A tale of gamers..

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: A tale of gamers..

Berichtdoor Beastherder » 04 maart 2022 22:04

Het was goed jullie weer te zien, en met name de 6th edition battle tussen de dwergen van Frank en Hennie’s Dogs of war trok mijn aandacht. Hoe is het jullie vergaan heren?
De hele avond was een rare mix tussen oud en vertrouwd (bekende gezichten! Proper Warhammer! ^_^ ) en eng nieuw (Mensen! Zonder maskers! Lucht uitademen in dezelfde ruimte! :panic: )

Potje Warhammer voelde heel vertrouwd. :yes:
Ongelooflijk hoe makkelijk het was om dat weer op te pakken.
"Erm, dat werkte zo, toch? Even checken in het regelboek voor de zekerheid... Yup, precies zoals ik al dacht"
Basically het hele spel kunnen spelen op het mentale equivalent van muscle memory :laugh:

De battle ging niet helemaal volgens plan voor de dwergen. :whistle:
Een combinatie van slechte positionering van m'n enige artillerie stuk (ik was ietwat optimistisch over de range van m'n organ gun) en slechte dobbels.
Handgunners wisten op het cruciale moment niet meer hoe ze op Ogres moesten schieten, en als dan je elite Ironbreakers een Ld9 break test én een Ld10 rally test falen en gewoon van tafel rennen weet je dat het m niet gaat worden deze avond :laugh:

Als goedmakertje wist ik dan nog wel 1 van Henny z'n pikebloks op te ruimen, maar verder een dikke Massacre voor de Dogs of War :yes:

Henny heeft wat foto's gemaakt, misschien dat we die hier nog gaan zien?

Al met al voelde het als een terugkeer naar de enige echte vorm van 'proper' wargaming waar al die andere spelletjes maar een slap aftreksel van zijn :priest:
(Maar misschien ben ik wat bevooroordeeld :wink: )

Ik zie altijd op tegen ruiters schilderen.. geen idee waarom
Bij mij zijn het altijd de paarden waar ik tegenop zie :no:
Als we onze krachten bundelen kunnen we een enorm cavalerie leger bouwen! :laugh:

Hebben Chaos Knights in 6th edition magische zwaarden, of is dat in 7th/8th (ensorceled weapons heette het geloof ik) - I am asking this for a friend
Dat was een dingetje op een bepaald moment, ja :scratch:
Mijn 6thEd. Hordes of Chaos boek zegt gewoon Hand Weapons, dus dat was vroeger en/of later.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor TROLL » 05 maart 2022 15:03

Nope geen magic Weapons, je wraith vriend is veilig ^_^

Dat werd een ding in 7th of 8th. Nu is de enigste optie, handweapons met S5. :grijns:

En kwa punten schiet dit inderdaad wel lekker op, volgende unit wordt denk ik een chariot
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor henerius » 09 maart 2022 06:30

[quote="Beastherder"]
De battle ging niet helemaal volgens plan voor de dwergen. :whistle:
Een combinatie van slechte positionering van m'n enige artillerie stuk (ik was ietwat optimistisch over de range van m'n organ gun) en slechte dobbels.
Handgunners wisten op het cruciale moment niet meer hoe ze op Ogres moesten schieten, en als dan je elite Ironbreakers een Ld9 break test én een Ld10 rally test falen en gewoon van tafel rennen weet je dat het m niet gaat worden deze avond :laugh:

Als goedmakertje wist ik dan nog wel 1 van Henny z'n pikebloks op te ruimen, maar verder een dikke Massacre voor de Dogs of War :yes:

Henny heeft wat foto's gemaakt, misschien dat we die hier nog gaan zien?

Al met al voelde het als een terugkeer naar de enige echte vorm van 'proper' wargaming waar al die andere spelletjes maar een slap aftreksel van zijn :priest:
(Maar misschien ben ik wat bevooroordeeld :wink: )

Turn 1,
Frank’s Dwarfs (aan de overkant) VLNR Slayers, Ironbreakers, Thunderers, Warriors, Organ Gun.
Henny’s Dogs of War VLNR, Duellists, Pikemen, Duellists, Ogres, Pikemen, Crossbowmen en net buiten beeld… een Halfling Hot Pot
Afbeelding
Frank’s Dwarven battleline.
Afbeelding
Rechtsonder de turnmarker op alweer op Turn 4 (geen magic en geen combat zorgt voor een snelle afhandeling van zaken)
Mijn HotPot is ondertussen verdampt, mijn troepen zijn (net buiten bereik van de Organ Gun) naar de andere kant gehobbelt. Frank begint zijn lijn te draaien om de klap te vangen
Afbeelding
Afbeelding
Laatste foto van een erg korte, maar vermakelijke battle einde Turn 5/begin Turn 6
De Ogres staan naast de vluchtende Ironbreakers (die verder zullen paniekeren turn 6). De pikemen en duellists die in combat staan met nog 1 slayer hebben een flank te verwachten van een boos blokje Dwarfs (dat overleven beide units niet). De Ogres staan klaar om te counterchargen op het boze blokje Dwarfs (erg succesvol). De Organ Gun en de Crossbowmen (beiden buitenbeeld) hebben niets meer te doen deze battle.
Afbeelding
Survivors
Dogs of War: 1 unit Pikemen, Crossbowmen, 1 unit Duellists, the Ogres, Paymaster en de Captain.
Dwarfs: Organ Gun.
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 09 maart 2022 13:38

Dat beeld van wegrennende elite dwergen voelt nog steeds heel onnatuurlijk :no:

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Guy » 10 maart 2022 09:28

Dat zijn inderdaad vrij unieke beelden, vluchtende Ironbreakers. Tijd voor een aantekening in het Book of Grudges, Frank :wink:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor henerius » 14 maart 2022 21:54

Iemand zin in een 6th ed battle. Hoeft niet perse op een donderdag..
henerius
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 15 maart 2022 14:14

Beastherder
BOFH

Berichtdoor TROLL » 16 maart 2022 16:55

@ Henny, ik speel graag een potje, wel op donderdag als dat past ^_^
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor henerius » 21 maart 2022 11:01

Zo een potje "Objective" Theo vs Henny oftewel Chaos VS Dogs of War.

Opstelling.
VLNR Chaos Warriors undecided: Chaos Knights, Chaos Warriors, Dragon Ogres, Chaos Chariot.
VLNR Dogs of War: links (buiten beeld) 3 Ogres, 20 Pikemen, Paymaster, Captain, 8 duellists, 20 Pikemen, 10 Crossbowmen, Halfling Hot Pot, 8 Duellists in het bosje.
Afbeelding
begin beurt 2 Theo gaat naar voren, grijpt het objective en Henny probeert links om het gebouwtje heen wat leuke dingen te doen.
Afbeelding
Beurt 3 in progress.
De Dragon Ogres vangen vuur alsof ze er voor gemaakt zijn, alleen zijn ze met 4 wounds taaier dan aangekondigd. Stoelendans rondom het objective gaat nog steeds voort.
Afbeelding
een kleine beurt of zo verder... euhmmm, wat?
Dragon Ogre charge, crossbowmen weg, Pikemen paniekeren en vluchten. vervolgens paniekeren de Ogres, de Captain en de Pikemen rennen verder de tafel af...
De enige die niet paniekeert is de paymaster, want 2 regimenten minder te betalen en dus meer geld voor de Paymaster...
Afbeelding

Beurt 5
troepen die over zijn bij elkaar geveegd door de Dogs of War, Ogres, Pikemen, 2 characters de rest is opgedoekt door de chaos knights, de Dragon Ogres en de Chaos Champion.
Afbeelding

Beurt 6
pikemen klaar om gesandwiched te worden, Ogresidem dito aangevallen door de chariot en de character van Chaos.
Afbeelding

Overlevenden
Captain, Paymaster, Ogres.
unit Chaos warriors, Chaos Knights EN de Chaos Warriors zitten met hun krent boven op het objective.

Victory voor Chaos Warriors

Niet de geweldigste battle ooit gespeeld, maar wel vermakelijk. Wat vooral opvalt is de hoeveelheid onheroisch wegrennende troepen waar geen invloed op uit geoefend kan worden. :hc: Dat zal de volgende keer dan wel weer anders zijn.
henerius
Mastah

Berichtdoor Guy » 21 maart 2022 18:11

Leuk verslag Henny :thumbup: Jammer van de cascade aan gefaalde panic tests, poep gebeurd soms helaas :medic:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs