Badgutz (and his boyz)

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Atze » 30 nov 2008 17:20

misschien een hele stomme vraag maar ik zit niet helemaal in de fluff enzo, maar is er een rede dat de beakies opeens niet meer standaard zijn?
Legers die ik speel: nog te bepalen...
Atze
Halfling disguised as Tzeentch

Berichtdoor Beastherder » 30 nov 2008 18:24

Briljant, Nas! :thumbup:

errug Orky :yes:
mooie paddestoelen ook

de platen zijn zeer fraai verweerd
(en vergis ik me nou, of is dat een deur van één van mijn Rhinos? ;) )

@Atze
De allereerste modellen van Space Marines (héél lang geleden) waren allemaal 'beaky', maar na een flinke her-stijling werd de Marine zoals we hem nu kennen de standaard.

fluff-wise zit het zo
Marine-armour is door de tijden heen veranderd, beginnend bij de Mark 1 Thunder Armour, die alleen is gebruikt op aarde, voordat de Emperor de rest van het universum ging veroveren.
Afbeelding
Ten tijde van de Horus Heresy was de Mark 5 net standaard (die heet dan ook Heresy Armour)
Afbeelding
Daarna kwam dus de Mark 6 Corvus Armour, en dat is de befaamde 'beaky' armour, met de kenmerkende puntige neus op de helm en de studs op de linkerschouder
Afbeelding
Die werd ontwikkelt tijdens de Horus Heresy als tussenstap naar de Mark 7 Aquila Armour, die nu zo'n beetje dus de standaard is
Afbeelding

om het verhaal af te maken, er is dus ook een Mark 8 Errant Armour, met vooral een verbeterde nekbescherming
Afbeelding
Die is maar zeer beperkt geproduceerd, maar is als model verkrijgbaar als je slim met je Sergeantbits omgaat ;)

Orks noemen Marines dus Beakies, technisch gezien omdat toen de Orks werden ontwikkelt er alleen Mark6 Marines waren.
fluffwise kun je het dus goed praten door te zeggen dat de Ork-term zich ontwikkelt heeft in de tijd dat Mark6 de meerderheid van Marines vormde, en nu gewoon traditie is -_-
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Atze » 30 nov 2008 19:09

Oké, bedankt voor dat heldere antwoord Frank :)
Legers die ik speel: nog te bepalen...
Atze
Halfling disguised as Tzeentch

Berichtdoor Benman » 30 nov 2008 20:05

Frank, bedankt maar weer. ;)
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 30 nov 2008 20:31

En om nog effe wat toe te voegen aan Frank's beknopte verhaaltje (:P):

Het oorspronkelijke concept achter Space Marines (toen Rogue Trader/1st edition 40K nog een fonkelnieuw spelleke was) was dat het 'Knights In Space' moesten zijn ... dat was in die tijd nog een compleet nieuw en uniek concept. De puntige helmpjes die de modellen in die tijd allemaal hadden waren een 'gemoderniseerde' versie van de middeleeuwse bascinet of 'varkenssnuit',een helm die ontworpen was met puntige vormen om projectielen af te ketsen.

Eind Rogue Trader, begin 2nd edition werd 40K wat minder "Fantasy Battle in Space" en wat meer "gothic space opera", en werd de vormgeving van Space Marine-pantser wat meer gemoderniseerd zodat de huidige "Mr. Stay Puft"-look ontstond. De ouwe Beakie Armour werd omgedoopt tot "Corvus armour" en in de fluff beschreven als een tienduizend jaar oud ontwerp. :snif:
En vanaf 3rd edition kwam de goede ouwe Beakie stiekem weer hier en daar terug. Niet bepaald in groot genoege getalen om er complete legers met beakie-helmen mee te bouwen, maar dat was ik sowieso niet van plan. ;)

@Sander: 't is niet veel meer dan simpelweg de platen Boltgun Metal schilderen, dan washen met verwaterde Vermin Brown, heel lichtjes drybrushen met Fiery Orange en de randen aantippen met Mithril Silver. ^_^

@Frank: die paddestoelen zijn van Busch ... "Farne und Pilze H0 1203", een doosje vol met plastic zwammen en varens.
Verven is drie seconden werk: helemaal insmeren met Gretchin Green, dan bovenop de hoedjes wat Catachan Green door de nog natte Gretchin Green heen mengen, de steeltjes highlighten met Rotting Flesh, stippen op de hoedjes maken met Rotting Flesh, en Thraka Green over de hoedjes. :)
Squiggoth

Berichtdoor Beastherder » 30 nov 2008 21:10

[quote="Squiggoth"]De ouwe Beakie Armour werd omgedoopt tot "Corvus armour" en in de fluff beschreven als een tienduizend jaar oud ontwerp.

Alle Marine armours varianten zijn tienduizend jaar oude ontwerpen ;)
de Marks 6 & 7 zijn beide ontwikkeld nog tijdens de Horus Heresy.
alleen de mark 8 is ontwikkeld na de Heresy.

Bij mijn weten zijn de beaky armours nooit helemaal verdwenen, maar toch altijd verkrijgbaar gebleven als metalen modellen, en bij de multi-part plastics zaten meteen een paar beaky hoofden :yes:
(sinds de vorige verandering van de Marine sprue krijg je zelfs de schouderplaten met punten voor echte 'proper' beakies)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Benman » 01 dec 2008 12:39

Afbeelding
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 01 dec 2008 13:14

Yup, da's een Beakie-helm. :wub:

Staan ook erg hip op Plaguemarines met die ravensnaveltjes, mits je ze een beetje converteert. Als mensen ze toevallig nog in de bit box hebben liggen hou ik me altijd aanbevolen om ze een warm en veilig onderkomen te bieden in m'n Plaguebeakie-leger. B)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Squiggoth

Berichtdoor Furios666 » 01 dec 2008 13:52

Ik zal eens voor je kijken wat ik heb liggen...
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor Squiggoth » 01 dec 2008 16:48

Oeh, dat zou lief zijn. Lieutenant Poxspreader wilt ook graag een helm nu z'n hoofd vol zit met gaten van jouw smerige heavy bolter. :D
Squiggoth

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs