Moderators: Beastherder, Skevan

Luister naar Beastherder...

Maak alles geheel af, deze Zombie heeft z'n vernis al gehad. De base heb ik al wat kleur gegeven door met rood+zwart alvast wat bloedplekken aan te geven met daarna wat laagjes van weatheringpowder erover heen (om de grijze base wat interessanter te maken).
Ik zie veel paintjobs met metalen pinnen op dit model, ik zag het echter voor me als een of andere mutatie aan de botten, vandaar dat ik het als 'bone' heb geschilderd.
Get your tools, voor de gore gebruik ik Tamiya Color X-27 clear red, een doorzichtige acrylpaint wat keihard word als het opdroogt. Daarnaast gebruik ik wat zwart (Chaos Black, P3 Thamar Black, any) en soms wat paars om de kleur wat donkerder te krijgen. De rode verf uit het potje is namelijk erg licht.
Let op met het gebruik van de Tamiya Clear Red! Lik hiermee niet aan je brush en zorg dat na het gebruik je de brush meteen schoonmaakt, anders heb je er 10min later totaal niks meer aan!!
Voor het 'schilderen' zelf gebruik ik een oude brush, waar ik de punt recht heb afgeknipt, zo heb ik een 'stippel' brush.
Haha, ik zie nu pas op de foto dat de Abo al watertandend zit te wachten op de achtergrond xD
Ik gebruik geen wetpalette voor dit, ik heb gemerkt dat het de 'unieke' eigenschap van Tamiya Color namelijk wat neutraliseert. Wat het vette juist aan deze paint is, is dat het vrij snel droogt (kleverig wordt) en het heeft zelf ook wat textuur. Wat je hier op deze foto ziet is zo'n plastic zakje van ForgeWorld dat ik nu als palette gebruik. Je ziet de opgedroogde verf van de vorige zombies.Nu komt het leuke gedeelte, the appliance. Ik wilde voorkomen dat de Abomination één groot lopend bloedbad zou worden, daarnaast wilde ik nog wel wat van de paintjob laten zien en daarom heb ik gekozen om de gore eigenlijk alleen om zijn 'botten' te plaatsen.
Zodra je je mengsel klaar hebt heb je ongeveer 1 á 2 minuten om er mee te werken voordat het spul op je palette te dik/opgedroogd is om nog op het model te plaatsen. Bij de Abomination heb ik al het gore in 2 keer gedaan. Het leuke van de 'Tamiya Color eigenschap' is dat zodra je het heb geplaatst, je er nog wat mee 'kunt spelen'.
Schilder de gore eerst op wat plekken om daarna over dezelfde plekken nogmaals wat 'stippels' te zetten (zonder paint), dit geeft extra textuur aan het bloed wat het er net een beetje echter laat uitzien. (je kunt het beter zien in real life, al zie ik hier dat ik dit effect vergeten te doen ben op zijn binnenpalmen)Nu komt er nog een extra stap die niet persé nodig is, maar wat ik wel leuk vind om mee te experimenteren. Ik heb namelijk ook het een en het ander gevonden over 'slime', en wilde kijken of ik het ook kon recreëren. De meeste mensen gebruiken hier 'Uhu Alles Lijm' voor, iets wat ik niet heb kunnen vinden. Ik heb het daardoor gegokt met 'Bison Alleslijm', wat een goede match bleek te zijn! Waar je op moet letten is dat het 'zwarte' versie is en niet de 'groene'. De groene flessen/tubes zijn namelijk oplosvrij, en deze moet je juist NIET hebben (zie ook de flammable icon).
Daarnaast apply ik het met tandenstokers, ik wilde mijn brushes hier niet voor gebruiken (vraag me af of dat ook mogelijk is).
Mix het nu op je palette, maak het wat wederom weer wat donkerder met washes of paint, en wacht dan een halve tot een hele minuut. Probeer wat uit met je tandenstoker en zodra je merkt dat het mix wat 'stringy' is, word het tijd om heldhaftig te zijn! Het is namelijk erg lastig om dit te plannen en je zult mee moeten gaan met de 'flow' (je merkt het vanzelf als je hiermee gaat werken).
Dit is de palette waar de glue met alleen Clear Red is gemixed. Clear Red rechtstreeks uit het potje lijkt wat donkerder, maar dit komt omdat het dan wat meer 'gooey' en doorzichtiger is. Kleur hier op de palette komt in ieder geval in de buurt van de kleur op de foto, je kan het meteen vergelijken dus met de mix die ik voor de gore gebruikte (rechts op de foto).

Ik heb tot eind Augustus voor we weer het nieuwe jaar in gaan en het drukker wordt! 
Keer terug naar Hive Novio Blogs
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten