Na het oefenen met de airbrush op mn Russen heb ik eindelijk genoeg moed verzameld om het op mn duitsers te gaan proberen
Dat Basecoat spuiten gaat lekker snel en gemakkelijk, maar die duitse camo hè
Eerst maar begonnen met een plan, en de aanschaf van de juiste kleuren

Beginnen met de boel in de Primer te zetten, Vallejo 606 'German Green Brown'
Ze hebben ook meteen de originele Dark Yellow als primer, maar ik wilde deze donkerdere kleur zodat ik er, als ik er de Dark Yellow over spuit, meteen een eerste highlight krijg
Dit is de eerste batch in de primer

Stug's, Panthers, verschillende kannonen en (

) Könings Tiger
daarna met een grof penseel nog even snel de primer aanbrengen op de plaatsen waar de airbrush niet bij kwam (zeker die kannonen hebben nog wel eens irritante, diep gelegen plekjes) voor een mooie egale basis

Dan de eerste, subtiele highlight ge-airbrushed met de Dark Yellow, gevolgd door een drybrush met Middlestone en Buff om alle scherpe randen uit te lichten

So far, so good. Maar het is dan ook het zelfde principe als ik met mn Russen gebruikte.
Nu word het tijd voor het echte werk (en de reden dat ik die airbrush ooit aangeschaft heb): de camo
Zit niks anders op dan de twijfel overwinnen, de fijne kop op de airbrush schroeven, en er gewoon voor gaan.

Dat ging eigenlijk best oke
Het was even een leer-proces, maar dat ging vrij snel. Bij Stug 3 ging het al een stuk beter dan bij Stug 1.
Gelukkig zijn die vlekken van die duitse tank behoorlijk 'random', dus als een vlek wat groter of kleiner uitvalt dan je van te voren in gedachte had valt dat nauwelijks op.
De tanks moeten nu eerst hun decals krijgen voor de volgende stap, maar die moeten eerst binnen komen

Tot die tijd dus eerst verder met de kannonen
Begint met het zwart maken van alles wat niet ge-camoufleerd is, en met een bruine wash de boel 'shaden'
het grote verschil voor en na de wash

de kannonen zijn bijna af, dus nu de grote klus om daar de crew bij te schilderen