release rumors

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: release rumors

Berichtdoor Beastherder » 23 mei 2017 11:48

@ Johan
Daar lijkt het wel op

Prijzen van verschillende webshops etc.

Startset 125,-
Index boeken 20,- per stuk
Losse regelboek 45,- (maar daar zal je waarschijnlijk snel goedkoper aan kunnen kopen van mensen die zo'n startset opsplitsen)

Klinkt heel redelijk
Niet schokkend goedkoop, maar voor GW's doen.....
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 23 mei 2017 12:34

Command dice: wound markers en de verschillende command abilities kun je zo bij een unit leggen ter herinnering?

Ik denk dat je als start de gratis regels nodig hebt en je index boek. Dus 20,- armer. Ik verwacht dat je daar een heel eind mee komt. De objective cards heb je denk ik niet nodig. En als je ze wel echt nodig hebt maak je ze makkelijk zelf. Half uurtje werk.

Met regelboek dus 65 euries om de nieuwe editie te kunnen spelen, lijkt me best te doen. Dan hou je nog wat geld over om nieuwe units te kopen! :wink:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Johan » 23 mei 2017 12:50

Lol... Ik ga voor de verandering eens mijn best doen zo min mogelijk aan te schaffen. Ik heb al zo veel en de kast puilt al uit met models. :D Eind July moet er nog een 2e kind bij ook... :yes:
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Beastherder » 23 mei 2017 13:28

@Caladai
Voor Wound Markers hadden ze al iets anders bedacht

[rimg]https://17890-presscdn-0-51-pagely.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2017/05/40K_Wound-tracker-dice.jpg[/rimg]

Misschien idd markers voor andere dingen (running, deepstrike) :dunno:

[quote="Johan"]Ik heb al zo veel en de kast puilt al uit met models.

Ja, maar deze zijn nieuw en hip, je kan echt niet zonder :wink:

Maar zonder gekheid, je kan prima even afwachten en kijken hoe het loopt
Het is niet alsof dit over een paar maanden niet meer verkrijgbaar zal zijn
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 23 mei 2017 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 23 mei 2017 13:35

Feth Me!

:thumbup:

Ik ga de nieuwe doos iig delen met Skevan
Ik Marines, hij Nurgle

Of ik nu heel snel het Xenos book van de Nids dan ga kopen...ik weet het niet

Bring it On!
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor brammo1991 » 23 mei 2017 13:38

[quote="Beastherder"][quote="brammo1991"]
en... 5 codexes voor alles, voor nu geen army specific codexes meer :huh:

Voorlopig.

Dit is een snelle (goedkope?) manier om alle bestaande legers over te hevelen naar de nieuwe editie.
Benieuwd naar de prijzen van die boeken. Het zou heel slim zijn van GW om die zo laag mogelijk te houden, je wilt de drempel zo laag mogelijk houden om al je klanten mee te krijgen.

Heel benieuwd hoe dat later verder gaat als er weer nieuwe modellen/legers uit komen
(ik hoop toch wel dat ze niet weer gaan beginnen met al die supplementen en zo :disturbed: )

True, maar alsnog de core rules zijn gratis te downloaden als een pdfje en de index zal (denk ik) gewoon alle datasheets omhelzen en niet veel meer dan dat.
Hopelijk houden ze individuele codexen goedkoop, of maken ze gebundelde codexen zodat je je imperial (army, agents, stormtroopers, sisters of battle, etc) spul allemaal in een hebt. Scheelt behoorlijk wat sjouwwerk.

Ze hebben in eerdere teaser dit gezegd:

The points for units don’t appear on the datasheet but will be elsewhere in the same book. This is because you don’t need them to play if you don’t want, which frees up room to include more rules for weapons on the datasheet. It also means that, in the future, points for units could change without invalidating existing books – so if one unit or weapon starts to dominate tournaments, or certain units don’t seem to be carrying their weight in competitive games, we can address the balance.

Hopelijk betekent dit dat de updates voor codexes een nieuwe puntenlijst betekent en niet een heel nieuwe codex :tu:

Anyways, misschien ga ik me ook maar eens wagen aan de starterset :P de nieuwe marines zijn iets te pretty..... :wub:
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
brammo1991
Kirby

Berichtdoor Johan » 23 mei 2017 14:03

Ben benieuwd hoe je een gebalanceerde match wil spelen zonder dat je punten nodig hebt.

Mochten er mensen een starter set delen en/ of een regelboek overhouden. Ik houd me alvast warm aanbevolen. :D Ik heb niet super veel behoefte aan marines (welke smaak ook).

@ Frank: Ik weet dat ik prima rustig aan kan doen. Eerst het pdfje met de index. Dan het regelboek etc. etc. Mijzelf kennende echter duurt me dat allemaal veel te lang. Why walk when you can run :D.
Laatst bijgewerkt door Johan op 23 mei 2017 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor brammo1991 » 23 mei 2017 14:13

[quote="Johan"]Ben benieuwd hoe je een gebalanceerde match wil spelen zonder dat je punten nodig hebt.

Mochten er mensen een starter set delen en/ of een regelboek overhouden. Ik houd me alvast warm aanbevolen. :D Ik heb niet super veel behoefte aan marines (wel smaak ook).

Daar hebben ze powerpoints voor bedacht ;) maar de daadwerkelijke punten zullen in de codex/index staat.

Zin in....

Ben wel op vakantie als het uit wordt gebracht.. mss pik ik het wel op in de vs :P
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
brammo1991
Kirby

Berichtdoor Johan » 23 mei 2017 14:28

[quote="brammo1991"][quote="Johan"]Ben benieuwd hoe je een gebalanceerde match wil spelen zonder dat je punten nodig hebt.

Mochten er mensen een starter set delen en/ of een regelboek overhouden. Ik houd me alvast warm aanbevolen. :D Ik heb niet super veel behoefte aan marines (wel smaak ook).

Daar hebben ze powerpoints voor bedacht ;) maar de daadwerkelijke punten zullen in de codex/index staat.

Zin in....

Ben wel op vakantie als het uit wordt gebracht.. mss pik ik het wel op in de vs :P

Een soort shortcut systeem dus waarschijnlijk. Daar is inhoudelijk nog niks van bekend zeker? Zal wel zo iets zijn als "10 Space Marines 2 punten, 10 Guardsmen 1 punt. Upgrade gratis" Tenminste, dat verwacht ik dan.

"w. churchill"
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Bobske » 23 mei 2017 15:26

shortcut systeem idd

https://www.warhammer-community.com/201 ... ge-post-4/

op zich wel handig, kun je snel ongeveer gebalanceerd spelen zonder helemaal een leger te moeten maken en precies alles uit te rekenen.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000