Iemand heeft per ongeluk (??) een nieuwe Dark Eldar karakter model bij zijn bestelling gekregen
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Is duidelijk een nieuwe versie van Lady Malys
Heel opvallend is de datum van 2023 op de sprue.
Deze heeft GW al even op de schap liggen, blijkbaar![]()
Dark Eldar, oh ja die zijn er ook nog
Ja, die arme Dark Eldar maken nu toch wel echt een hele goede kans op de titel "meest verwaarloosde factie van 40k"
Vorige meedingers naar die titel waren de Tyranids en Necrons (beide grote update als de bad guys in de vorige startersets) en 'gewone' Eldar (nu eindelijk alle Aspects in plastic)*
De Dark Eldar zijn vrij uniek in 40k met een codex die kleiner is geworden in opties in afgelopen edities, omdat ze eenheden zonder model of modellen in metaal/finecast hebben verwijderd in plaats van nieuwe modellen te maken.
Zag laatst ergens een lijstje met alle opties die DE zijn kwijtgeraakt in de loop der jaren (die ik nu niet meer kan terugvinden, natuurlijk) maar het was best schokkend.
Ze hebben laatst plastic Mandrakes gekregen via KillTeam en Lelith Hesperax heeft een plastic model gekregen, maar dat was het wel zo'n beetje sinds 6e(?) editie.
Nu deze sprue gelekt is beginnen al die DE fans natuurlijk te hopen op een grote update, maar die 2023 datum lijkt mij een indicatie dat deze bedoeld was als een kleine single character release, misschien met 1 unit.
Voor een serieuze update zou het mooi zijn als ze in de volgende editie-starter zitten als de 'bad guys', zoals recent de Necrons en Nids.

*Oké, misschien ook Grey Knights, maar die hadden nooit een losstaand leger moeten zijn dus die tel ik niet mee
(Duikt weg voor boze reacties van Grey Knight spelers
)
?) een nieuwe Dark Eldar karakter model bij zijn bestelling gekregen

)