Frank's Greenskins

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Beastherder » 01 nov 2006 10:33

@Bob
Maak je geen zorgen, het word een lekker gemengd zooitje.
Alleen night goblins was vroeger niet echt interessant, want dan had je alleen blokken gobbo’s en fanatics. Nu je Squigs kunt nemen voor meer dan alleen entertainment heb je tenminste wat variatiemogelijkheden. B) In de WD van deze maand staat een all-goblin 2000pts army list (met Skarsnik weliswaar) en die was echt een stuk interessanter dan ik mogelijk had gedacht. :D
Maar in een Night Goblin leger kun je geen Doom Diver nemen, en die kan ik echt niet laten vallen :P

@ Rogier
Kan nog wel even duren voor je hier verf op zal zien. Eerst mn dwergen warriors afkrijgen voor ik mezelf goblins laat schilderen, en dan zal ik ook eerst flink wat gewone gobbo’s schilderen voor ik me zelf ‘beloon’ met een character. ^_^
Nu de night goblins uit zijn heb ik wel zo’n beetje alle modellen in mn bezit, dus ik ben wel lekker aan het knippen en plakken. Units van 30 zijn HUGE ben ik ook achter gekomen :blink: , maar zo gauw ik wat heb om te laten zien staat het hier
All-goblin is nu idd wel erg lastig om ook maar een beetje competitief vol te houden. Nu ze die extra character en 2-voor-1-special choice chariot kwijt zijn krijgen ze het erg zwaar, denk ik. Boven de 1000 pts zal er in dit leger waarschijnlijk ook een blokje Orcs verschijnen, maar de nadruk zal toch zwaar op de goblins blijven.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 01 nov 2006 13:40

hèhè
toch leuk om te zien hoe die gobbo's de gemoederen bezighouden.
al op de 4e pagina, en ik heb pas 2 pupkes geschilderd :P

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor drava » 01 nov 2006 13:55

Hehe idd ja, ik moet nog 2 orc's en dan heb ik mijn 1e unit af :)
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Skaoot » 01 nov 2006 16:38

Zucht, had ik maar zoveel tijd voor die van mij... Maar die Black Orc, dat heeft wel wat. Vooral dat contrast.
Skaoot
Lover of Squigs

Berichtdoor marachii » 01 nov 2006 20:46

ja vind de fluf erachter wel hip, zo van ik ben groot en sterk.. verder neem ik mee.. heeeeel veel gobbo's :P
*If Women Ran The World We'd Still Be Searching For The Wheel*

(\/)
(O.o)
(>< )
/_|_\

Copy This Bunny Into Your Siggy And Help Him Achief World Domination
marachii
Slaanesh' favourite studded tanga

Berichtdoor Beastherder » 05 nov 2006 15:52

Nog steeds niks geschilderd, mijn kwasten zijn nog steeds exclusief voor mn dwergjes :P
Maar ik ben wel aan het knippen en plakken geweest, dus ik heb wel iets om te laten zien

Afbeelding
Unit 1, 30 stuks groot, nog gewoon de oude night goblins en oude fanatics. De paar plukjes kleur die je kan zien zijn nog van mijn vorige poging tot greenskins, een jaar of wat geleden, maar die worden dus overgeschilderd als het zo ver is.

Afbeelding
Unit 2, ook 30 stuks, en nu dus de nieuwe night goblins. Er staan multiparts en Skull Pass modellen tussen, 2/3 is single-part, inclusief de command group.

Afbeelding
Wat variatie voor de Wolf Riders door de poses van de wolfjes aan te passen. Erg effectief, en vrij simpel, want vacht is zo'n beetje het makkelijkste om te green-stuffen.

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 10 dec 2006 17:22

Zo, de laatste tijd trouw mn dwergjes geschilderd, zoals ik me zelf beloofd had, maar wel steeds een beetje gevijld en geknipt aan mn goblin pupkes.
Afgelopen week effe 1 avond er voor gaan zitten met secondelijm en greenstuff, en ik heb nu practisch alle modellen schilderklaar van mn eerste 1000 pts B)

Naast de bovenstaande blokken goblins zijn dat dus:

Da Bosses
Afbeelding

Doomdiver
Afbeelding

Wolfboyz
Afbeelding
(de 2e wolf-unit is het enige dat nog niet af is, maar dat duurt niet lang)

Squigs!
Afbeelding

Aanstaande donderdag mogen ze voor het eerst een speeltafel betreden. 1000 pts battle tegen mr. Grunk Skullsmasher. Ik ga er van uit rampzalig te verliezen, al was het alleen maar omdat ik met een compleet ongeschilderd leger kom opdagen :P

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 10 dec 2006 17:26

Mn dwergen zijn voorlopig even 'af', dus ik kan eindelijk beginnen te schilderen :P

het voorlopige resultaat van vanochtend:
Afbeelding

hopelijk binnenkort veel meer ;)

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 18 dec 2006 16:00

Helaas niet kunnen spelen afgelopen donderdag, dus mn gobbo's moeten nog even op hun eerste gevecht wachten :(
Martijn was denk ik toch te geïntimideerd door mn stoere onverslaanbare leger :P

Ik heb wel goed kunnen schilderen, en hierbij dus de eerste 2 batches Night Goblins

Afbeelding

Afbeelding

Zelfde schilderschema als mn eerste testmodellekes, met hier en daar dus wat rode 'dags' om er wat kleur in te brengen.
Het is op de foto's wat lastig te zien, maar ik heb ook geprobeerd om wat variatie in het zwart te krijgen. Sommige stukken zijn ge-highlight met Bubonic Brown (gemengd me zwart uiteraard), andere weer met Bleached Bone of Scorched Brown. 'In the flesh' is het vrij duidelijk zichtbaar, maar het blijft wel nog allemaal zwart. Ik ben er erg tevreden over.
Bij latere groepen ga ik nog aan de gang met 'grijs'-zwart en 'blauw'-zwart om zo in de unit wat variatie te houden, greenskins moeten niet te uniform B)

10 modellen in nauwelijks anderhalve week is (voor mijn doen ;) ) retesnel.
Gelukkig maar, want ik moet er nog een heel stel. In mn eerste 1000pts heb ik wel 103 modellen :blink: (cavalry tel ik dan als 2 en de doomdiver als 5)

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 25 dec 2006 14:49

Afbeelding

En nog s 5 goblins, dat maakt samen met het eerste test-model 16 stuks, dus al over de helft! :D

De command-group is de volgende, maar daarna zal ik wat anders gaan doen, voor de variatie. Misschien de oude-stijl goblins, of wat squigs.

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs