Necromunda Returns

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Re: necromunda Returns

Berichtdoor Gotrek » 24 nov 2017 15:13

Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Beastherder » 24 nov 2017 17:03

Sweet! B)

Vrij basic, maar dat had ik wel verwacht.
Voor de hippe shizzle moeten we natuurlijk wachten tot de nieuwe gangs uitkomen.

Uiteraard zullen er mensen op het net aan het zeuren zijn dat hun 25 jaar oude model nu niet meer legaal is, maar ik vind dit erg netjes

Nu maar eens gaan zoeken naar mijn Delaque gang
ik meen dat ik ze ergens in 2005 voor het laatst gezien heb.... :whistle:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 24 nov 2017 23:12

2005? Das nog heeeel recent in necromunda termen..
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 25 nov 2017 13:40

Afbeelding

Yes! Orlocks incoming, met badd-ass biker baard en harpoen!
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 25 nov 2017 16:15

Nice! :tu:

https://www.warhammer-community.com/2017/11/25/all-the-latest-from-the-warhammer-40000-open-day-nov-25gw-homepage-post-1/

Daar zit serieuze gezichtsbeharing tussen B) :slayer
Net als de eerste 2 gangs een mooie moderne versie van de klassieke look

Die drum-magazijn stubguns zijn geweldig stoer.
Als het niet voor Necromunda is, dan wil ik ze wel als 'operatives' voor Alpha Legion :wink:

Harpoen is een apart wapen :huh: , benieuwd wat daar de regels van gaan zijn
Trek de tegenstander naar je toe om m met iemand anders in elkaar te slaan?

Vanmiddag mijn startset gescoord, nu werken tot ik naar huis kan om m open te maken :whistle:

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Gotrek » 25 nov 2017 16:46

Ja ze gaan erg hard, krijg een beetje het gevoel als bij Total War waar ze downloadable content te gelijk aanboden met de release van een nieuw spel. Wel iets anders bij p.c. games dan daadwerkelijke miniaturen, maar qua regels toch wel erg snel dat ze weer met een nieuw boek komen. laten we hopen dat er dan iig 2 gangs (of meer) in staan ipv een nieuw boek voor iedere gang.

Modellen zijn iig erg gaaf, ben benieuwd wat ze van Delaque gaan maken.

Gotrek

Berichtdoor Caladai Doomblade » 26 nov 2017 10:46

[quote="Gotrek"] ben benieuwd wat ze van Delaque gaan maken.

Wat is toch die fascinatie van sommige mensen met een bende van kale potloodventers? :unsure: :laugh: :P

Maar wellicht dat dit enige inspiratie geeft:

[rimg]http://4.bp.blogspot.com/-rOIPIC4Wxxo/UuwL_OjcZxI/AAAAAAAACTs/DTX4ra7Nkm4/s1600/DSCN2433.JPG[/rimg]

Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 26 nov 2017 17:42

Delaques zijn cool, accepteer dat nou maar :P

Gisteren mijn basisdoos gekocht en een dag kunnen bestuderen

Er was gisteravond ook wat afleiding, dus er niet de hele avond geconcentreerd bezig geweest :grijns:
http://www.bbc.com/sport/rugby-union/42125238

https://www.youtube.com/watch?v=Gb_-5LyA61I

Eerste indruk: De modellen zijn GE-WEL-DIG! :o :drool: :woot:
Zo scherp en verfijnd, beste werk van GW dat ik ken :yes:

Nog niet aangedurfd om iets in elkaar te plakken.
Instinctief wil je toch iets anders doen dan de wapens/poses van GW zelf, maar het moet natuurlijk wel werken en een legale gang opleveren.
Eerst maar s de regels bestuderen en plannen

Plastic deuren en terrein zien er ook uitstekend uit, de markers voor munitie en boogbytraps zijn super-cool
Word nog een leuke klus om dat allemaal te schilderen

Tegels zien er ook goed uit, mooi dik en stevig.
Je ziet op het net bij veel oude N'munda spelers de instelling dat die tegels en de 2D regels genegeerd kunnen worden en het alleen maar gaat om de 'echte' regels met 3D terrein, maar ik zie het wel zitten om te spelen op die tegels. :yes:
De kaarten die je er van kan maken geven een prima tactische uitdaging, en het spel word er mooi transporteerbaar van. Tegels, regels en een paar doosjes modellen in een rugzak en je kan makkelijk bij iemand thuis spelen zonder een enorme terrein-verzameling.

Release-schema is ietwat verontrustend als het idd een nieuw regelboek bij iedere nieuwe gang gaat worden :dunno:
Dan wordt het totaal toch wel een erg onhandige (en dure!) regelset

Maar als de modellen zo mooi zijn ben ik daar heel vergevensgezind over :whistle:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 26 nov 2017 18:23

[rimg]https://whc-cdn.games-workshop.com/wp-content/uploads/2017/11/40kOpenDay-Orlocks2jcda.jpg[/rimg]

[quote="Beastherder"]
Die drum-magazijn stubguns zijn geweldig stoer.

Ze doen mij heel sterk denken aan een Gaunt's Ghosts boek, Guns of Tantih.
Bij een infiltratie missie op Phantine kunnen de Tanith de loxatl aliens tegenkomen, die resistent zijn voor lasgun-vuur
Gaunt lifted a bulky weapon from the crate. It was an autorifle, almost a small cannon, with a heavy gauge barrel and a folding skeleton stock. He slapped a fat drum magazine into the slot behind the gnurled metal foregrip.
“This is a U90 assault cannon. Old, but powerful. Fires .45 calibre solid rounds at semi and full auto. Kicks like a bastard. The drum-pattern clip holds forty rounds. I’ve borrowed these four from the Urdeshi. They’re manufactured on their home World. Not a terribly good weapon and prone to fouling, but with plenty of stopping power and the best trade-off of power against weight we could manage. Each team should assign one member to carry one in place of his or her standard las. The drums marked with a yellow cross Carry standard shells” He took another out of the crate and held it up. “The ones with the red cross are drummed with explosive AP shells. We think these old solid-slug chuckers, firing AP, will be your best chance against the loxatl. Designated troopers should get practice with them as soon as possible.”

Die gast midden-links met de opgevouwen schouder-stock en voorgrip is zo'n beetje exact wat ik me daarvan voorstel ^_^

Oh, en ook een Heavy Stubber daar rechts
Dat lijkt mij toch een beter wapen dan een harpoen-kanon :P

[rimg]https://lh3.googleusercontent.com/-PIB1jZrMl98/WhlDUaJ6VcI/AAAAAAAAMqM/F16IonOcxdIi1s83r-lqccokHbbxVxrkwCHMYCw/s5000/%255BUNSET%255D[/rimg]

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Gotrek » 27 nov 2017 09:49

De modellen zijn echt subliem, dit komt toch wel heel erg hoog op de lijst beste powerfist ooit:

Afbeelding
https://whc-cdn.games-workshop.com/wp-c ... s1kjvd.jpg
(ik weet niet wat het is met mij, snap ik eindelijk hoe je youtube kunt gebruiken willen de afbeeldingen niet meer. Ja ik heb de Img button gebruikt dan krijg je dus de tekst afbeelding zoals je boven de link ziet)

Het ziet er idd wel naar uit dat het een nieuw regelboek met extra's per gang gaat worden, beetje jammer (vooral als je leest dat er nu een verzamelboek van season 1 en 2 voor BB komt met ook weer extra nieuwe regels), onhandig en wel heel erg op inkomst generatie gericht.

De oude spelers zijn idd verdeeld, ik snap dat niet, ja AoS heeft WFB redelijk om zeep geholpen, maar hier heb je deus de keuze om beide te doen, wat heb je dan te zeuren? Doe je toch lekker geen 2d? Koop je de nieuwe regelboeken toch niet? De community deed het prima de afgelopen jaren dat stort echt niet zo maar in.

Ik heb het volgens mij al eerder gezegd, maar dat bord lijkt mij prima naast het 3d veld te gebruiken om een extra verdieping aan je speelveld te geven (zonder dat je daadwerkelijk meerdere levels hoeft te bouwen en steeds alles op moet tillen). Ik denk dat het ook een stuk sneller speelt want bij de ouder regels was je meer tijd kwijt aan het checken van linne of sight dan aan wat anders.

Gotrek

VorigeVolgende

Keer terug naar Andere SciFi Wargames