kunnen winkeliers verschillende methodes aanhouden om het model te verloten. Sterker nog, ik zag gisteren al posts dat bijvoorbeeld in Engeland het rafflen van de modellen verboden is omdat je geen goklicentie hebt. Dat maakt het dan weer lastiger om voor de kleinere beurs dit model aan te schaffen (immers, per opbod wint altijd de gene die er het meeste voor over heeft, met een loterij is de kans voor ieder gelijk).

[quote="Caladai Doomblade"]
Geef iets gratis weg => reactie: dat doe je niet goed! Wat ben je nou voor sukkel! :dunno: :dunno:

Ik snap het niet. :whistle:
[/quote]

Zelfs met goede intenties kan je een negatief resultaat creeëren omdat je niet (goed) over de mogelijke gevolgen nadenkt. Alles waar GW op staat wordt per definitie een hype en als je daarna veel mensen teleursteld wordt de kick van de plastic high ineens een enorme low.

Overigens, als Tante Hanny er een zou krijgen, is het niet een idee om die met geld van de clubkas te kopen (evt aangevuld met donaties van de clubleden) en hem te laten schilderen door Frank bijvoorbeeld om vervolgens in de display te zetten aldaar? Eventueel met een bordje van Hive Novio erbij ter reclame?
Never use the term: I just need a 2 or more to...
Rudi XXL
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor Beastherder » 01 mei 2020 08:57

Geef iets gratis weg => reactie: dat doe je niet goed! Wat ben je nou voor sukkel!
....
Ja, het is een mooie publiciteitsstunt. Nou en?

Oh, begrijp me niet verkeerd, het blijft een sympathieke actie. :yes:
Duizenden modellen gratis weggegeven, alleen maar om de onafhankelijke winkels een boost te geven. Geweldig toch?

Het 'probleem' is de communicatie.

Even een paar dagen van te voren een bericht naar de winkels in de trant van "Je krijgt een x aantal gratis mini's opgestuurd. Er zal wel veel vraag naar zijn, dus bedenk alvast hou je dat wilt aanpakken."
En een duidelijke regel in het WHcomm artikel "Hou er rekening mee, het gaat om maar een paar modellen per winkel, dus neem contact op met je plaatselijke GW verkooppunt om er achter te komen hoe jij er aan kan komen"
Had heel veel 'gedoe' op het internet gescheeld en van GW een absolute held gemaakt. *

De emotionele achtbaan binnen 24 uur van "Gratis Catachan Colonels voor iedereen!" naar "Oké, niet voor iedereen en ook niet gratis" naar "Alleen als je bereid bent 200,- te betalen op eBay" is bij veel mensen slecht gevallen en dat is zonde van wat, in de basis, nog steeds een prachtige actie is. -_-

(*Niet dat je 'gedoe' op het internet helemaal kan voorkomen. Er is altijd 'gedoe' :roll: )

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 01 mei 2020 09:11

Helemaal eens met Laurens

Ik vind het gezien de crisis überhaupt erg kinderachtig om je hier druk over te maken.

En ik denk 99% wil dit model niet omdat hij cool is en ze een Catachan leger hebben, maar om hem duur door te verkopen of te patsen van Kijk ik heb hem wel.

Zoals gezegd, kinderachtig
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 01 mei 2020 09:56

Yeey, goed werk GW! :thumbup:

...

hij is zo cool! :D
Kom maar op met die Catachan reboot!

begrijp me niet verkeerd, het blijft een sympathieke actie. :yes:
Duizenden modellen gratis weggegeven, alleen maar om de onafhankelijke winkels een boost te geven. Geweldig toch?

....

zonde van wat, in de basis, nog steeds een prachtige actie is. -_-

Voor het geval het nog steeds niet duidelijk is, ik probeer uit te leggen waarom deze *zeer positieve* actie van GW niet zo algemeen positief word ontvangen als had gekund met wat betere communicatie.

Dat is niet een kritiek op de actie zelf, en nauwelijks een kritiek op GW algemeen.

Mijn persoonlijke mening is niet veel meer dan een lauwe "Cool idee, uitvoering had wat beter gekund" gecombineerd met een "Dat is een gaaf model! Meer van hetzelfde, graag!"

Natuurlijk zijn er belangrijkere dingen in de wereld op dit moment, maar als dat het uitgangspunt is kunnen we de komende tijd allemaal wel stoppen met de hobby :dunno:

(Een hele vreemde bijwerking van deze specifieke crisis is dat mensen nu juist gedwongen zijn om thuis te zitten en op het internet rond te zwerven. Dat maakt het hele web nog meer 'hype-gevoelig' dan als al die mensen gewoon op het werk en in de buitenlucht hadden gezeten) ^_^

En ik denk 99% wil dit model niet omdat hij cool is en ze een Catachan leger hebben, maar om hem duur door te verkopen of te patsen van Kijk ik heb hem wel.

Nu wat meer duidelijk is over hoe 'zeldzaam' het model is krijg je dat natuurlijk. Ebay scalpers bestaan al zo lang als het internet. :dry:
Maar de eerste indruk van het model zelf was zéér positief, ook zonder het 'gedoe' er omheen
"Oh my god! Hij lijkt op Carl Weathers in Predator!" :panic:
Ik ben er vrij zeker van dat dit ook een geliefd en goed verkopend model was geweest als het gewoon in de vrije verkoop was gegaan :yes:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 01 mei 2020 10:15

Natuurlijk zijn er belangrijkere dingen in de wereld op dit moment, maar als dat het uitgangspunt is kunnen we de komende tijd allemaal wel stoppen met de hobby

tuurlijk, (zie Blog :disturbed: )mij gaat het vooral om de negativiteit van de mensen. Joh, het is mijn hobby, als ik daar alleen maar negativiteit over hoor(dit, en het is te duur; ik ga naar een recaste etc.) dan denk ik, ik hoef niet meer van die mensen te horen.

Ook bv met een nieuwe release. Je vind het niet mooi, prima, dat mag en mag je zeggen. Geef je mening, met onderbouwing. :thumbup:
Ga geen rant houden van hoe lelijk je hem wel niet vind, en dat je je afvraagd waar GW de hersens heeft zitten etc.

Dat noem ik kinderlijk gedrag.(en ga je tijd aan iets nuttigers besteden ipv aan je ego)

Ik sta graag wat positiever in het leven.

Ik ben namelijk ook gewoon schuldig, Mea Culpa,
Heb meteen een mail naar Tante Hannie gedaan of ik het model kon reserveren.
Wel eerst even de link naar het GW bericht gegeven en het uitgelegd.

Waarom?
Omdat ik dit model als kado aan die :beastherder: wil geven omdat hij ook mij regelmatig helpt
(koerierdienst uit Arnhem).

En nu heb ik dus ook Paul en Muriel van Tante Hannie op de hoogte gesteld van de hele hetze zodat ze weten waar ze aan toe zijn.
Mijn advies, verkoop hem voor een goed doel.

Gooi ik misschien mijn (onze Frank) glazen mee in. :yes:
Prima, zo'n persoon wil ik zijn. :grijns:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000