Gewetens vraag

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Gewetens vraag

Berichtdoor drava » 26 jan 2010 10:50

Wel ik moet zeggen dat flames of war ook bij mij aan het kriebelen is. En dat is de prijzen nu omlaag gaan is ook mooi mee genomen :grijns: . Persoonlijk vind ik het campaign in Rusland erg interessant en zou ik als legertjes of voor de russen gaan of voor de SS. Vooral dit stuk van Frank over de SS vond ik erg vermakkelijk: http://www.flamesofwar.com/Portals/0/Documents/Nordland-and-Nederland.pdf. Maar nu vroeg ik mij af. Hoe kijken jullie mijn mede clubleden hier tegen aan een Nederlands SS leger op tafel. Speltechnisch kan het gewoon en ik ga er vanuit dat jullie mij niet als een neo-nazi zien :nono: . Maar het is toch apart om daar een legertje mee te beginnen vind ik.
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Re: Gewetens vraag

Berichtdoor Squiggoth » 26 jan 2010 10:53

Als iedereen alleen maar met Good Guys speelt heeft het weinig zin om Flames of War te spelen wa. En met een hebreeuwse naam als "Chaim" ben je sowieso geen overtuigende neo-nazi. :P
Squiggoth

Berichtdoor Sanguine » 26 jan 2010 12:29

Om met undead of necrons te spelen hoef je toch ook niet dood te zijn? :P
Victorious warriors win first and then go to war, while defeated warriors go to war first and then seek to win.
Legers die ik speel: deathwing, speed freeks
Sanguine
Favourite High Elf of the Week

Berichtdoor Richard » 26 jan 2010 12:42

Is toch gewoon leuk :P
Ik kan het me wel voorstellen dat je SSers gaat spelen. Gewoon doen!
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor henerius » 26 jan 2010 13:41

Als iemand bij het breken van een gasfles het over zijn "vakantie" in Polen durft te hebben kan die persoon met het grootste gemak ook nederlandse SS spelen. :harhar:

Daarbij vraag ik me af of je die vraag ook zou stellen als je gewoon duitse SS zou spelen :scratch: Misschien dat je er tijdens het spelen er mensen mee confronteert dat Nederland niet geheel "goed" is geweest tijdens de oorlog. Het idee er iemand mee te confronteren heeft je tot nu toe ook niet tegen gehouden. Gewoon lekker je eigen ding doen Chaim :tu: zoals je altijd doet.
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Richard » 26 jan 2010 14:03

Je hebt natuurlijk wel de kans dat spelers tegen jou beter hun best gaan doen...

Om ''nederlands-schande'' zo snel mogelijk uit hun zicht te krijgen.
Maar ik denk eigenlijk dat het helemaal geen kwaad kan. Nederlanders erop te wijzen dat oorlogen chaotische tijden zijn.
En dat het soms veiliger kan zijn, met de "vijand" mee te vechten...
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Lex » 26 jan 2010 14:17

Als ze jou raar aankijken omdat je nederlandse SS-ers speelt dan is dat helemaal hun eigen probleem. Wie gaat er dan ook een WW2 spelletje spelen als ie het niet aankan om nazi soldaatjes te zien?

In de trant van de Nederlandse Energie Maatschappij: Ik zeg doen!
Legers die ik speel: Warhammer 40k: Dark Angels Warmachine: Protectorate of Menoth, Cygnar
Lex
Space Zoat in Tilea

Berichtdoor Atze » 26 jan 2010 14:58

zowiezo is het een spelletje...mensen die dan geconfronteerd raken zijn volgens mij dan wat overgevoelig
Legers die ik speel: nog te bepalen...
Atze
Halfling disguised as Tzeentch

Berichtdoor Squiggoth » 26 jan 2010 16:08

[quote="henerius"]Misschien dat je er tijdens het spelen er mensen mee confronteert dat Nederland niet geheel "goed" is geweest tijdens de oorlog.

Of in Indonesië in '48, of in de Gouden Eeuw (al die zwarte mensen in Noord-, Zuid- en Midden-Amerika zijn daar niet spontaan heen gezwommen vanuit Ghana) en vergeet vooral onze nationale "helden" Piet H en Michiel de R niet met hun gelegaliseerde roofmoorden op zee (zolang 50% van de buit maar naar de staatskas gaat, oranje boven). :P
Squiggoth

Berichtdoor Benman » 26 jan 2010 17:13

Zie het tevens ook maar als een stukje geschiedenis waar we niet onderuit kunnen. :wub: Ik heb inmiddels het boekje al gelezen en was onder de indruk dat NL-SS-ers het zo goed hebben gedaan in Rusland. Niet dat ik ze nu de hemel inprijs. :nono:
Iedereen weet ook dat Duitsland de grootste boosdoener was in WWII maar dat wil niet zeggen dat je niet enthousiast kunt zijn over het leger en het bijbehorende oorlogstuig. Iedereen weet ook dat Duitsland op dat moment eigenlijk het beste leger ter wereld had.

Ik zeg dus, gewoon doen Chaim. Ik heb Duitse familie en die heb ik mijn modellen net zo goed laten zien en ook gewoon gesproken over het feit dat ik SS-ers zou gaan spelen/kopen. No Problemo. We zijn nu toch langzaam maar zeker over WWII-gevoelens heen gegroeid. ;)
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Volgende

Keer terug naar Historische wargames