Nieuwe Zvezda 1:100

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Nieuwe Zvezda 1:100

Berichtdoor henerius » 10 jul 2016 23:46

Net even de pagina doorgelezen.

Muzzle break is een mondingsvlamrem.

Leuke kits van svezda :thumbup:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 07 aug 2016 18:51

Een hele stapel nieuwe Zvezda doosjes binnen gekregen van de week, dus ik zal ze weer laten zien

Eerst een Ferdinand

Afbeelding

Een tank met een behoorlijk interessante geschiedenis

Voor de ontwikkeling van de Tiger tank werden 2 concurrerende ontwerpen ingediend, door Porsche en Henschel
Het Porsche ontwerp had 2 motoren, die electrische generatoren aandreven die dan weer 2 electromotoren aandreven.
Zo'n hybride systeem was zn tijd natuurlijk ver vooruit, maar de techniek van de jaren '40 was gewoon nog niet ver genoeg.
Het geheel was te complex, onbetrouwbaar, niet bepaald zuinig met de brandstof en werd dan ook afgekeurd ten voordeel van het Henschel ontwerp, wat de Tiger werd zoals we die allemaal kennen.
Mr. Porsche was echter zo overtuigt van de superioriteit van zijn ontwerp dat hij zijn fabriek alvast liet beginnen met productie voordat de beslissing bekend werd gemaakt.
Porsche zat dus met zo'n 90 gebouwde chassis 's waar geen Tiger van gemaakt konden worden. :roll:
Zonde om weg te gooien, dus ze maakten er wat anders van.
Je zet er een grote gepantserde bak achterop, zet er een joekel van een kanon in, en je hebt een zware Tank Killer.
Ze werden Ferdinands genoemd, naar hun ontwerper Ferdinand Porsche, en ingezet op het Oostfront, net op tijd voor Kursk

De voordelen waren vrij duidelijk, want met zn zware pantser en grote kanon kon de Ferdinand de zwaarste Russische tanks uitschakelen voordat ze in bereik waren om iets terug te doen.
De nadelen waren echter ook vrij duidelijk. De onbetrouwbare aandrijving en grote dorst voor benzine waardoor het model was afgekeurd bleven natuurlijk. Er was echter ook geen wapen naast het anti-tank kanon, en er was zeer slecht zicht naar buiten.
Dit maakte de tank extreem kwetsbaar voor aanvallen van infantrie.

Eind '43 werden alle 48 overlevende Ferdinands van het front gehaald en omgebouwd.
De commandant kreeg een koepel zodat ie om zich heen kon kijken zonder zn kop naar buiten te steken, en de radioman kreeg een machinegeweer om de infantrie van zich af te houden.
Het is een raadsel waarom de oorspronkelijke ontwerpers deze simpele aanpassingen niet meteen hadden kunnen bedenken :dunno:
De omgebouwde tanks kregen een nieuwe naam: de Elefant

Dit model is dus een Ferdinand van voor de verbouwing, en dus een echte Mid War tank
Wil je m inzetten voor Late War zou je m moeten converten met een MG in de front en een koepel van een StuG of andere tank
(Of je zet m gewoon zo in. Met zn opvallende profiel is ie zeker niet te verwarren met iets anders ^_^ )

Voor zn monsterachtige reputatie vond ik m nog best wat aan de kleine kant.
Met even nameten is ie (volgens de gegevens van Wikipedia) breed genoeg, maar iets te kort.
Het is maar milimeters, dus hij is prima inzetbaar :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 07 aug 2016 18:51

En een Panther

Afbeelding

Prachtig gedetailleerd, en een behoorlijk complexe kit

In tegenstelling tot wat op de doos staat is dit een Panther D, geen A
(Herkenningspunten zijn de rook lanceerders en de vorm van de commandantskoepel)
De D is de eerste versie, geïntroduceerd bij Kursk. De A volgde later.
(Duitsers deden niet aan alfabetische volgorde bij Panthers ;) )

Vergelijking met een Panther van Plastic Soldier Company
Afbeelding
Afbeelding

Hij zit in een grotere doos, die normaal 8,50 kost, maar hij is nu toch maar 3,79.
Kan zijn dat dit een fout in de berekening van de importeur is, en dat ie later alsnog voor 8,50 op de factuur staat
(Gebeurde eerder al met de T-35)
Tot die tijd is het een koopje.

Ook nog binnen gekregen zijn een IS-2, een late T-34/76 en een T-34/85
Nog geen tijd gehad om die ook in elkaar te plakken, zij volgen later -_-

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 08 aug 2016 12:27

Psst Frank, kan ik 5 Panthers bij je bestellen? :grijns:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 08 aug 2016 12:53

Maar natuurlijk ^_^
(waar denk je dat dit topic voor is? :wink: )

Ik heb er, dacht ik, nog 1 op de schap liggen. Die zal ik morgen meteen apart leggen.
Dan laat ik het je wel weten als de rest binnen is (kan een paar weken duren voor ik weer een nieuwe zending binnen krijg)

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 09 aug 2016 05:46

Mooi! Dank je wel!
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 15 aug 2016 14:39

Zvezda heeft nu ook een IS-2

Afbeelding

Wederom uitstekend model, prima gedetailleerd, beter dan die van Plastic Soldier Company

Afbeelding

Je mist wel het zware machinegeweer op het dak, en net als alle Zvezda tanks heb je geen mogelijkheid om de luiken open te zetten
Ander nadeel is dat de constructie zo is dat je de positie van de loop niet kan veranderen
Deze staat vast in een behoorlijk hoge stand

Afbeelding

Persoonlijk zou ik m liever veel horizontaler zetten, maar van bovenaf gezien op een speeltafel is het niet heel erg storend

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 15 aug 2016 14:45

En ook een paar latere T-34's

Een model '43 T-34/76
(de T-34/76 die ze al hadden was een model 1940 met een ander kanon)

Afbeelding

En een T-34/85

Afbeelding

Prima modellen :tu:

Wel opvallend dat ik voor het eerst een 'significant' maat verschil kan zien met mijn T-34's van Plastic Soldier Company
Ze zijn duidelijk een paar millimeter langer
Ik durf niet te zeggen welke van de 2 'gelijk' heeft :dunno:

Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor inferno » 17 aug 2016 07:40

Dat zijn zeer mooie zvezda modellen
we shall defend our Island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender.

-Winston Churchill-
Legers die ik speel: 40k: space marines, tau en de imperial guards/ warhammer: the empire/ fow: brits recce welsh guard
inferno
Not banned yet

Berichtdoor Johan » 17 aug 2016 13:07

Wat kosten die Ferdinand' 's p/ 's Frank? Ik heb interesse
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames