Lorenzo's Grossdeutschland Panzergrenadiers

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Lorenzo's Grossdeutschland Panzergrenadiers

Berichtdoor joost » 29 apr 2015 21:03

yep een rot klusje ... maar als het zit ziet het er vaak toch wel weer meteen beter uit :thumbup:
Legers die ik speel: flames of war ...
Avatar gebruiker
joost
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 154
Geregistreerd op: 13 jan 2015 19:50
Woonplaats: oudste stad van Nederland ...

Re: Lorenzo's Grossdeutschland Panzergrenadiers

Berichtdoor Beastherder » 30 apr 2015 14:25

[quote="Benman"]Decals plakken :sick:



Met een beetje Micro Set en Sol valt dat best mee -_-


Ik heb tegenwoordig geen problemen meer met het plakken van mn decals, maar in mijn 'bouwpakketten-tijd' vond ik dat ook altijd een rotklus
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Lorenzo's Grossdeutschland Panzergrenadiers

Berichtdoor Caladai Doomblade » 04 mei 2015 14:11

Nou, alle vehicles die ik kunnen zijn nu beplakt. Nu het schilderwerk nog afmaken. Wat een penswerk zeg.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2699
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Lorenzo's Grossdeutschland Panzergrenadiers

Berichtdoor joost » 04 mei 2015 15:34

Ziet er in ieder geval al super uit ...
Legers die ik speel: flames of war ...
Avatar gebruiker
joost
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 154
Geregistreerd op: 13 jan 2015 19:50
Woonplaats: oudste stad van Nederland ...

Re: Lorenzo's Grossdeutschland Panzergrenadiers

Berichtdoor Caladai Doomblade » 05 jun 2015 08:48

Gisteren een pot van 1700 punten tegen Guy's Scottish Highlanders gespeeld. Een zeer vermakelijke pot, met weer een hoop lastige beslissingen en weer een hoop bijgeleerd!

Het was weer mooi om Guy in actie te zien, vooral met zijn Recce en artillery waar ik zelf geen ervaring mee heb.

Ik had een mechanised panzergrenadier lijst:
Commander en 2iC met panzerfausts
2 volle platoons van 6 met elk 1 panzerfaust
4 heavy machineguns en 2 mortar-halftracks
2 infantry guns (short range lichte anti-tank of long range lichte artillery)
4 heavy mortars om infantry uit te graven
3 rocket launchers op halftracks
3 StuG IV tanks
2 PaK 40 anti-tank guns
2 flame-thrower half-tracks
Ik heb mijn infantry en machine guns gedeeltelijk opgesplitst om nog een platoon te maken geleid door mijn 2ic, dus 10 platoons in totaal.

Guy had:
3 infantry units in tracked transports
2 churchill crocodile flame-tanks
Reconnaisance unit van 3 universal carriers
4 25-ponder artillery
4 M10 tankhunters
4 stuks zwaardere artillery
een AOP (vliegtuig/spotter voor artillery)
4 anti-tank guns (6-ponders geloof ik)

De missie was 'Strategic Withdrawal', en door de churchills was Guy automatisch de attacker. 3 objectives die ik moet verdedigen, vanaf beurt 3 gaat er elke beurt een unit bij mij weg (withdrawn) en in beurt 6 en 7 mag ik een objective weghalen.

We begonnen allebij redelijk voorzichtig, op de Churchills na die naar voren stoomden (ik had niets dat ze kon deren behalve artillery). 1 churchill flambeerde mijn PaK40's, maar buiten dat had het over en weer schieten weinig effect. Een gelukstreffer van mijn mortieren zorgde voor een ontploffend transport waarbij alle passagiers waaronder Guy's commander om het leven kwamen.

Guy's infantry kwam aan de linkerflank erg dichtbij en mijn 2ic kon een sneaky assault doen op een transport met zijn panzerfaust, maar Guy's fantastische dobbelsteenwerk zorgde er voor dat dat niks uithaalde en beide partijen trokken zich na een korte combat terug.

Pas toen mijn StuG's uit ambush kwamen om de linkerflank te ondersteunen gingen er plots wat dingen dood. Ze bliezen een transport op, overleefden een aantal snap-shots van de M10 tankhunters en bij de return-volley sneuvelden alle drie de overgebleven tankhunters. De StuG's bliezen de laatste transport op de linkerflank op en gingen in de aanval.

Op de rechterflank had mijn infantry de hulp ingeroepen van hun transports en deze waren een aantal beurten verwikkeld in een vuurgevecht met guy's volle transports, maar 1 half-track was het enige slachtoffer.

Toen in beurt 5 de StuG's op de linkerflank de laatste transported infantry uitschakelden was het wel gespeeld, de duitsers hadden de Schotten lang genoeg opgehouden om een goede withdrawal uit te voeren.


Belangrijkste punten van de battle:
- Churchill crocs zijn ENG. Flamethrowers en front armour 13 is al niet grappig, maar side armour 8 is ook niet iets waar ik makkelijk doorheen schiet. Gelukkig mogen ze niet assaulten! Misschien toch maar zelf eens wat air support aanschaffen.
- Ik ga vanmiddag nog anti-air bestellen, want ik wordt niet goed van die schijt AOP's. 1 stom vliegtuigje dat niks anders doet dan de artillery vertellen waar je troepen staan klinkt niet als een groot probleem, maar wel als je er niet op kunt schieten!

- verdedigen met infantry is niet mijn ding. Ik sterf liever op de charge dan dat ik win door niks te doen. Dus: meer tanks, of een always attack leger zien te vinden.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2699
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Lorenzo's Grossdeutschland Panzergrenadiers

Berichtdoor Beastherder » 05 jun 2015 14:23

[quote="Caladai Doomblade"]Ik ga vanmiddag nog anti-air bestellen, want ik wordt niet goed van die schijt AOP's.


:grijns:

:harhar:



edit:
oke, iets constructiever
een eigen Air Support vliegtuig werkt ook prima tegen zo'n AOP. Een Airstrike kun je ook gebruiken voor een auto-kill op een AOP :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Lorenzo's Grossdeutschland Panzergrenadiers

Berichtdoor Caladai Doomblade » 05 jun 2015 15:20

[quote="Beastherder"][quote="Caladai Doomblade"]Ik ga vanmiddag nog anti-air bestellen, want ik wordt niet goed van die schijt AOP's.


:grijns:

:harhar:



edit:
oke, iets constructiever
een eigen Air Support vliegtuig werkt ook prima tegen zo'n AOP. Een Airstrike kun je ook gebruiken voor een auto-kill op een AOP :yes:


Point taken: kun je een zvezda Stuka voor me meenemen? :tu:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2699
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...
Omhoog

Re: Lorenzo's Grossdeutschland Panzergrenadiers

Berichtdoor Guy » 05 jun 2015 21:01

Mooi verslagje Laurens :tu: :grijns: ! Voor mij was 't ook een leerzame battle, ik ga i.i.g. de regels voor transports nog een goed doornemen
voordat mijn Highlanders weer gaan proberen Gepanzerte Panzergrenadiers na te doen :yes:

En 'Sneaking up on tanks' is ook iets wat ik niet snel zal vergeten, ik kan er niet van uit gaan dat de dice gods altijd aanwezig zulen zijn
om het hagje van de passagiers van mijn defrocked Priests te redden :wink:

Hoor ik daar het woord 'stukA'?! Wie 'A' zegt moet ook 'B' zeggen, de 'B' van Bofors om precies te zijn :P
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1112
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Lorenzo's Grossdeutschland Panzergrenadiers

Berichtdoor Beastherder » 06 jun 2015 09:06

[quote="Caladai Doomblade"]
Point taken: kun je een zvezda Stuka voor me meenemen?


Kan ik regelen :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen
Omhoog

Re: Lorenzo's Grossdeutschland Panzergrenadiers

Berichtdoor Caladai Doomblade » 06 jun 2015 19:27

Graag!
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2699
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast