Frank's Bad Guys

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Frank's Bad Guys

Berichtdoor joost » 22 feb 2015 22:08

Leuk te lezen en ziet er al goed uit :tu:
Legers die ik speel: flames of war ...
joost
Ogre with nifty pigtails

Berichtdoor Beastherder » 01 maart 2015 19:33

Verder met het bouwen van verkennings-voertuigen.

Van Zvezda had ik al deze, de Sd.Kfz.222, een heel cool klein pantserautootje.

Afbeelding

4-wielaandrijving, een koepel met een 2cm kanon, en die hoekige, bijna sci-fi bepantsering die zo typisch is voor de Duitse pantservoertuigen. B)

Het Zvezda model is zeer fraai getailleerd en lekker goedkoop, maar er is nog 1 probleem
In de meeste legerlijsten bestaat een patrouille uit 2 Sd.Kfz.222's en 1 Command Sd.Kfz.223

Zo'n Sd.Kfz.223 is gebaseerd op hetzelfde chassis, maar heeft een kleinere koepel met alleen een machinegeweer.
Hierdoor heeft hij ruimte voor een grotere radio, erg belangrijk voor een verkenningseenheid, en krijgt hij dus een groot antenne-frame op het dak.

Afbeelding

Nou had ik weinig zin om zo'n 223 van Battlefront te kopen als ik zo makkelijk aan goedkope 222's kan komen die er zo veel op lijken.
Voor 3 euro ga ik dat eerst proberen te converteren. :yes:

Koepel is nog redelijk makkelijk te doen.
Het co-ax machinegeweer word afgesneden en verplaatst naar het middelste gat, en de andere gaten worden dicht gesmeerd.
Het gaas wordt bij gesneden zodat je alleen de top over houdt , en dat word op de koepel gelijmd. Wat greenstuff om de randen bij te werken, en klaar.

Het is niet helemaal accuraat, want de vorm van de 223 koepel is net wat anders, maar hij is duidelijk kleiner en lichter bewapend

Afbeelding

Een veel grotere uitdaging is het antenne frame

Van 1,5mm strip heb ik de bevestigingspunten gesneden, en net als bij de Pz.IV's heb ik ook hier wat concessies gedaan voor de stevigheid (en het bouwgemak!)
De bevestiging achter gaat recht naar beneden naar de wielkasten ipv schuin naar de romp.

Het frame zelf is gemaakt van 0,5mm (!) rond plastic, rond gebogen aan de voorkant en verlijmd achter.
Verreweg de grootste stress-fase was het verlijmen van het frame aan de palen. :disturbed:
Al die 0,5mm paaltjes zijn zo licht en kwetsbaar dat als je wat te hard uitademt er al weer iets scheef zit. :x
Uiteindelijk zat alles vast, en toen wat minuscule driehoekjes tegen de verbindingspunten waren gelijmd voelt het geheel toch nog behoorlijk solide aan. -_-

Vanuit enkele hoeken kun je zien dat een paar palen niet helemaal recht staan, en er is een beetje gesjoemeld met de vorm, maar op table-top afstand vind ik hem zeer herkenbaar als een Sd.Kfz.223 :yes:

Afbeelding
Afbeelding

2 complete Panzerspäh Patrouilles klaar voor de verf

Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 02 maart 2015 08:46

Lekker bezig frank, en netjes converteerwerk hoor. :thumbup:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 08 maart 2015 19:02

Vandaag de eerste echte mooie lente-dag, dus vanochtend voor het eerst dit jaar de Airbrush er bij gepakt om wat Duitse voertuigen in de Base-coat te zetten :thumbup:
Nog heel veel werk te gaan, maar het begin is gemaakt

Eerst kan ik laten zien wat ik eerder in de week heb gedaan

Ik heb er een paar weken over gedaan, maar de Fallschirmjäger zijn eindelijk af

Afbeelding

Afbeelding

Het waren dan ook 6 bases tegelijk, meer dan ik normaal zou doen, maar ik wilde het Platoon in 1 batch af hebben

Wederom een paar close-ups om de details te laten zien

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Speciale aandacht voor de 2 modellen met een FG42, 1 van de meest intrigerende én zeldzame wapens van WO2
http://en.wikipedia.org/wiki/FG_42

En na de verplichte groepsfoto is dit dus weer een unit minder op de to-do lijst :grijns:

Afbeelding

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 08 maart 2015 19:13

Nog een reden waarom die Fallschirmjäger zo lang duurden was dat ik tegelijkertijd wat voertuigen schilderde

Dit zijn de transports voor mijn 88 FlaKs

Afbeelding
Afbeelding

Het is slechts een 5-punten upgrade voor de unit, maar aangezien die 88-ers te zwaar zijn om te verplaatsen zonder transports zijn dat toch 5 punten die je graag uitgeeft (maar dan moet je wel de modellen hebben)
Net als de 88-ers krijgen ze geen camo, om de slechtere kwaliteit van de Luftwaffe troepen te benadrukken, dus er was geen airbrush werk nodig.
De bestuurders konden mooi tegelijk met de Fallschirmjäger geschilderd worden, want die dragen ook Luftwaffe blauw, en daarom zijn ze dus ook tegelijkertijd klaar

De complete unit

Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor joost » 08 maart 2015 19:27

oei , ziet er allemaal weer super uit ... :worship: :worship:
het antenne frame is ook erg netjes geworden
joost
Ogre with nifty pigtails

Berichtdoor Caladai Doomblade » 12 maart 2015 12:47

Ziet er inderdaad fantastisch uit Beastherder! Mooi om te zien dat alles ook historisch onderbouwt is en klopt. Mooi gedaan.

PS: Wat staat er achter op dat nummerbord? Ik kan het op de foto net niet lezen... :wink:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 15 maart 2015 15:18

[quote="Caladai Doomblade"]Wat staat er achter op dat nummerbord? Ik kan het op de foto net niet lezen...

hehe
Even controleren hoe gestoord ik ben geweest? :wink:

Maak je niet ongerust, het zijn wat onleesbare krabbels
Eerste 2 letters zijn net herkenbaar als LW

Duitse militaire nummerplaten begonnen met WH voor Wehrmacht, LW voor Luftwaffe of SS voor erm.. nou ja SS dus
(ik weet eerlijk gezegd niet of de Marine ook hun eigen nummerplaten hadden, vast wel ^_^ )

Vorig weekend was het prachtig weer, dus voor het eerst dit jaar de airbrush weer ter hand genomen
Eerste batch voertuigen in de primer en de basecoat gezet
Simpele drybrush er overheen en ze zijn klaar voor de camo ^_^

Afbeelding

Helaas is het weer dit weekend nogal anders :(
7 graden met een noorderwind betekent dat mn vingers eraf lijken te vriezen als ik nu airbrush

nu dus maar begonnen met wat Nebelwerfers en hopen dat het binnenkort weer beter wordt -_-

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 22 maart 2015 16:15

Het weer is nog niet zo mooi geweest als 2 weken geleden, maar afgelopen dinsdag durfde ik het toch wel aan om de camo er op te spuiten
(trui aan, muts op, je moet er wat voor over hebben ^_^ )

Gaat toch verbazingwekkend snel.
Als je eenmaal bezig bent heb je met 10 minuten zo'n camo-kleur er op liggen

Afbeelding

Een paar close-ups om het effect te laten zien
Ondertussen heb ik ze al een lichte drybrush met geel gegeven, om de randen weer te accentueren, en de decals zitten er ook op

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu nog 'slechts' alle details schilderen
De banden, de tracks, het interieur, de bewapening, de crew, een wash over alle paneellijnen.....
Daar zit nog zo'n een enorme bak werk aan :disturbed:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor joost » 22 maart 2015 17:18

ziet er al erg goed uit :tu:
joost
Ogre with nifty pigtails

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames