Getting Medieval

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Getting Medieval

Berichtdoor Bobske » 04 jun 2012 17:52

Goed zo Frank, na je Flames of War hoef je niks meer te bewijzen met freehands
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Richard » 04 jun 2012 18:07

Neh, frank hoeft niets te bewijzen.... maar mag best overigens! :tu: we like!

Ziet er goed uit frank! Wat dacht je van eens een paar foto'tjes van de geschilderde jonges bij elkaar??
Keep up the good worK!
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Beastherder » 29 jul 2012 14:55

Geen nieuwe modellen geschilderd (te veel andere projecten -_- ) maar ik wou wel even laten zien dat de Perry's meer nieuwe modellen hebben gemaakt voor dit leger
erg interessant voor alle mensen die nog meer het slimme idee hebben om hier WH Empire mee te gaan spelen

ik zeg: 'count as' Swordsmen
http://www.perry-miniatures.com/product_info.php?products_id=2752

en 'count as' Pistoliers :wink:
http://www.perry-miniatures.com/product_info.php?products_id=2755
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 02 sep 2012 15:38

Vorige week was weer het Gebroeders van Limburg festival, maar een vreselijk pokkeweer zorgde er voor dat het dit jaar allemaal niet zo fraai was :snif:
betekende wel dat er na de gedwongen pauze van de zomerhitte weer geschilderd kon worden, en als compensatie voor het missen van 'live' Middeleeuwen maar weer eens wat gaan schilderen van dit project :)

dus bij deze, Archers! B)

Afbeelding
Afbeelding
Let op het kleurverschil tussen de binnen- en buitenkant van de boog. De buitenkant bestaat uit het elastische saphout, de binnenkant uit het sterke kernhout. Het was deze combinatie die de 'Longbow' zijn enorme kracht gaf.
De boog werd gemaakt uit 1 massief stuk hout, dat precies op de grens lag tussen de 2 houtsoorten
Bij echte bogen is deze overgang tussen de houtsoorten duidelijk te zien, dus ook op mijn modellen :wink:

Alleen Engeland en Wales produceerde mensen die met de beroemde Longbow konden schieten
Dit unieke wapen, met zn enorme kracht en vooral vuursnelheid, bezorgde de Engelsen hun beroemde overwinningen bij Crécy en Agincourt en talloze andere veldslagen.
Engelse boogschutters waren dan ook zeer gewilde huurlingen in Europa, en ook het Bourgondische leger had er grote getalen van in dienst
Omdat Bourgondië tijdens grote delen van de Honderjarige Oorlog geallieerd was met de Engelsen waren er goede contacten tussen de 2 landen, wat de Bourgondiërs dus in staat stelde om, meer dan ieder ander land, Engelse boogschutters in te huren voor hun leger

hierbij dus mijn eerste boogschutters, maar er zullen er dus zeker meer volgen :yes:

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 16 sep 2012 15:17

Heavy Metal!

Met de opkomst van de massale vuurkracht van de engelse bogen en, later, buskruit-wapens was de gepantserde ridder te paard met lans in de 15e eeuw niet meer de alles-beslissende kracht op het slagveld die hij in voorgaande eeuwen was geweest.
Misschien nog wel belangrijker voor de neergang van de ridder was de ontwikkeling van effectieve, getrainde infantrie formaties. Een goed blok pikes heeft weinig te vrezen van paarden, als ze het hoofd koel houden en de formatie behouden.

Maar ook al was de ridder te paard minder bepalend geworden, hij werd in de meeste Europese landen nog steeds beschouwd als een essentieel onderdeel van een gecombineerd leger. Ook in het zo moderne Bourgondische leger vormde de ridder te paard nog steeds de basis voor de organisatie.
(Uitzonderingen waren Zwitserland, waar ze het pike-blok zo geperfectioneerd hadden dat cavalerie niks meer te vertellen had, en Engeland, waar in de Wars of the Roses wel 80% van beide zijden van een veldslag kon bestaan uit boogschutters. Daar tussen rond gaan rijden op een paard was zelfmoord :nono: )

Tijd dus om een paar van die mooie plastic ridders van de Perry's te schilderen :wub:
Ik kan maar niet genoeg benadrukken hoe bijzonder goed die set is, echt een genot om te schilderen.
Wel héél erg veel metaal, en er ging heel wat meer tijd in al dat metaal zitten dan ik had gedacht, maar uiteindelijk zeer tevreden met het resultaat

Afbeelding
Afbeelding

Nu nog de rest van de unit.......

Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Chris » 16 sep 2012 16:58

Da's pas bling.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Beastherder » 30 sep 2012 12:54

Da Boss

Het Charles the Bold figuur dat de Perry's gemaakt hebben voor de release van de plastic ridders is natuurlijk de ideale generaal voor dit leger, en ik kreeg m eindelijk s in mn schilderschema gestopt. Dus bij deze dan B)

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mooi wit paard, rood leer en zwart-goud pantser, allemaal om er voor te zorden dat deze jongen goed opvalt op de tafel. Binnenkort (betekent zo veel als 'ooit' :wink: ) nog zn persoonlijke standaard en dan weet iedereen wie hier de baas is.

oftewel
[quote="Chris"]Da's pas bling.

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 30 jun 2013 15:32

De Perry's hebben afgelopen Salute aangekondigd dat ze aan het werk zijn aan nieuwe plastic sets voor dit leger

Afbeelding
Afbeelding

Het zal nog wel een tijd duren voor deze daadwerkelijk uit komen, bij voorgaande sets zat er tussen het laten zien van de eerste 'greens' en release een jaar of meer. Voordat ze uit komen moet ik wel wat meer werk doen aan dit leger, tussen alle andere projecten door, anders kan ik het voor me zelf niet goed praten om ze te kopen ^_^

Tijd dus voor wat meer zwaar paardenvlees

Afbeelding
Afbeelding

Nog geen complete unit, dat is de volgende stap, maar je begint te zien hoe indrukwekkend het gaat worden
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor pijnappel » 13 jul 2013 22:40

die paarden zijn echt geweldig geschilderd! Hoe doe je dat? ik heb tot nu toe het altijd lastig gevonden om een paard goed te schilderen.
Legers die ik speel: WHFB- Empire
pijnappel
Halfling disguised as Tzeentch

Berichtdoor Beastherder » 24 mei 2015 16:13

Het heeft nog net geen 2 jaar geduurd, maar er is weer gewerkt aan dit leger :grijns:

Afgelopen 2 weken zo goed als geen zin in schilderen gehad, maar er kon wel gebouwd worden
Een combinatie van het (eindelijk) uitkomen van de Light Cavalry plastics ( https://www.perry-miniatures.com/product_info.php?cPath=22_62&products_id=3275 ) en de realisatie dat ik met dit leger ook wel eens Kings of War kan uitproberen, zorgden er voor dat ik hier weer eens naar ging kijken

Bij het doorspitten van de enorme stapel nog te maken mini's die bij mij door het huis slingert, kwam ik er achter dat ik nog 2 compleet nieuwe dozen infantrie had liggen die ik eigenlijk compleet vergeten was.... :bloos:

Wat knippen en plakken levert dan het volgende resultaat op:

De 'shooty' units zijn uitgebreid naar 10 man groot
Dit maakt ze meteen een legaal formaat voor KoW, en als groot bewonderaar van de Engels langboog vind ik sowieso dat je daar nooit genoeg van kan hebben ^_^
Afbeelding
Afbeelding

Een 2e blok Pikes, die evt gecombineerd kan worden met de unit die ik al heb voor een blok van 40 groot
Zo'n bos speren van zo'n grote unit ziet er wel erg indrukwekkend uit, dus dat zie ik wel zitten :yes:
Afbeelding
(Perry plastics blijven toch heerlijk om mee te werken; in deze hele unit zit geen enkel hoofd dubbel ^_^ )

En een blok Halberds oftwel Pole-Arms
Afbeelding

Dit geeft een zeer solide basis aan infantrie, en met 2 units Knights zit dat deel voorlopig ook wel goed

Een hele oude Hellblaster Gun die ik van Laurens kon overnemen geeft het begin van de artillerie afdeling, maar het word duidelijk tijd dat ik een paar van die kanonnen van de Perry's ga bestellen
Zo'n doos Light Cavalry voor wat snelle units is dan ook wel prettig, en dan heb ik wel een behoorlijk gebalanceerd leger

Aanstaande donderdag gaat dit leger voor het eerst een speeltafel zien :thumbup:
Een eerste keer Kings of War uitproberen tegen Laurens B)

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs