Hiho, Hiho, the dwarfs are coming

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Beastherder » 12 mei 2006 13:45

Dank je
ben er zelf ook wel tevreden mee, hoewel die laatste Witch Elf al weer wat jaartjes oud is. Die zou ik nu toch beter kunnen.

Om de zoveel tijd vind ik het erg prettig om na al die dwergen en monsters dit soort modellen te schilderen. De 'zachte' huid en vloeiende lijnen vereisen toch andere schildertechnieken en zorgen voor mooie afwisseling.
Maar ik ben er nooit aan toe gekomen het uit te breiden tot iets 'nuttigs' als een speelbaar leger.... :(

edit:
Ik heb de laatste 2 Slayers van de unit nu ook af, dus ik heb mn doelstelling voor de komende toernooien gehaald :thumbup:
foto's volgen snel ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 13 mei 2006 08:15

Oké dan
De laatste 2 Slayers B)

Afbeelding

Na 10 eerdere niet zo veel bijzonders meer, maar het zijn wel de 2 die de unit voor mn toernooileger compleet maken:

Afbeelding

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 13 mei 2006 08:32

Dus om samen te vatten, mijn leger voor de Battle of the Clubs morgen:

De characters, van links naar rechts, Durgrim Grunnison de Standard Bearer, Alrik Dargoson de generaal, Hargrim the Mad slayer en Borek Torakson de runesmith
Afbeelding

25 warriors met handwapens en schild
Afbeelding

20 warriors met Great Weapons en schild
Afbeelding

15 Ironbreakers
Afbeelding

12 Thunderers
Afbeelding

De artillery: een Organ Gun, een Cannon en een Flame Cannon
Afbeelding

En natuurlijk de Slayers
Afbeelding

Morgen word er ook een Capture scenario gespeeld en daarvoor heb je een objective marker nodig:
Afbeelding

Word nog lachen, zo’n scenario. Dwergen zijn nou niet bepaald een leger om flitsend naar een objective te stormen, dat word rustig er naartoe marcheren en vervolgens gewoon domweg weigeren er van af te stappen. :P

Nou, morgen weer lekker vroeg op (9:00 in Tilburg, hoe verzinnen ze het :blink: ) en een lange dag spelletjes spelen.
Ik heb dr zin in ^_^

Beastherder
BOFH

Berichtdoor GrunkSkullsmasher » 13 mei 2006 13:38

Zo te zien trek jij de schilderpunten die Chaim waarschijnlijk laat liggen (ik meen dat ie in 2 dagen 40 mannetjes moest schilderen?) weer een beetje recht. Ziet er strak uit dit leger. (groepsfoto mis ik nog.. :P)

Wel veel succes/plezier morgen dan! De uitslag zal ongetwijfeld hier worden geplaatst, volgens jaar wil ik ook mee. (dan zal ik wel 2000 pt's Chaos hebben)
Legers die ik speel: Old World: Warriors of Chaos, Orcs & Goblins
GrunkSkullsmasher
One of Nurgle's many boils

Berichtdoor Beastherder » 15 mei 2006 15:24

[quote="GrunkSkullsmasher"](groepsfoto mis ik nog.. :P)

Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor GrunkSkullsmasher » 15 mei 2006 15:36

Nice!

Nu alleen de uitslag nog van Battle of the Clubs en dan ben ik helemaal blij.. :P
GrunkSkullsmasher

Berichtdoor Beastherder » 15 mei 2006 15:54

Oke

dan volgen hier de foto's van de Battle of the Clubs van gisteren.

Het was een vroege, vroege zondagochtend, toen de Hive vertrok naar Tilburg
Afbeelding

Maar daar vonden we al snel een sportkantine vol met andere rare gasten en tafels vol met zwarte koffers gevuld met poppetjes, ons soort mensen, zeg maar :P
Afbeelding

En een sportzaal, waar, in plaats van achter een bal aan hollen, mensen vandaag miniaturen over tafels konden schuiven. ^_^
Afbeelding

De dappere strijders van Hive Novio hebben er zin in
Afbeelding

Onze Chaim en zijn eerste tegenstander.
Wie oplet zal zien dat Chaim speelt met zn Khorne-Chaos leger, en niet met zn beloofde Orcs. Dit komt omdat hij, in een ultieme poging ze toch op tijd klaar te krijgen, de avond ervoor in slaap was gevallen achter zn schildertafel :zzz: :doh:
Afbeelding

En onze Henny tijdens de eerste ronde
Afbeelding

Mijn eerste battle:
Bretonnians :ninja: maar nog best een aardig leuk leger.
Met infantrie en fast cavalry en archers en slechts 2 blokken knights :blink:
Afbeelding

Maar helaas wel met een complete vliegende brigade :snif:
Vlak na deze foto volgde een periode van legendarische pech.
De unit Warriors met de generaal, die met de bret. generaal op Pegasus aan het vechten is, word ge-charged door de Peasants van voren en de Pegasi van achteren en rent, begrijpelijk, weg. Dit veroorzaakt een Panic-test bij de Ironbreakers, de Cannon en de Warriors met Great Weapons en ze falen ze allemaal!!!! :panic
daar heb je dan leadership 9 voor :no:
Het kanon rent meteen van tafel af, maar de warriors en de ironbreakers kunnen rally-en, op Ld10, want ze hebben een musician, en weer falen ze allemaal!!! :panic
Deze extreme pech zou me de rest van de dag blijven achtervolgen, en ik kan alvast verklappen dat ik verder niet veel gepresteerd heb :snif:
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 15 mei 2006 16:13

Na de eerste ronde werd er gestemd voor Best Army
Hier wat legers die mij opvielen, maar dr waren er nog veel meer

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(that's a lot of guard!) :blink:

Afbeelding
(iemand heeft je idee voor Nurgle-bases gejat, Nas. Deze zijn exact dezelfde als die van jou, alleen minder sneeuw ;) )

Ronde 2
Afbeelding
Afbeelding

Mijn tweede tegenstander: Lizardmen (met een Pad en 2 Skink Priests en véél Skinks :ermm: )
Afbeelding

Lang verhaal kort: Het lukt me niet om ook maar iets te doden op afstand, al mijn shooty stuff levert niets meer op dan wat dode Skinks.De skinks en Terradons doden ondertussen al mijn shooty stuff en de Slayers. De Kroxigors grinden langzaam mn Ironbreakers weg, en uiteindelijk is alleen de unit Warriors met mn generaal nog over en we lijken af te stevenen op een vette massacre, maar het is het Capture scenario en zij staan op de Objective. Ze worden van voren en achter ge-charged en moeten hun Break-test maken met -7 en ze halen het!
in plaats van een massacre tegen word het toch nog gelijkspel, mijn beste resultaat van de dag :roll:
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 15 mei 2006 16:27

Ronde 3:
Army of Sylvania, zeg maar Vampire Counts with a twist
Afbeelding

Ook hier wilde het maar niet lukken om de opmars te stuiten, mn warmachines presteerden helemaal niets, en mn anti-magic had er ook geen zin in, waardoor er uiteindelijk een énorm aantal zombies op me af kwam zetten.
Dikke, dikke massacre, mn slechtste Victory Points score ooit: 2400-0 :snif:
Afbeelding

Man van de dag was wel de nieuwe Dragonslayer, Hargrim.
In de eerste battle bleef hij wel 8 combatrondes overeind in een challenge tegen een Bretonnian, en deze battle hadden 2(!) Black Coaches wel 4 rondes nodig om van m af te komen.
Deze jongen is een blijvertje :slayer
Afbeelding

Helaas deed de rest van het Fantasy team het niet veel beter dan mij, en we zijn dus dik laatste geworden: het enige team met minder dan 100 punten overall :(
Het goede nieuws is natuurlijk wel dat we het volgend jaar alleen maar beter kunnen doen ^_^
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor GrunkSkullsmasher » 15 mei 2006 17:02

Hmmm.. -_-

Das nie echt geweldig kwa resultaat.
Die "mijn dwergen zijn ongeslagen" zin zullen we in ieder geval voorlopig niet meer horen.. :P ;)

Maar dit is wel typisch, op de club en andere potjes speel je goed en win je regelmatig. Maar op een toernooi gooi je alleen maar 6-en met LD en 1-en op andere dingen en wordt je compleet afgemaakt. (ik verwacht hetzelfde a.s. zondag :P)

Wel 'there is always next year!", misschien ga ik dan ook wel mee.

Bedankt voor de foto's!
GrunkSkullsmasher

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs