Het heeft nog net geen 2 jaar geduurd, maar er is weer gewerkt aan dit leger
Afgelopen 2 weken zo goed als geen zin in schilderen gehad, maar er kon wel gebouwd worden
Een combinatie van het (eindelijk) uitkomen van de Light Cavalry plastics (
https://www.perry-miniatures.com/product_info.php?cPath=22_62&products_id=3275 ) en de realisatie dat ik met dit leger ook wel eens Kings of War kan uitproberen, zorgden er voor dat ik hier weer eens naar ging kijken
Bij het doorspitten van de enorme stapel nog te maken mini's die bij mij door het huis slingert, kwam ik er achter dat ik nog 2 compleet nieuwe dozen infantrie had liggen die ik eigenlijk compleet vergeten was....

Wat knippen en plakken levert dan het volgende resultaat op:
De 'shooty' units zijn uitgebreid naar 10 man groot
Dit maakt ze meteen een legaal formaat voor KoW, en als groot bewonderaar van de Engels langboog vind ik sowieso dat je daar nooit genoeg van kan hebben

Een 2e blok Pikes, die evt gecombineerd kan worden met de unit die ik al heb voor een blok van 40 groot
Zo'n bos speren van zo'n grote unit ziet er wel erg indrukwekkend uit, dus dat zie ik wel zitten

(Perry plastics blijven toch heerlijk om mee te werken; in deze hele unit zit geen enkel hoofd dubbel

)
En een blok Halberds oftwel Pole-Arms

Dit geeft een zeer solide basis aan infantrie, en met 2 units Knights zit dat deel voorlopig ook wel goed
Een hele oude Hellblaster Gun die ik van Laurens kon overnemen geeft het begin van de artillerie afdeling, maar het word duidelijk tijd dat ik een paar van die kanonnen van de Perry's ga bestellen
Zo'n doos Light Cavalry voor wat snelle units is dan ook wel prettig, en dan heb ik wel een behoorlijk gebalanceerd leger
Aanstaande donderdag gaat dit leger voor het eerst een speeltafel zien
Een eerste keer Kings of War uitproberen tegen Laurens