freek zijn dark elf extravaganza

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: freek zijn dark elf extravaganza

Berichtdoor Niobe » 29 nov 2009 11:59

Nee, het ding is echt niet alleen effectief als je een flinke zooi witch elves meeneemt. Ik heb er verschillende keren mee gespeeld en vind m een interessante optie. Hij maakt namelijk alle khainite units stubborn (binnen 12 inch, en dat zijn idd je witchelves, maar bijvoorbeeld ook je executioners.)
Verder kun je een unit (eender welke) per beurt een blessing geven. (binnen 24 inch) Afhankelijk waar je zin in hebt, kun je de unit een extra attack, 5+ wardsave of killing blow geven.

Ik vind dat toch echt wel een aardige toevoeging, zelfs zonder witchelves...

Ed: Bovendien is het ding best lastig kapot te krijgen. Je ranged attacks moeten worden gerandomized, en de cauldron zelf kan niet kapot. Bovendien hebben de attendants een 4+ wardsave, die het nog lastiger maakt. In cc gaat het wat makkelijker, maar dan moet je het ding wel te pakken zien te krijgen... :P
Laatst bijgewerkt door Niobe op 29 nov 2009 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Legers die ik speel: Dark Elves (over 10.000 pts, about 80% painted), Dark Eldar (WIP), (Orcs & )Goblins (future WIP), Saga: Skraelings and Vikings
Niobe
Prozac of Khorne

Berichtdoor vhati » 29 nov 2009 12:42

De cauldron is natuurlijk leuker als je veel khainite units mee neemt, dan heb je meer aan de stubborn bonus. Maar na een paar keer tegen Niobe gespeeld te hebben met dat ding moet ik zeggen dat je ze niet mee hoeft te nemen. De 5+ ward save op bijvoorbeeld je Blackguard is erg leuk, kom je in cc dan kan je je unit cold ones, je blackguard, je spearmen, +1 attack geven en dan worden die units best eng.
En maak er je BSB van, dat is ook een goede optie.

Zelf zou ik iig een blok executioners mee nemen, en die samen met blackguard je centrum laten vormen, 2 stubborn units die je een ward save kan geven tot je in cc staat en dan kan je ze dan ook nog +1 attack geven.

All in all een erg goede en leuke optie, zal niet meteen net zo goed zijn als je unkillable lord op black dragon met die 12" magic negerende ring, maar ja je kan niet alles hebben voor een hero choice :nono:

PS
Ik geloof dat Martin het met me eens is als ik zeg: Een unit blackguard met armour piercing banner waarvan de unit champion dat str6 wapen heeft, waar een BSB met great weapon in staat met die +1 attack op de charge gevende vlag en waar ook nog eens de cauldron de +1 attack blessing op heeft gegooid is erg eng, misschien beetje all eggs in one basket idee, maar wel eng: volgens mij is dat 9 str6 + 12 str4 atacks met armour piercing. en dat is van 5 poppetjes zet je ze 6 breed komen er nog 4str4 attacks bij :snif: Soms is Niobe niet zo lief voor mijn arme skaven of voor Martin's dwergen
I just got lost in thought. It was unfamiliar territory

Why? Just because I can

Painted? What's that?
Legers die ik speel: Eldar, Space Marines, Tau, Tyranids, Chaos Daemons, High Elves, Skaven
vhati
Four Ogres, all with nifty pigtails

Berichtdoor Bram1988 » 29 nov 2009 19:25

ik zie die cauldron ook maar zelden in tournooien alleen met een helehoop witchelves inderdaad.

er wordt gezegd dat hij zijn punten vaak niet waard is.. maar daar zijn de meningen over verdeelt.. ik denk dat troll hier graag op reageerd:P

is het ook niet vaak van shades OF harpies en n iet allebij of heb ik dat nou verkeerd?
Legers die ik speel: High Elves
Bram1988
Chaos Space Marine Posessed Ballerina

Berichtdoor TROLL » 29 nov 2009 22:15

hehe ik zou met echte kennis van het ding willen reager, echter heb ik geen cauldron of blood, ik wil er ooit nog wel een aanschaffen.

De bonussen die het ding geeft zijn heel leuk, en ook zeker de moeite waard. Echter denk ik(let op: denk ik, ik weet het niet zeker omdat ik er geen heb) dat je tactieken goed voor bereid moeten zijn. Het ding inzetten omdat het leuk is zonder een goed plan erbij levert je waarschijnlijk niet veel op.

Ik denk dat het werkt bij:
Een gevarieerd dark elf army, een beetje van alles wat, je kan je leger dan goed ondersteunen/boosten. Weet wel van te voren welke units en welke powers je wilt gebruiken, het ding lukraak inzetten en dan ter plekke bedenken wat je ermee wilt leid waarschijnlijk tot verlies. Dit lijkt me het beste om te doen voordat je een van onderstaande leger probeert.

Defensive battle line (hmm, ik zie opeens potentie voor mijn leger ^_^ ) (warriors, executioners, black gaurd, ondersteund door shooty en march blokkers/anti warmachine units) zoiets speel ik meestal, het werkt vrijwel nooit helemaal zoals je wenst maar goed. Je leger staat een aantal beurten vrijwel stil, op kleine tactische bewegingen na, je cauldron is dan bijna de heletijd in range van je leger. Op wat kleine units na. Waardoor je er zoveel mogelijk uit kunt trekken.

khainite assault, witchelfs en executioners die aanvallen, t liefst ondersteund door flanking cold one knights/chariot. (je zet je vijand vast met een stubborn unit, en geeft ze er daarna flink van langs met een Cold one unit in de flank. Er zijn vrij weinig units die dat kunnen waarderen :grijns: , wat hierbij wel uiterst belangrijk is, is dat je kleine units achterhoud om je cauldron te beschermen.

Dingen waar hij denk ik niet bij werkt:
Een leger dat gebaseerd is op cavalry(dark riders, harpies, cold one knights, cold ones, war hydra). Je bent de helft van de tijd out of range van de cauldron en je kan hem niet beschermen.

Een all out shooty/magic leger(sorceresses, crossbowmen, dark riders, shades, harpies, bolt throwers). Je net zoals hierboven je cauldron niet beschermen. je unit zijn daar simpelweg niet sterk genoeg voor.

Zo ik denk dat je hier wel wat mee kan :) (heerlijke spreektaal gebruikt haha)
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor kreeft » 30 nov 2009 01:21

hey jongens.
hardstikke leuk dat er zo actief word gereageerd op deze blog van mij.
de cauldron is idd een interesante optie :D .
maar ik denk wel nog met hem te wachten tot ik wat mee tot ik een vaste basis heb voor mij leger.
het blijft natuurlijk een leuke optie voor later.
verder ben ik hopelijk morgen weer even bij bram thuis zodat ik mischien de foto's die ik laatst gemaakt heb van mij army op internet kan zitten.
zodat julie allen weer rustig s'avonds kunnen slapen zonder al die spanning en nieuwsgierigheid :( .

normaals ik wardeer het reactie's zeker en zal me best doen voor de foto's.

hopelijk tot donderdag (als ik onder mijn late dienst uit kan komen).

mvg
freek.
aka kreeft
one shot to kill,
no luck its just my weapon skill
Legers die ik speel: warhammer dark elves fantasy
kreeft
Tau kung-fu master

Berichtdoor kreeft » 02 dec 2009 17:47

gelukkig heb ik mijn dienst van morgen kunnen ruilen dus ik kan morgen komen.
troll jij zou die charriot mee nemen he?

verder wil het nog niet zo hard met de foto's. (zijn onscherp)
via foto bucket moest je dat doen he. moest je je daar voor aanmelden?

tot morgen mensen

gr freek
one shot to kill,
kreeft
Tau kung-fu master

Berichtdoor Zombiemartijn » 02 dec 2009 19:32

ja, maar met een enkel mailtje is t gebeurd -ook problemen met de scherpte van mijn fotos -heb je je toestel op t tulpje gezet of ben ik je nu erg bruut aan het beledigen? Man, ik heb toen high elves gekocht als eerste leger en heb nog steeds spijt dat ik niet voor de evil neefjes ben gegeaan...
..Dear god.. .. Stay the hell out of my way!
Legers die ik speel: Skaven, Space Marines
Zombiemartijn
Tau kung-fu master

Berichtdoor kreeft » 02 dec 2009 20:24

yes i iz evil :angry: B)
one shot to kill,
kreeft
Tau kung-fu master

Berichtdoor TROLL » 02 dec 2009 21:51

is goed ik zal em mee nemen,

ik heb morgen een battle tegen een klasgenoot die weer terug wilt keren naar warhammer en mogelijk bij de club wilt.

Dus dan zal ik em maar gewoon in zetten ^^
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor kreeft » 05 dec 2009 17:38

ok eerste foto's

zo zag het er in het begin uit.
net begonnen met betalion + mage + master.

Afbeelding

hier een close up van de warriors
Afbeelding

bij deze de master
Afbeelding
one shot to kill,
kreeft
Tau kung-fu master

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs