FoW Regelsbespreking: Stel je vraag of opmerking hier

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Regelsbespreking: Stel je vraag of plaats je opmerking hier

Berichtdoor theWoodcutter » 08 jan 2011 08:07

Pm gestuurd.
Info staat op blz 216 van het hardcover regelboek en blz 55 van Das Book. ^_^
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Benman » 21 jan 2013 20:21

Operation Market Garden en de eerste fouten. :wink:

http://www.flamesofwar.com/Default.aspx ... 896&afpg=1
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Guy » 21 jan 2013 20:40

Heb het boek zaterdag via de post mogen ontvangen en na het lezen van e.e.a. blijken er inderdaad her en der foutjes in te staan.
Betreft vooral slordigheden, zoals Nederlandse plaatsnamen die in de ene zin juist worden gespeld en een paar regels verderop verkeerd.

Wat me wel tegenvalt is dat ze van bijv. bepaalde armoured cars de statline zijn vergeten toe te voegen.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Benman » 21 jan 2013 22:20

5) Two of the transport's stats have tabulator error, as their stats is shifted one column to the left.
:wink:

Leukste discussie vind ik die over de Hull-mounted MG op een Staghound MK.III. Die hoort er dus blijkbaar niet op. Wél op een Mk.I en Mk.II maar niet meer op een Mk.III. Op de plaats van de co-rider/Mg gunner staat in de Mk.III de munitiekast voor het kanon en daar kan dus niemand zitten om de MG te bedienen. :grijns:
Benman
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 14 jun 2014 22:41

Nieuw ge-update: De FAQ en Errata van FoW

http://www.flamesofwar.com/Portals/0/Documents/LessonsFromTheFront.pdf

Zoals altijd bij dit soort dingen heb ik bij de meeste 'vragen' zoiets van duh, das toch logisch :dunno:
maar er zitten ook echte 'oh ja' gevallen bij

de leukste zijn natuurlijk de gevallen waarbij je je afvraagt welke zieke geest ooit op het idee kwam om zo de regels te misbruiken, maar goed dat ze nu zeggen dat het echt niet kan ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Benman » 03 apr 2015 21:12

Wat ik me zit af te vragen is of in Atlantik Wall dezelfde historisch informatie staat als in het eerdere Earth&Steel en het D-Day-boek daarvoor. Is het zinvol om D-Day vast te houden omdat er andere info in staat dan in Atlantik Wall of is de info vergelijkbaar. Dezelfde vraag geld voor D minus 1, Villers Bocage en Fortress Europe.

Ik probeer anders namelijk die oude boeken die in nieuwstaat verkeren te verpatsen voor een paar Euro.
Benman
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 04 apr 2015 11:02

Er zullen allicht hier en daar een paar paragrafen missen of veranderd zijn om het te laten passen in de nieuwe pagina-indeling, maar het grootste deel van de 'fluff' staat ook in de nieuwe boeken :yes:
Ik heb ze nooit naast elkaar gelegd, maar ik had zeker niet het idee belangrijke info te missen
In al die grote verzamelboeken zijn ook een paar legerlijsten toegevoegd die niet in de losse boeken stonden (vaak zijn dat de lijsten die daarvoor op de website stonden) dus dan staat er méér historische info in

Iets wat wél mist uit die boeken zijn de verschillende Scenarios/Missies die in de losse boeken stonden
Die zijn verzameld in het Normandy Battles boek

http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=3537

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Benman » 04 apr 2015 11:28

Ah, ok. Bedankt. Ik weet voldoende. :tu:
Benman
BOFH

Berichtdoor Benman » 27 apr 2015 23:25

Ik zit nog met een vraagteken.
Bij het samenstellen van een legerlijst krijg je vaak de optie om transports te nemen voor je squads. Die transports staan dan lichtgrijs afgebeeld in de betreffende platoon in het boek. Wat me opvalt is dat sommige command teams (van de platoons die een transport optie hebben) géén optie hebben om een transport te nemen, er staat in ieders geval dan ook geen lichtgrijs transportmiddel in het boek bij de platoon-command.

Is die platoon-command nu verplicht te voet te gaan of plaats je die in een squad-transport? :dunno:
Benman
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 28 apr 2015 09:51

Ja, de Command gaat gewoon bij 1 van de andere transports mee :yes:
(wel handig als je weet in welke hij zit, als er op geschoten word)

Bij die Duitse panzergrenadiers zijn ze zo aardig dat iedereen zn eigen halftrack krijgt, maar bij de meeste andere legers moeten mensen gewoon delen
Bij mijn Britse Guards bv heeft een heel platoon (9 bases) 2 trucks en moeten ze gewoon verdelen

Ik zou de exacte regels even moeten opzoeken, maar ik geloof dat iedere transport theoretisch 5 of 6 bases kan vervoeren
Is bv ook van toepassing als van een PzGrenadier platoon een paar halftracks kapot worden geschoten, maar de infantrie overleeft. Dan kunnen ze gewoon de overgebleven transports delen

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames