release rumors

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: release rumors

Berichtdoor Beastherder » 21 mei 2017 16:22

Transports

https://www.warhammer-community.com/2017/05/21/new-warhammer-40000-transports-may21gw-homepage-post-4/

a unit disembarking from a Transport is no longer prevented from charging that turn.

Units now disembark at the start of the Movement phase, before the Transport moves, but can then move, shoot and fight normally in that turn.

multiple units can share a single Transport up to its capacity.

Bijna onvermijdelijk nu characters altijd losse units zijn, die moeten kunnen meeliften.
Geeft wel interessante opties, 2 units van 5 in een Rhino/LandRaider? :scratch:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor kaleith » 21 mei 2017 17:58

Tyranids:
https://www.warhammer-community.com/201 ... -tyranids/

Swarmlord met 12 wounds en een extra move gevend in de shooting phase, Genestealers die met 20 man en een broodlord 80 attacks doen op +1 to hit met nog steeds Rending, 5+ invulerable save, en meer movespeed. Blijkbaar zijn Pyrovores ook gebuffed maar nog niet gezegd wat. Synapse is nu Immune to Morale.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor Bobske » 22 mei 2017 05:08

:wub: :wub:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Johan » 22 mei 2017 05:53

Die buff hadden de Nids ook echt nodig. Als men geen flying circus wou spelen dan was competitief Nids spelen onmogelijk i.m.o. Het lijkt er nu op of Nids (weer) het army word dat het had moeten zijn. Groot en eng. :laugh:

Ik hoop dat ze elk army een beetje goed gezind zijn. Zou leuk zijn als iedereen competitief zou kunnen meespelen.
Laatst bijgewerkt door Johan op 22 mei 2017 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor shogun » 22 mei 2017 10:56

[quote="kaleith"]Tyranids:
https://www.warhammer-community.com/201 ... -tyranids/

Swarmlord met 12 wounds en een extra move gevend in de shooting phase, Genestealers die met 20 man en een broodlord 80 attacks doen op +1 to hit met nog steeds Rending, 5+ invulerable save, en meer movespeed. Blijkbaar zijn Pyrovores ook gebuffed maar nog niet gezegd wat. Synapse is nu Immune to Morale.

De vraag is een beetje wat dit gaat kosten aan punten en hoe stevig het gaat zijn. Een imperial knight heeft nu 24 wounds en de swarmlord heeft niet zo veel aan zijn leuke powers en close combat potentieel als ie meteen stof gaat bijten door enemy shooting. Hopelijk gaan de gaunts behoorlijk snel enemy units vastzetten zodat de heavies het werk kunnen afmaken.
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Furios666 » 23 mei 2017 08:20

17 Juni! :thumbup:

https://goo.gl/0aGLgs

preorders 3 juni.
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor brammo1991 » 23 mei 2017 08:52

https://www.warhammer-community.com/2017/05/23/warhammer-40000-launch-date-announced-may22gw-homepage-post-1/

En de starterdoos heeft death guard vs primaris space marines.. Nice :)

en... 5 codexes voor alles, voor nu geen army specific codexes meer :huh:
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
brammo1991
Kirby

Berichtdoor Beastherder » 23 mei 2017 08:54

Afbeelding

Feth Me!
Dat is een goed gevulde starter set :o

Die nieuwe Marines.... :wub:

Dat Nurgle spul is niet helemaal mijn ding, maar het is niet te ontkennen dat het geweldige mini's zijn

fullsize hardcover rulebook in de startset, heel chic :tu:

Grote kans dat er toch weer een 40k doos bij de verzameling komt :whistle:

Iemand enig idee waar die Command Dice voor zijn?

[rimg]https://17890-presscdn-0-51-pagely.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2017/05/40K_Command_Dice.jpg[/rimg]

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 23 mei 2017 09:16

[quote="brammo1991"]
en... 5 codexes voor alles, voor nu geen army specific codexes meer :huh:

Voorlopig.

Dit is een snelle (goedkope?) manier om alle bestaande legers over te hevelen naar de nieuwe editie.
Benieuwd naar de prijzen van die boeken. Het zou heel slim zijn van GW om die zo laag mogelijk te houden, je wilt de drempel zo laag mogelijk houden om al je klanten mee te krijgen.

Heel benieuwd hoe dat later verder gaat als er weer nieuwe modellen/legers uit komen
(ik hoop toch wel dat ze niet weer gaan beginnen met al die supplementen en zo :disturbed: )

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Johan » 23 mei 2017 10:44

O.k, dus om mee te komen naar de volgende editie heb je nodig.

- het nieuwe regelboek, er komt een gratis pdf beschikbaar maar dat zal wel alleen de basis regels zijn zodat je op termijn toch het 'echte' regelboek zou willen.
- 1 of meerdere van de 5 index boeken (als je meer army's heb heb je er meer nodig.)
- waarschijnlijk ook de tactical objective cards omdat zonder spelen weliswaar nodig is maar zeer onpraktisch is (zie versie 7)

Mis ik dan nog iets? Ik denk al wel dat dit al een beste som geld gaat kosten. Voor een eerste proef potje heb je dus alleen een index boek en de pdf nodig?
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000