Historische Wargames - Nieuws

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Historische Wargames - Nieuws

Berichtdoor drava » 30 jan 2024 09:21

[quote="Guy"]Die Vikingen zien er heel cool uit. Nu nog een excuus verzinnen om ze aan te schaffen :wink:[/quote]

Is 'Dat ze er heel cool uitzien' niet al een goed excuus? Is het voor mij soms wel. :whistle:
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
Avatar gebruiker
drava
BOFH
 
Berichten: 658
Geregistreerd op: 15 maart 2006 23:37
Woonplaats: Nijmegen

Re: Historische Wargames - Nieuws

Berichtdoor Guy » 04 feb 2024 09:19

Dat is zeker een goed excuus, het is meer het gevoel dat de pile te groot wordt dat in de weg zit :wink:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1112
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Historische Wargames - Nieuws

Berichtdoor Bobske » 06 feb 2024 19:26

het is meer het gevoel dat de pile te groot wordt dat in de weg zit


crushed by The Pile :grijns: :disturbed:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Historische Wargames - Nieuws

Berichtdoor Beastherder » 01 mei 2024 12:32

Dit is wel een bijzondere die ik wilde delen

https://wargamesatlantic.com/collections/might-of-rome/products/citizens-of-rome

Gewapende 'burgers' uit het oude Rome

Wie wat in de Romeinse geschiedenis wil duiken zal al snel zien dat op bepaalde momenten de gewapende criminele bendes van Rome (al dan niet in dienst van corrupte politici) een hele belangrijke rol speelden.
Of gewoon de HBO tv-serie Rome terugkijken :wink:

De bewapening van een mix van geïmproviseerd, gladiatoren en militair ziet er ook prima realistisch uit.
Meer dan genoeg ex-legionairs te vinden in de Romeinse onderwereld (wederom, kijk Rome ^_^ ) en de referenties naar eigenaren van gladiatoren die ze gebruiken als lijfwachten of andere 'fysieke diensten' komen ook regelmatig terug in de boeken.

Met wat wapen/hoofd swaps zijn ze ook vast inzetbaar voor andere periodes en settings

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Historische Wargames - Nieuws

Berichtdoor Beastherder » 16 apr 2025 14:46

Victrix is al lang een grote naam in de historische wargaming voor je Napoleontische en Middeleeuwse onderwerpen, maar ik zag dat ze zich nu ook gaan bezighouden met WO2.

Dit ziet er alvast uit als een uitstekende set :yes:
44 figuren, inclusief mortier, panzerschreck, machinegeweren en panzerfausts.
Dat is praktisch een compleet Bolt Action leger in een doos :o
https://www.victrixlimited.com/products/28mm-german-infantry-heavy-weapons?variant=51894219669886
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Kwaliteit van de sculpts en de historische details ziet er helemaal top uit :tu:
Misschien wel de beste plastic Duitsers in 28mm?


Heel benieuwd wat ze nog meer gaan doen met deze periode.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Historische Wargames - Nieuws

Berichtdoor Guy » 16 apr 2025 20:15

Dat ziet er waanzinnig goed uit :thumbup:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1112
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Historische Wargames - Nieuws

Berichtdoor Rensdyr » 23 apr 2025 09:25

Ja, heel nice! Ook super handig om er gelijk de support wapens bij te krijgen. Qua design lijken ze een beetje tussen de Perry's en Warlord in te zitten, Perry nog net wat kleiner en smaller, Warlord meer aan de bulky kant.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Avatar gebruiker
Rensdyr
Snotling launched by a Shokk Attak Gun
 
Berichten: 286
Geregistreerd op: 08 sep 2008 14:42
Woonplaats: Nijmegen

Re: Historische Wargames - Nieuws

Berichtdoor Beastherder » 23 apr 2025 14:30

Qua design lijken ze een beetje tussen de Perry's en Warlord in te zitten, Perry nog net wat kleiner en smaller, Warlord meer aan de bulky kant.

Ja, ze lijken mij de ideale balans tussen realistisch en de cartoony vervorming die je wilt hebben voor een wargame figuur (puur realistische schaal geeft je veel te kleine en kwetsbare details als geweerlopen, etc.)
Warlord heeft, voor mijn smaak, wel de neiging om te ver door te slaan naar de cartoony verhouding voor een historisch onderwerp. :huh:

De vergelijking met de Perry mini's vertekent wat, want dat zijn Afrika Korps modellen in tropen-uniform terwijl de Victrix modellen camo-jassen aan hebben.
Die Duitse camo-gear ging over het gewone uniform heen, dus was erg bulkig.
Voor mij verklaart dat wel het verschil in profiel tussen die modellen en zijn ze dezelfde schaal :yes:


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Vorige

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast