Hiho, Hiho, the dwarfs are coming

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Beastherder » 23 apr 2006 15:33

Dus ziet de complete unit er nu zo uit

Afbeelding

De Giant Slayer unit champion staat ondertussen ook al weer in de undercoat, dus hopelijk staan er binnenkort iig geen ongeschilderde modellen meer in deze foto (maar die fel-oranje jongens achteraan zullen er toch ook echt aan moeten geloven ^_^ )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 23 apr 2006 15:36

Ook ben ik begonnen met mn toekomstige generaal voor de komende toernooien: Alrik Dargoson.
Zoals in de fluff hierboven te lezen is, is Alrik de tweede man van mijn fictieve koninkrijkje. Het idee is om dit model te gebruiken als generaal voor een 'standaard' leger in kleinere potjes (2000pts en minder) En voor het zware werk wil ik dus later Varek Torakson op Shieldbearers schilderen, en die andere characters zijn voor gethematiseerde legers.

Afbeelding

Ik ben erg tevreden over hoe de ogen en dat beetje huid in die diepe helm zijn gelukt (altijd een priegelwerkje, maar voor een character-model zeker de moeite waard)
Nu sta ik voor de altijd lastige keuze van baard-kleur :unsure: . Altijd zeer bepalend voor ieder dwerg-model, en zeker voor deze, want de hele voorkant van het model word er door bedekt.
Voor een dwerg model is er sowieso maar heel weinig pantser te zien, want de achterkant word bedekt door een grote cloak.

Hmmm, ik kan me herinneren dat Nas s een keer iemand tips gaf voor grijzende haren op het vorige forum….
Zin om dat nog s te herhalen, Martijn? ;)

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 23 apr 2006 15:43

Pfff ...... Gewoon effe op het ouwe forum zoeken naar 'all posts made by Gerie' en dan ben je in twee seconden bij het draadje over grijs haar.
Luie mensen, die kabouterspelers ...... en het uploaden van 40K-battle-plaatjes duurt ook al eeuwen. :P

De nieuwe Slayers zien d'r in ieder geval weer errug strak uit .... B)

Ik begin altijd met de 'oorspronkelijke' haarkleur van het model (bruin, blond, rossig etc.) en werk van daaruit richting grijs ... Hoe ouder een pupke des te witter z'n haar is, maar voor echt hoogbejaarde pupkes moet je bij Frank zijn want die heeft Longbeards geschilderd en ik niet. ;)

Ennieweej, grijs haar begint over het algemeen rond de slapen, de bakkebaarden en de snor/mondhoeken en die plekken gaan 'in real life' ook eerder van grijs naar wit, dus als je een grijzende kabouter wilt schilderen zijn dat de plekken om je vergrijzing op te concentreren.
Zoals gezegd, wat ik meestal doe is een basislaag van de oorspronkelijke haarkleur en die gewoon een beetje hier en daar highlighten alsof het een 'jong' pupke is, en daarna Codex Grey mengen met een pietsie van de oospronkelijke kleur en daarmee de plekken highlighten die grijs worden (dus de slapen, bakkebaarden etc.). Dat highlight ik daarna dan met Fortress Grey en eventueel Skull White. Hoe intensiever je het grijs en wit aanbrengt des te ouwer het model eruit gaat zien en da's iets om rekening mee te houden ... Bij een bejaard model kun je uiteraard de eerste 'jonge haarkleur'-stap overslaan en meteen beginnen met grijs.
't Is misschien wel raadzaam om altijd een klein beetje bruin of iets dergelijks door die eerste laag grijs heen te mengen omdat de meeste acryl-grijstinten van nature nogal onnatuurlijk zijn - Shadow en Space Wolf Grey zijn blauw en Codex en Fortress Grey zijn 'clean' grijs. Hele ouwe mensen (en dan heb ik het over hoogbejaard) hebben spierwit haar en daar kun je dat bruin achterwege laten, en hooguit een beetje lichtgrijs aanbrengen als schaduw.
My two cents ... Maar ik schilder dus ook nooit echt ouwe modellen - kabouters zijn sowieso saai en ik prefereer het als m'n mannekes eruit zien alsof ze nog niet te oud zijn om een zwaard vast te houden. ;)

[edit] en nu regent het verdomme weer opnieuw en ik kan ik nog de stad niet in ... da's de laatste keer dat ik een post typ waar ik langer dan 3 seconden over moet doen. :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Squiggoth

Berichtdoor Beastherder » 23 apr 2006 16:01

en het uploaden van 40K-battle-plaatjes duurt ook al eeuwen

http://www.hivenovio.nl/viewtopic.php?t=76
;)

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 01 mei 2006 14:18

Bedankt, Martijn ^_^
Weer iets geleerd, en meteen in de praktijk gebracht:

Afbeelding

Dit gaat een hele coole jongen worden B)

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 01 mei 2006 14:25

En hij is af!
(dat krijg je als je al je posts in 1 keer doet, nu lijkt het alsof ik alle details in een paar minuten heb gedaan :blink: )
Afbeelding

Met een stoere blauwe cloak met witte details, om mooi te passen bj het kleurenschema
Afbeelding

En een gaaf schild. Ik was bang dat zo'n compleet metallic schild een beetje uit de toon zou vallen, maar dat valt reuze mee.
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 01 mei 2006 14:28

En de Giant Slayer is ook af :P

Afbeelding

Nog maar 4 Slayers te gaan
Ze hebben hun thinner-bad al gehad, en de zwarte primer zit er ook op
I might just make it :huh:
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 01 mei 2006 14:37

:wub:
Ziet er goed uit, zo'n ... uhh .... rijpe dwerg. :P

Niks mis met dat schild. 'All-metallics' hoeft helemaal niet uit de toon te vallen wanneer je het goed aanpakt. :)

En die great weapon-slayers zien d'r met een goede paintjob overigens ook prima uit ..... Goed zo, manneke. B)
Squiggoth

Berichtdoor Beastherder » 01 mei 2006 14:42

Dank je
Ik ben zelf ook heel erg tevreden ^_^

Dadelijk bij de toernooien die Slayers flink vooraan en in het midden zetten bij de schilderbeoordeling, want ze zijn absoluut de mooiste eenheid uit het leger :P

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 01 mei 2006 14:57

Zo,

ik heb bij de Character omschrijvingen hierboven ook maar het plaatje van Alrik vervangen voor de geschilderde.
Als het goed komt, zal daar uiteindelijk al dat metaal vervangen worden door mooi geschilderde modellen (over een jaartje of 5 of zo :P )

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs