Frank's Greenskins

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Beastherder » 25 dec 2006 15:03

Weehee! :thumbup:
Mn Gobbo's hebben hun eerste battle gehad, en ze zijn niet eens s zo heel erg ingemaakt. :P

Afbeelding

Tegen Sander zn dwergen, dus het was een echte traditionele grudge-match, heel fluffy.
Hij had 2 blokken infantrie, wat crossbows, kleine unit Slayers, een boltthrower (ook al ziet ie er op de foto's uit als een cannon ;) ) en , aaarghh, een gyrocopter! :blink:

Afbeelding

Dwergen hadden de eerste beurt, en jawel, prompt staat er een gyrocopter voor mn neus en gaan al mn Fanatics er vandoor. Voorspelbaar, maar dan zou ik toch zeker een gyrocopter moeten kunnen vernietigen? Nope, dat kreng overleeft ze ook nog. :doh:
Gelukkig slingerden ze snel aan de kant en ze zouden me niet in de weg lopen in de rest van de battle, maar schade deden ze ook niet meer.

Afbeelding

In mijn eerste beurt rent alles naar voren en ik had graag willen demonstreren hoe de Doomdiver tegenwoordig kan bijsturen, maar helaas: Misfire, 1, weg Doomdiver. :unsure:
Er werd wat op me geschoten terwijl ik naar voren liep, maar het is een prettige nieuwe ervaring als een boltthrower 5 man spiest om gewoon te denken 'pfff, ik heb er nog zat' B)
In beurt 3 rolde beide gobbo unit en de squigs een 6 voor animosity en kregen een extra turbo-boost naar voren. Kijk, dat schiet lekker op zo, en zo kwam mijn Black Orc generaal onverwacht binnen charge-range van de dwergen unit met hun generaal. Ik dacht, ik ben met veel meer, ik heb netten en ik heb een big, bad-ass Black Orc: Waaagh! We pakken ze!

Was geen goed idee…. :nono:

Lang verhaal kort: dat was het einde van de unit gobbo's en de Black Orc.
(vreemd genoeg had ik dat moment geen zin in foto's maken, dus dit alles-beslissende moment moeten jullie je maar verbeelden ;) )
Toen kwam ik er achter dat ik al 3 beurten was vergeten dat ik een shaman en dus een magic-phase had (dwergen-speler, hé)
Om te compenseren lukte meteen de eerste spreuk (Mork Wants Ya, d6 s10 hits bij gefaalde initiative-test) op de dwergen-generaal: einde dwergen-generaal. ^_^
(later kwamen we er achter dat ik geen 4 powerdice mag gebruiken met een lvl 2 wizard, dus het had eigenlijk niet gekund. 2 dwergen-spelers onder elkaar, wat weten wij nou van magic? :dunno: )
Volgende beurten gingen een stuk beter: Mijn gobbo's chargden het andere blok dwergen, samen met de Squigs, en Wolf Riders in de zijkant. Einde dwergen B)

Afbeelding

Mn gobbo's renden door naar de crossbows. Einde crossbows. B)

Afbeelding

Mn Squigs en Wolf Riders vielen uiteindelijk nog ten prooi aan de Slayers en de Gyrocopter (terwijl dat kreng al in beurt 1 dood had moeten zijn :disturbed: ) en mn Shaman werd Frenzied en Stupid door een miscast, maar overleefde het wel.

Afbeelding

Eindresultaat: nèt een minor victory voor de dwergen. Aangezien ik verwachtte helemaal afgemaakt te zullen worden een dikke morele overwinning voor mij :thumbup:

Dingen die ik geleerd heb:
-Met goblins spelen is leuk! :thumbup: Het was echt afwisselend en lachen. Zo lang als je je verwachtingen maar laag houdt kunnen ze je nog wel s heel prettig verrassen.

-Een Black Orc red het niet tegen een vol blok dwergen met generaal, ook niet als ie heel veel gobbo’s meeneemt. Die charge was verreweg mn grootste vergissing van de battle, als ik dat wat slimmer had uitgespeeld had een overwinning er best ingezeten. :(

-Squigs zijn goed! Nu ze Immune to Psychology zijn en dus niet wegrennen als er 1 keer op geschoten word is er een beste kans dat ze de vijand kunnen halen (hoewel een groter blok als die 10 van mij waarschijnlijk wel een goed idee is) en het zijn verreweg de beste vechters in een goblin-leger. Squigs voor de casualties en een blok goblins voor de ranks en outnumbering is een prachtige combinatie

-Ik moet maar flink gaan schilderen. Hoe leuk een battle ook is, zo’n hoop metaal en grijs plastic red het toch echt niet bij een geschilderd leger.

Ik heb de smaak te pakken, dus wie wil volgende week? ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor henerius » 25 dec 2006 15:44

psst klopt het dat Chaim jullie aan hatred moest herinneren?

Leuke battle zo te zien.

Ik denk niet dat ik kan Frank. Ik ben er wel maar een potje zal er niet inzitten.. helaas
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 25 dec 2006 16:36

1 keertje maar :P

veel schandaliger (en belangrijker) vond ik zelf dat ik 3 beurten compleet vergat dat ik een Shaman had :bloos

Ach ja, nieuw leger, gaat allemaal nog niet zo soepel, maar het was wel lachuh B)

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Gotrek » 27 dec 2006 15:57

Leuk was het inderdaad, en ook erg onvoorspelbaar. Had je de ene beurt de overhand zag het er de volgende weer erg somber uit.
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Beastherder » 01 jan 2007 15:29

En nog meer gobbo's, dit keer de command group.

Afbeelding

nog maar 10 te gaan voor deze unit, schiet al lekker op zo

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 01 jan 2007 15:36

Mn Gobbo's hebben hun eerste overwinning behaald!! :1:
Afgelopen donderdag gespeeld tegen Simon met zn Tomb Kings (helaas geen foto's gemaakt, dus jullie zullen je het maar voor moeten stellen)
Het is ondertussen traditioneel dat als Simon en ik tegen elkaar spelen dat alle natuurwetten van de kansberekening even vakantie houden. :dunno: Om de een of andere reden heb ik dan altijd vreselijk veel geluk en Simon de meest bizarre pech. Voor de battle was de psychologische oorlogsvoering dus al goed begonnen.
De eerste 3-4 beurten was het geluk redelijk normaal verdeeld, maar de 2e helft van de battle zaten we toch weer in de traditionele Simon-Frank bizarro-wereld. :eek
In de eerste beurt werden mn eerste 3 fanatics er weer uitgehaald door een flyer, Carrion dit keer. Gelukkig kregen de Fanatics het dit keer wel voor elkaar om de oorzaak uit te schakelen, dus van die rottende vogels had ik verder geen last meer. :nono: Mn andere fanatics kwamen wel tevoorschijn waar het de bedoeling is (in de buurt van de vijand) maar echt veel effect hebben ze verder niet gehad.
Simon had een katapult, en die panic tests die ie kan veroorzaken combineren niet echt lekker met gobbo leadership. Gelukkig voor mij was dit geen goede dag voor warmachines, want de enige slachtoffers van zowel de katapult als mijn Doom Diver was welgeteld 1 Squig. :dunno: Uiteindelijk blies de katapult zichzelf ook nog s op met een misfire. :doh:
De Wolfriders gingen op beide flanken voor een omtrekkende beweging, maar echt indrukwekkend was het niet. Hun belangrijkste bijdrage is waarschijnlijk nog wel geweest dat Simon zn archers op hun schoten ipv mn echte combat units. Uiteindelijk hebben ze allebei de battle niet overleefd.
Mn 2 blokken goblins marcheerden dus redelijk ongeschonden naar voren. Aangezien Simon met Carrion, een Tomb Scorpion en een katapult aardig wat punten kwijt was, had hij maar 1 combat-unit skeletons, die kwam uiteindelijk in combat met de unit met mn generaal.
Mn 2e unit gobbo's kon de archers opvegen, want de grote helden van de battle, de Squigs, kwamen al helpen bij deze combat.
De Squigs hadden er de eerste 2 beurten geen zin in, want ze bleven 2 keer stil staan door animosity, maar dat maakten ze later meer dan goed. Simon zn Tomb Scorpion kwam wat laat op tafel en viel de Squigs aan, die toen wat achter de andere eenheden aanliepen. Had ie beter niet kunnen doen, want ze lieten er niks van heel en liepen rustig door. Ze chargden vervolgens de flank van de skeletten die met mn generaal stonden te vechten, gingen daar ook in 1 keer overheen en renden ook nog s door naar de Hierophant die er achter liep, om die (uiteraard) ook zonder moeite op te vreten.
Squigs Rule!! :yeah:

Uiteindelijk had Simon niks meer op tafel staan, terwijl ik alleen mn wolfriders kwijt was en mn squigs waren onder de helft: Massacre! :thumbup:

Simon heeft een paar foutjes gemaakt (de charges van de scorpion op de squigs en de skeletten op de gobbo's waren achteraf niet echt gelukkig :unsure: ) maar de grootste schuldige was toch (weer) domme pech. Als die katapult een paar keer goed geraakt had (aan de afstand lag het niet, die had Simon iedere keer uitstekend geschat) was het een hele andere battle geweest. :dunno:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 01 jan 2007 16:07

En aangezien mijn squigs het tot nu toe zo goed doen vond ik wel dat ze een likje verf hebben verdiend.

Nog even getwijfeld over wat voor een kleur ik ze zou maken, maar toch maar gekozen voor flink wat felle kleuren. Deze jongens zullen gaan opvallen B)

Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 07 jan 2007 16:35

En de Squigs zijn nu helemaal af

Afbeelding

En de herders zijn ook al flink onderweg

Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 07 jan 2007 16:40

Dit leger bevalt uitstekend tot nu toe, en ik heb wat nieuwe aankopen gedaan voor de uitbreiding naar 1500 pts:

Afbeelding

Meer squigs, squig hoppers, een chariot, nog meer goblins (met boogjes dit keer) en een flink blok Orcs.
(en nieuwe , groene waagh-dice :P )

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 07 jan 2007 16:46

Voor de volledigheid, dit is mn huidige armylist:

Da Red Dag Tribe 1000 Pts - Orcs & Goblins Army

Black Orc Big Boss @ 91 Pts
General; Heavy Armour; Shield

Night Goblin Big Boss @ 56 Pts
Great Weapon; Light Armour
Nibbla's 'Itty Ring [20]

Night Goblin Shaman @ 110 Pts
Level 2;
Dispell Scroll [25]

30 Night Goblins @ 250 Pts
Spears; Nets; 3 Fanatics; Standard; Musician; Boss

30 Night Goblins @ 190 Pts
Spears; 2 Fanatics; Standard; Musician; Boss

Squig Herd @ 60 Pts
2 Teams (6 Squigs, 4 Herders)

5 Wolf Riders @ 71 Pts
Shortbows; Musician

6 Wolf Riders @ 90 Pts
Spears; Shortbows; Musician

Doom Diver Catapult @ 80 Pts

Total Army Cost: 998
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 07 jan 2007 18:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs