Dennis' Misbaksels [Summer Projects!]

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Dennis' Misbaksels (zombies! 11-05)

Berichtdoor Skevan » 11 mei 2013 20:14

blood en gore ziet er heel goed uit, ben niet zo weg van de groene en blauwe zombies
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Chris » 11 mei 2013 20:31

Weet niet, vind ze wel wat hebben. Breken het geheel ook een beetje.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 12 mei 2013 11:18

Heb je al een spel gevonden waarbij je ze kunt gebruiken? Voor de rest wel gaaf!
- Mick
Legers die ik speel: WARHAMMER: High Elves, Empire, Dwarfs, Orcs & Goblins / LOTR: Moria Goblins / MORDHEIM: Mercenaries, Possessed, Dwarfs, Orcs & Goblins / 40K: Adepta Sororitas / FLAMES OF WAR: Italianen
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Berichtdoor Dannis » 12 mei 2013 15:55

Thanks. Weet zelf ook nog niet zo goed wat ik er van vind. Denk niet dat ik zoveel zombies zoals de blauwe 'Fatty' doe, het is even experimenteren, ik heb er toch tientallen dus even zoeken naar wat leuke en mooie kleuren ;)
Aeran, 't zijn de mini's van 't spel Zombicide, als ik klaar ben met m'n stage wil ik een paar keer langs de club komen om 't te spelen met een paar man!
Legers die ik speel: 40k - Black Templars
Dannis
Slaanesh' favourite studded tanga

Berichtdoor Skevan » 12 mei 2013 16:11

always up for new games....
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
Skevan
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 12 mei 2013 16:23

Stefan, jij slet :P

Dat Zombicide heb ik al wel eens naar gekeken, ziet er heel cool uit, dus ik heb er ook wel interesse in als je het eens mee neemt
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Dannis » 13 mei 2013 09:14

Het is een erg leuk en uitdagend spel. Je zou het moeten als een spel wat je eigenlijk haast niet kunt winnen als je exact volgens de zombicide regels speelt. Je zou het kunnen zien als een 'hoeveel beurten kan je overleven' spel, met wat doelen die te behalen (zouden) moeten zijn :p
Met vrienden hebben we wat huisregels toegepast omdat ze namelijk niet wilde dat de survivor zo snel dood ging..
Anyway, het spel is het best te spelen met 4 spelers, speel je met meer wordt het erg rommelig (zo'n beetje als het werd met het spel van Bob, Relic). Er zou wel een 5de speler kunnen zijn die zich meer over de zombies ontfermd, echter reageren deze puur op de acties die zich op het bord afspelen en hebben verder geen eigen 'will' :p

Vanavond een piccie van de Abomination, met een tutorialtje voor de blood and gore!
Dannis

Berichtdoor Dannis » 13 mei 2013 18:28

Zo, de Abomination is af! Ik zal meteen een klein tutorialtje geven voor de mensen die nieuwsgierig zijn naar de gore!

Maak alles geheel af, deze Zombie heeft z'n vernis al gehad. De base heb ik al wat kleur gegeven door met rood+zwart alvast wat bloedplekken aan te geven met daarna wat laagjes van weatheringpowder erover heen (om de grijze base wat interessanter te maken).
Ik zie veel paintjobs met metalen pinnen op dit model, ik zag het echter voor me als een of andere mutatie aan de botten, vandaar dat ik het als 'bone' heb geschilderd.
Afbeelding

Get your tools, voor de gore gebruik ik Tamiya Color X-27 clear red, een doorzichtige acrylpaint wat keihard word als het opdroogt. Daarnaast gebruik ik wat zwart (Chaos Black, P3 Thamar Black, any) en soms wat paars om de kleur wat donkerder te krijgen. De rode verf uit het potje is namelijk erg licht.
Let op met het gebruik van de Tamiya Clear Red! Lik hiermee niet aan je brush en zorg dat na het gebruik je de brush meteen schoonmaakt, anders heb je er 10min later totaal niks meer aan!!
Voor het 'schilderen' zelf gebruik ik een oude brush, waar ik de punt recht heb afgeknipt, zo heb ik een 'stippel' brush.
Afbeelding
Haha, ik zie nu pas op de foto dat de Abo al watertandend zit te wachten op de achtergrond xD

Ik gebruik geen wetpalette voor dit, ik heb gemerkt dat het de 'unieke' eigenschap van Tamiya Color namelijk wat neutraliseert. Wat het vette juist aan deze paint is, is dat het vrij snel droogt (kleverig wordt) en het heeft zelf ook wat textuur. Wat je hier op deze foto ziet is zo'n plastic zakje van ForgeWorld dat ik nu als palette gebruik. Je ziet de opgedroogde verf van de vorige zombies.
Afbeelding

Nu komt het leuke gedeelte, the appliance. Ik wilde voorkomen dat de Abomination één groot lopend bloedbad zou worden, daarnaast wilde ik nog wel wat van de paintjob laten zien en daarom heb ik gekozen om de gore eigenlijk alleen om zijn 'botten' te plaatsen.
Zodra je je mengsel klaar hebt heb je ongeveer 1 á 2 minuten om er mee te werken voordat het spul op je palette te dik/opgedroogd is om nog op het model te plaatsen. Bij de Abomination heb ik al het gore in 2 keer gedaan. Het leuke van de 'Tamiya Color eigenschap' is dat zodra je het heb geplaatst, je er nog wat mee 'kunt spelen'.
Schilder de gore eerst op wat plekken om daarna over dezelfde plekken nogmaals wat 'stippels' te zetten (zonder paint), dit geeft extra textuur aan het bloed wat het er net een beetje echter laat uitzien. (je kunt het beter zien in real life, al zie ik hier dat ik dit effect vergeten te doen ben op zijn binnenpalmen)
Afbeelding

Nu komt er nog een extra stap die niet persé nodig is, maar wat ik wel leuk vind om mee te experimenteren. Ik heb namelijk ook het een en het ander gevonden over 'slime', en wilde kijken of ik het ook kon recreëren. De meeste mensen gebruiken hier 'Uhu Alles Lijm' voor, iets wat ik niet heb kunnen vinden. Ik heb het daardoor gegokt met 'Bison Alleslijm', wat een goede match bleek te zijn! Waar je op moet letten is dat het 'zwarte' versie is en niet de 'groene'. De groene flessen/tubes zijn namelijk oplosvrij, en deze moet je juist NIET hebben (zie ook de flammable icon).
Daarnaast apply ik het met tandenstokers, ik wilde mijn brushes hier niet voor gebruiken (vraag me af of dat ook mogelijk is).
Afbeelding

Mix het nu op je palette, maak het wat wederom weer wat donkerder met washes of paint, en wacht dan een halve tot een hele minuut. Probeer wat uit met je tandenstoker en zodra je merkt dat het mix wat 'stringy' is, word het tijd om heldhaftig te zijn! Het is namelijk erg lastig om dit te plannen en je zult mee moeten gaan met de 'flow' (je merkt het vanzelf als je hiermee gaat werken).
Dit is de palette waar de glue met alleen Clear Red is gemixed. Clear Red rechtstreeks uit het potje lijkt wat donkerder, maar dit komt omdat het dan wat meer 'gooey' en doorzichtiger is. Kleur hier op de palette komt in ieder geval in de buurt van de kleur op de foto, je kan het meteen vergelijken dus met de mix die ik voor de gore gebruikte (rechts op de foto).
Afbeelding

Finished product!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dannis op 13 mei 2013 20:23, in het totaal 3 keer bewerkt
Dannis

Re: Dennis' Misbaksels (Abomination + Gore tutorial - 13-05)

Berichtdoor Skevan » 13 mei 2013 18:37

Gaaf, ik denk dat ik dit ga proberen zodra ik de plague modellen van dreadzone binnen heb(2014)
Skevan
BOFH

Re: Dennis' Misbaksels [Summer Projects!]

Berichtdoor Dannis » 31 mei 2014 18:36

Langzaamaan beginnen projecten binnen te druppelen.. Afgelopen tijd een aantal projecten gebacked (Kickstarter, Indiegogo) en de eerste zijn nu binnen!

Bij een goede doorstart horen natuurlijk degelijke spullen, aangezien ik het geld van de belasting afgelopen week heb teruggekregen maar eens gaan rond zoeken! Ik heb eindelijk een redelijk goedkope 'daglamp' gevonden (bootst zonlicht na), heb een reeks nieuwe penselen gekocht (met eindelijk een goede 'houdertasje'), een aantal nieuwe paintsets zijn nog incoming, ultrafijn 'zandpapier' om resin mee te bewerken en ik heb mijn wet pallete even totaal vernieuwd (bovenin op de foto).
Afbeelding

Nu.. waar ga ik in de zomer allemaal aan proberen te werken? Naast commissie werk voor wat LotR modellen die eind Juni af moeten zijn staan de volgende mini's op het lijstje...

Rocco
Afbeelding
Gepledged via Indiegogo. Ben er echt superblij mee, het detail is echt subliem en de cast eveneens. Bijna geen mouldlines.. Wil deze heel graag painten, maar ben er tegelijkertijd ook erg bang voor...! :P

Afbeelding
Mini's die we bij Rocco kregen als pledgerewards. Zelfde als boven, de casts zijn echt goed en de detail is super.

Barbarian Dude
Afbeelding
Een mini die ik ooit zag.. en nooit had kunnen kopen. Het was de Barbarian Dude. Het was een limited edition model van een onbekende sculptor. Via via kwam ik bij deze mini en helaas... het was ruim een jaar geleden dat de 500 copies verkocht waren. Nog even zitten surfen maar kon niks meer vinden. Nu heeft deze sculptor dus een prijs gewonnen op de Wamp forums voor 'Best Sculpted Fantasy Miniature 2013'. En om dat te vieren.... Jawel, zou hij de mini weer op de markt brengen (500 nieuwe kopieen). Om de mensen die de eerste versie hadden niet in de bek te spugen en te zorgen dat zij ook echt een unieke limited edition hadden (ipv die limited editions van CMoN.. die elke maand weer in stock komen) bracht hij de 2014 versie uit met enkele kleine modificaties. Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de 2013 versie, echter is deze ook enorm vet! Ik heb er twee gehaald om deze in de toekomst nog eens te kunnen schilderen (alvast geen dank Toekomstige-Ik). Wederom, supergoede cast met veel detail.. Can't wait to paint that guy!
Afbeelding

Last but not least... Wat GW rommel!
Ben enorm fan van de Scion modellen, een van de leukste/mooiste figuurtjes die GW heeft uitgebracht IMHO. Deze kon ik dus niet laten liggen... Bij Erik bijbesteld en heb ze ook in mijn handjes nu!
Afbeelding

Goed... dat was het voor nu. Eens zien hoe ver ik deze zomer kan komen...! :P Ik heb tot eind Augustus voor we weer het nieuwe jaar in gaan en het drukker wordt! :harhar:
Dannis

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs