Richard Skaven ( picture heavy )

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Richard Skaven ( picture heavy )

Berichtdoor TROLL » 11 nov 2009 15:11

Hmhm klopt ze kunnen nog steeds niet veel hebben, maar in mijn opinie meer als eerst. en met alle respect als zo een ding gecharged word is het fout gegaan en ben je em kwijt.

Ik denk dat je hem met range 18 toch redelijk veilig tussen je units kunt houden.
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor henerius » 12 nov 2009 00:25

@ Richard. Ik heb nog nooit een speler zo fanatiek aan zijn leger bezig gezien die er zo ontevreden over is. In je laatste paar post staan alleen maar dingen die je niet leuk vind of te weinig of te beroerd of te tricky.

Ben je wel gelukkig kerel? :P
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Richard » 12 nov 2009 09:06

Sorry als ik zo overkom :o Ik mag gewoon altijd graag over dingen klagen.
Lucht op... en als je dan ook nog commentaar erop krijgt, levert het ook nog iets op!

Maargoed, eigenlijk ben ik niet heel erg gelukkig.
Als je het verschil bekijkt tussen sommige nieuwe en oude boeken, vind ik dat we er bekaaid af komen.
Bekijk oude high elves VS nieuwe bijvoorbeeld.... crappy leger word ineens Kick-ass...

Ik betwijfel sterk of de skavenlijst beter is geworden dan hij was. ( ik heb namelijk het idee van niet )
Sommige eenheden zijn beter, sommige slechter... maar hoofdzakelijk gaan we onze special rules missen :(
Maargoed, ik ben niet iemand die zich laat tegenhouden door een moeilijkere lijst.
Anders speelde ik geen Crons en Daemonhunters... :dunno:

Skaven is natuurlijk wel het stoerste leger uit fantasy... Daarom de fanaticiteit!
Ik zal nu gewoon weer alles moeten uitzoeken. Wat is nu speelbaar, en wat niet meer....
Wel een uitdaging... :yes:
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Bobske » 12 nov 2009 09:16

Wat is nu speelbaar, en wat niet meer....

Alles is toch speelbaar??
Ach, je bedoelt om te winnen, ...verrek daar kan je ook voor spelen :nono:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor henerius » 12 nov 2009 10:35

High elves was voor de rules verbetering al een goed leger... de mensen die ermee speelden konden er geen ruk van op een enkele speler na gelaten.

Nu hebben high elves always strikes first, en toch zijn er niet hele kuddes mensen high elves gaan spelen. ik denk dus dat dat wel mee valt.
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Guy » 12 nov 2009 12:17

Richard, ik denk dat het uiteindelijk allemaal wel meevalt met die moeilijkere lijst. Bovendien, hadden de skaven echt een nieuw, veel sterker boek nodig omdat ze zwaar underpowered waren e.d.? Dat valt best mee; er waren inderdaad een paar units die niet geweldig waren (o.a.Rat Ogres), iets te duur (Stormvermin), of last hadden van de nieuwe editie (weapon teams). In het nieuwe boek zijn er een paar dingen veranderd, en nou niet bepaald ten nadele.

Stormvermin waren (naar ik begrepen heb) eerst iets te duur, vergeleken met clanrats. Ik ben echter nog geen Skavenspeler tegengekomen die dat een erg groot probleem vond. Dat ze nu een punt goedkoper zijn lijkt me alleen maar winst. Ok, de Clanrats kosten ook minder zodat de verhouding nog steeds niet optimaal is, maar ik denk dat Stormvermin best aardige waar voor hun punten zijn.
Dus wat je infanterie betreft: wees positief, ze zijn allebei goedkoper geworden! Wat kan een Skavenspeler nog meer willen dan meer ratten voor minder punten?

De weaponteams waren in de 6de editie erg goed: ze waren eigenlijk alleen uit te schakelen in close combat, want je kon niet op ze schieten. In de 7de editie hebben ze erg te leiden gehad onder de nieuw regels voor shooting: er kon op ze geschoten worden, en de enige bescherming die ze hadden was een 6+ armoursave en de skirmishregel.
Door de het nieuwe boek verlies je de armoursave (geen 6+ save meer? kan toch niet al te erg zijn, of wel?) en de skirmisher regel (dit is jammer), maar je krijgt er een 4+ wardsave voor terug. Als je dit naast elkaar legt denk ik dat je er wat survivability betreft toch beter vanaf komt dan voorheen.
Als er genoeg op geschoten wordt gaan ze nog steeds dood, maar dat een model met T3 en 1 wound van zoiets dood gaat lijkt me toch niet onredelijk?
Wat Ratling gun's betreft; je hebt nu meer range, maar moet wel dobbelen om te raken, zonder penalty voor long range e.d. Lijkt inderdaad minder dan de oude versie, maar de oude versie in combinatie met de nieuwe bescherming tegen shooting zou allicht iets te goed zijn geweest, i.i.g. te goed om 'm ook nog eens goedkoper te maken.

Het Warp Lightning Cannon is niet per se slechter geworden, alleen anders. Wat de grootste winst is ten opzichte van de vorige versie is dat je nu range hebt: je kan met gemak de andere kant van de tafel halen. Schieten in beurt 1 is plotseling de moeite waard. Vergeleken met normale kanonnen is ie ook niet zo onbetrouwbaar. Een template die echt alles raakt wat er ook maar deels onder ligt is ook moeilijk een achteruitgang te noemen.
Het zal even wennen zijn, maar wanneer je het guessen onder de knie hebt zul je merken dat je WLC zeker niet slechter is dan zijn voorganger.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Richard » 12 nov 2009 12:44

Ik zeg ook niet dat ik het vervelend vind hoe de lijst in elkaar zit.
eigenlijk vind ik het wel weer een geweldige uitdaging...

En ja, GW is niet dom... en heeft vast goed over alle eenheden nagedacht -_- mag ik hopen.
Dus het zal vast wel speelbaar zijn.

De vraag voor mij is alleen.
Welke eenheden kan ik meenemen, die ik heb ( vrij belangrijk ), en het spel toch leuk houden!
( ze moeten voor mij nuttig zijn ... maar ik hoef niet direct in de kaas-met-een-baard te vervallen )

Natuurlijk kan je ook een nightmare-to-play lijst maken :disturbed:....
Lees: Verminlord ( lvl 4 wiz ), 2 hell-pit-abominations, 3 plague priests ( lvl 2 wiz ) op pox rats met censers.
Dan ben je al 1500 pts verder... maar het is wel eng!
Of
Spam plague furnace ( die mag je zoveel nemen als je wilt )

Maar ik neem aan dat daar niemand op zit te wachten... :dunno:

Al met al denk ik dat we over de lijst in het algemeen niet mogen klagen.
Ik zal er gewoon eerst mee moeten leren spelen!
Afbeelding Afbeelding

Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Richard » 05 jan 2010 13:25

hmmm,
Zo zo, dan had ik nog een prijs moeten hebben ook!
Ze hadden helaas bij de prijsuitreiking de verkeerde lijst voor zich liggen...
Daardoor zijn er verkeerde mensen opgenoemd. Helaas pindakaas!

Al met al was het een leerzaam toernooi voor mij.
Na een half uurtje glibberen en glijden kwamen we gelukkig zonder brokken aan.

1e shock...: 2000 punten op 48"x48" tafels.
OMG. Daar ga je met je 200 mannetjes. Die pasten amper in de deploy zone!

2e shock...: het is Ranked
met andere woorden: meer dan 50% daemons, undead en dark elves.

Voor het toernooi zag ik de bui dus een beetje hangen.
Gelukkig kon ik met tactiek -_- , en in de eerste battle veel geluk een hoop goed maken.

Ik speelde ongeveer de volgende lijst:
2 plague priests ( beide hebben nooit combat gezien )
1 BSB
1 warlock met doomrockit ( vaaaak vergeten ) :dunno:

3x 25 clanrats
2x 20 slaves
3x 6 giant-rat-team
1x 14 giant-rat-team

1x 21 monks
6 jezzails
8 gutter runners
8 censer bearers

1 doom wheely
1 warp lightning cannon

Mijn eerste battle speelde ik tegen Skaven:

Hij speelde een heel andere lijst gelukkig.
Screaming bell, Furnace, rat ogres, slaves en een abomb en een doomwheel.
Veel meer elite dus, en veel beter aangepast aan deze kleine tafeltjes. :(

Ik was doodsbang voor zijn harde units. Als ik daarop zou focussen, zouden zijn grote blokken ( bell en furnace ) aankomen. Zo niet, zouden die 2 monsters mijn leger slopen.

Gelukkig loste hij dat probleem voor mij op:
Beurt 2: Boing.... en de bell zegt 666... :disturbed:
lees: alle modellen binnen 12” krijgen een S4 hit. Resultaat: 40 doden bij hem, 30 bij mij.
Gelukkig kon ik het met mijn 200 mannetjes wel lijden.

Vanaf daar ging alles bergafwaarts. Er is geen spell meer gecast zonder dubbel 1 te rollen, of gedispelled te worden. ( hij had 4 wizards, en ik 2 ). Geen wapen meer afgeschoten zonder wel iets mis te doen. En geen combat meer normaal gevochten.
Clanrats verslaan een abomination, en slopen hem.
1 plague priest weet 4 ronden stand te houden tegen 25 clanrats.
Priest op bell miscast: snake-eyes, tadaaa dood!

Aan het eind van de battle stonden er nog 5 units van mij, en niets van hem op tafel.
Gelukkig waren mijn units vrij duur, en hadden ze de goede table quarters.

Crushing victory. :tu:

Het 2e gevecht was tegen Dark elves.

1 couldron
3x 5 cold one knights
3x 5 Dark riders
1 master in chariot
2 hydras
en een paar blokjes infantrie.

Over deze battle valt veel te vertellen, maar ik denk niet dat het erg leerzaam zal zijn.
Strategisch ging alles zoals het moest ( voor mij tenminste ). Helaas ben ik zwaar genekt door de dobbelstenen. Waardoor alles net niet ging!

Een paar voorbeelden:
Alle combats die ik verloor, verloor ik met 1 punt. En altijd rende ik weg ( keer of 8 ).

3 S8, D6 wound schoten op een hydra.
Helaas, 3x niet verwond. :nono:

6 jezzails schieten op een hydra.
5x een 1 en een misser ( lees, nu raken ze zichzelf ).

Mevrouw “ik ben in bad geweest”
Heeft 6 combat rounds achter elkaar haar stubborn test gehaald, tegen 2 blokken clanrats!

enzovoorts, enzovoorts.
Eindresultaat was dan ook triest: Crushing victory tegen me! :td:

De derde battle was prachtig ( voor mij ).
Empire speler, met een beetje van alles!
2 kanonnen, 2 ridder units, een steam tank, een altaar, 6 units infantrie, enzovoorts.

Dit is hetgeen waar mijn leger in uitblinkt...
Omdat ik anti-units heb tegen alles. En hij ook alles had! Geen nutteloze units dus!
Lekker gespeeld, en de meeste dingen gingen zoals het moest.
Deze battle trouwens ook mijn eerste spells door gekregen :)
Hahaha... toughness 3 tank! :harhar:

Na een insane courage test van hem ( combat result -22! Go Censers! )
Uiteindelijk een massacre gescoord. :thumbup:

Resultaat:
een tevreden 6e plaats!
Afbeelding Afbeelding

Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Squiggoth » 05 jan 2010 20:22

[quote="Richard"]
Beurt 2: Boing.... en de bell zegt 666... :disturbed:
lees: alle modellen binnen 12” krijgen een S4 hit. Resultaat: 40 doden bij hem, 30 bij mij.

:rat: :D
Squiggoth

Berichtdoor Richard » 08 jan 2010 15:20

WIP:

Hopelijk hebben ratjes geen last van hoogtevrees.
AfbeeldingAfbeelding

Om iets minder onder te doen voor dat imposante nieuwe ding, ben ik maar even aan het uitbouwen!
Bedoeling word om een ratogre, met een hamer aan de zijkant te maken.
Klimmend in de constructie, om zich eens flink uit te leven!
Afbeelding Afbeelding

Richard
Nurgle in a petticoat

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs