Frank's Bad Guys

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Frank's Bad Guys

Berichtdoor Guy » 18 feb 2013 09:36

[quote="Beastherder"]Dank u, dank u

we aim to please ^_^

[quote="Guy"]mag ik vragen waar je de bakstenen vandaan hebt?

Bij mij op het werk natuurlijk, net als het balsa, plasticard, H-profielen en ander maquette-materiaal
Het is mijn baan om dat soort prul te verkopen :wink:

Dat dacht ik al, bedankt voor de link :tu:
LOL zie dat ze zelfs 1:87 suikerbieten en aardappels verkopen.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 24 feb 2013 14:43

Naast het terrein-knutselen ook maar weer s wat pupkes geschilderd
SS camo blijft een gepruts, maar ondertussen begint dit leger toch serieuze vormen aan te nemen

Hierbij dus de missende teams voor de Heavy Platoon: 2 mortieren, Command en Observer en nog een 2e PanzerSchreck team

Afbeelding
Afbeelding

En omdat ik toch al dat werk wil laten zien, een close-up van de camo, met wat schaal-referentie voor Bob :wink:

Afbeelding

Betekent dat ik de basis voor dit leger af heb: :ole:
HQ, met AT-sectie en Sniper
2 volle Units Panzergrenadiers
vol Heavy Platoon met 4 MG42's en 2 mortieren
Afbeelding

Nu maar beginnen aan al die hippe extra's
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor drava » 25 feb 2013 08:45

Gelukkig heb je daar dan niet zo heel veel punten meer voor over en zou dat vrij snel moeten gaan :P (al ga je waarschijnlijk toch alle opties die mogelijk zijn schilderen).
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 03 maart 2013 16:19

Precies
Het feit dat ik nooit genoeg punten speel om een unit op tafel te kunnen zetten is voor mij geen enkele reden om die unit niet te schilderen :grijns:
(zie mijn Airborne :roll: )

Deze week verder gewerkt aan de 88 Flak's

Is een flinke unit, en zeker met die home-made gunpit zit daar nog een flinke bak werk aan
Nog niet af dus, maar wel even een WIP update

Gun Pit, nu met een laagje verf
een honderd bakstenen individueel rood schilderen was niet 1 van de meest leuke klussen ooit, maar met nog een paar plukjes gras er op is dit gedeelte klaar
Afbeelding

De crew, wel al in fraai Luftwaffe-blauw, maar de rest moet nog gedaan worden
Afbeelding

En het kanon zelf
Simpele combinatie van drybrushen en wash geeft diepte aan een 1-kleur kleurenschema
Geen camo, om de slechte kwaliteit van de Luftwaffe troepen wat zichtbaar te maken op de tafel
Afbeelding

Nog genoeg te doen, maar ik hoop ze volgende week af te hebben

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 10 maart 2013 15:37

En toen waren ze af ^_^

Dus hier het beroemdste kanon uit WO2 en misschien wel aller tijden: de 8,8cm FlaK36, oftewel de '88'

Afbeelding
Afbeelding

met de optionele extra crew, voor een betere Rate Of Fire
Afbeelding
(De gele munitie is High Explosive, de zwart-witte is Anti-Tank. Ja, dat heb ik ge-checkt ^_^ )

Een zeer veelzijdige unit, want een uitstekend anit-tank kanon, hij kan uiteraard op vliegtuigen schieten en een optie voor practisch iedere duitse legerlijst :yes:
Omdat de Luftwaffe-crew getrained is als luchtafweer eenheid zijn ze niet bijster gelukkig dat ze nu in de frontlinie op tanks mogen schieten, dus ze zijn slechts Reluctant Trained, maar dat betekent wel dat de unit flink goedkoop is voor z'n stats :)

Voor de KG Euling lijst (en meerdere andere MarketGarden lijsten) zijn ze ingegraven in Gun Pits voor extra bescherming
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een paar crew-leden hebben wat camo-gear weten te bemachtigen, dus naast het schilderen van Luftwaffe blauw kon ik ook weer s wat non-SS camo schilderen
Afbeelding
In dit geval dus een Splinter-patroon helmcover en een Marsh-patroon smock
Net als de SS camo waren de Heer camo-smocks ook tweezijdig bedrukt. Niet in zomer-herfst kleuren, maar standaard camo aan de ene kant en wit voor winter aan de andere
Dat wit is dus te zien aan de binnenkant van de muts, en aangezien hij zn mouwen heeft opgerold ook daar.

Beastherder
BOFH

Berichtdoor henerius » 11 maart 2013 19:33

het is weer insane goed Frank :thumbup:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 09 feb 2014 19:32

Na de Ierse Guards krijgen ook de slechterikken weer wat aandacht in dit jubileum jaar

Eerst tijd voor wat Air Support

meteen 3 tegelijk, want ze hebben gedeeltelijk de zelfde kleuren en dat schildert lekker door

Allereerst een Stuka

Afbeelding
Afbeelding

Nou gebruikte ik de historisch correcte kleuren, maar het camo-patroon van zwart-groen en donker-groen is nauwelijks te zien :dunno:
volgende keer maak ik het lichtere groen een stuk helderder voor een beter contrast

Afbeelding

En 2 jagers, een FW-190 en BF-109
In FOW zijn die speltechnisch exact hetzelfde, maar ik kon niet kiezen (en de Revell modellen zijn maar 2,50) dus ik besloot ze maar allebei te schilderen

Afbeelding
Afbeelding

In Euro's per punt de meest voordelige eenheden die je krijgen kunt (na de Naval Gun Support van de zeelandingslijsten :wink: )
Die Revell modellen zijn misschien niet de best getailleerde modellen, maar onder een camo-kleurtje zie je dat echt niet meer

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 13 apr 2014 16:37

Na het oefenen met de airbrush op mn Russen heb ik eindelijk genoeg moed verzameld om het op mn duitsers te gaan proberen
Dat Basecoat spuiten gaat lekker snel en gemakkelijk, maar die duitse camo hè :disturbed:

Eerst maar begonnen met een plan, en de aanschaf van de juiste kleuren

Afbeelding

Beginnen met de boel in de Primer te zetten, Vallejo 606 'German Green Brown'
Ze hebben ook meteen de originele Dark Yellow als primer, maar ik wilde deze donkerdere kleur zodat ik er, als ik er de Dark Yellow over spuit, meteen een eerste highlight krijg

Dit is de eerste batch in de primer
Afbeelding
Stug's, Panthers, verschillende kannonen en ( :grijns: ) Könings Tiger

daarna met een grof penseel nog even snel de primer aanbrengen op de plaatsen waar de airbrush niet bij kwam (zeker die kannonen hebben nog wel eens irritante, diep gelegen plekjes) voor een mooie egale basis

Afbeelding Afbeelding

Dan de eerste, subtiele highlight ge-airbrushed met de Dark Yellow, gevolgd door een drybrush met Middlestone en Buff om alle scherpe randen uit te lichten
Afbeelding

So far, so good. Maar het is dan ook het zelfde principe als ik met mn Russen gebruikte.
Nu word het tijd voor het echte werk (en de reden dat ik die airbrush ooit aangeschaft heb): de camo

Zit niks anders op dan de twijfel overwinnen, de fijne kop op de airbrush schroeven, en er gewoon voor gaan.

Afbeelding

Dat ging eigenlijk best oke -_-
Het was even een leer-proces, maar dat ging vrij snel. Bij Stug 3 ging het al een stuk beter dan bij Stug 1.
Gelukkig zijn die vlekken van die duitse tank behoorlijk 'random', dus als een vlek wat groter of kleiner uitvalt dan je van te voren in gedachte had valt dat nauwelijks op.

De tanks moeten nu eerst hun decals krijgen voor de volgende stap, maar die moeten eerst binnen komen :roll:
Tot die tijd dus eerst verder met de kannonen
Begint met het zwart maken van alles wat niet ge-camoufleerd is, en met een bruine wash de boel 'shaden'

het grote verschil voor en na de wash
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

de kannonen zijn bijna af, dus nu de grote klus om daar de crew bij te schilderen :whistle:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 20 apr 2014 15:05

Nog geen complete units, wel druk bezig geweest

crew voor de eerste artillerie unit schiet aardig op, maar SS-ers dus enorm veel werk

bij de eerste tanks zijn de decals aangebracht, details zwart geschilderd om later hun eigen kleur te krijgen en ze zijn voorzien van bruine wash om alle diepte er uit te pikken

eindresultaat begint nu echt zichtbaar te worden, en wow, wat zien ze er goed uit :wub:

Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 27 apr 2014 16:34

Mijn eerste duitse Tank Unit! :cheer:

StuG's B)
Afbeelding
Afbeelding

Altijd handige eenheid, met een goed pantser en een uitstekend kanon (meer dan genoeg om Shermans en T34's uit te schakelen)
Niet zo iconisch als de Panthers en Tigers, maar een echt werkpaard
Als (1 van?) de meest geproduceerde duitse tanks is het ook een optie voor practisch iedere duitse legerlijst, dus ook multi-inzetbaar

Duitse tanks in deze tijd zagen er vaak een beetje rommelig en 'shabby' uit, want er was tekort aan alles.
Om dat een beetje terug te laten komen zijn een paar platen van de Shürzen vervangen, en er is duidelijk nog geen tijd geweest om ze te schilderen
Die schürzen zijn losse, dunne platen die de zijkant beschermen tegen anti-tank rifles, bazooka's etc. Ze hingen los aan een rails, en hadden nog wel eens de neiging om van de tank af te vallen als ze door ruw terrein reden
Afbeelding

Bij mijn volgende tank eenheden wil ik dat rommelige, bij elkaar geraapte gevoel nog veel meer benadrukken

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames