Mn Gobbo's hebben hun eerste battle gehad, en ze zijn niet eens s zo heel erg ingemaakt.
Tegen Sander zn dwergen, dus het was een echte traditionele grudge-match, heel fluffy.
Hij had 2 blokken infantrie, wat crossbows, kleine unit Slayers, een boltthrower (ook al ziet ie er op de foto's uit als een cannon
) en , aaarghh, een gyrocopter!
Dwergen hadden de eerste beurt, en jawel, prompt staat er een gyrocopter voor mn neus en gaan al mn Fanatics er vandoor. Voorspelbaar, maar dan zou ik toch zeker een gyrocopter moeten kunnen vernietigen? Nope, dat kreng overleeft ze ook nog.
Gelukkig slingerden ze snel aan de kant en ze zouden me niet in de weg lopen in de rest van de battle, maar schade deden ze ook niet meer.
In mijn eerste beurt rent alles naar voren en ik had graag willen demonstreren hoe de Doomdiver tegenwoordig kan bijsturen, maar helaas: Misfire, 1, weg Doomdiver.
Er werd wat op me geschoten terwijl ik naar voren liep, maar het is een prettige nieuwe ervaring als een boltthrower 5 man spiest om gewoon te denken 'pfff, ik heb er nog zat'
In beurt 3 rolde beide gobbo unit en de squigs een 6 voor animosity en kregen een extra turbo-boost naar voren. Kijk, dat schiet lekker op zo, en zo kwam mijn Black Orc generaal onverwacht binnen charge-range van de dwergen unit met hun generaal. Ik dacht, ik ben met veel meer, ik heb netten en ik heb een big, bad-ass Black Orc: Waaagh! We pakken ze!
Was geen goed idee….
Lang verhaal kort: dat was het einde van de unit gobbo's en de Black Orc.
(vreemd genoeg had ik dat moment geen zin in foto's maken, dus dit alles-beslissende moment moeten jullie je maar verbeelden
)
Toen kwam ik er achter dat ik al 3 beurten was vergeten dat ik een shaman en dus een magic-phase had (dwergen-speler, hé)
Om te compenseren lukte meteen de eerste spreuk (Mork Wants Ya, d6 s10 hits bij gefaalde initiative-test) op de dwergen-generaal: einde dwergen-generaal.
(later kwamen we er achter dat ik geen 4 powerdice mag gebruiken met een lvl 2 wizard, dus het had eigenlijk niet gekund. 2 dwergen-spelers onder elkaar, wat weten wij nou van magic?
)
Volgende beurten gingen een stuk beter: Mijn gobbo's chargden het andere blok dwergen, samen met de Squigs, en Wolf Riders in de zijkant. Einde dwergen
Mn gobbo's renden door naar de crossbows. Einde crossbows.
Mn Squigs en Wolf Riders vielen uiteindelijk nog ten prooi aan de Slayers en de Gyrocopter (terwijl dat kreng al in beurt 1 dood had moeten zijn
) en mn Shaman werd Frenzied en Stupid door een miscast, maar overleefde het wel.
Eindresultaat: nèt een minor victory voor de dwergen. Aangezien ik verwachtte helemaal afgemaakt te zullen worden een dikke morele overwinning voor mij
Dingen die ik geleerd heb:
-Met goblins spelen is leuk!
-Een Black Orc red het niet tegen een vol blok dwergen met generaal, ook niet als ie heel veel gobbo’s meeneemt. Die charge was verreweg mn grootste vergissing van de battle, als ik dat wat slimmer had uitgespeeld had een overwinning er best ingezeten.
-Squigs zijn goed! Nu ze Immune to Psychology zijn en dus niet wegrennen als er 1 keer op geschoten word is er een beste kans dat ze de vijand kunnen halen (hoewel een groter blok als die 10 van mij waarschijnlijk wel een goed idee is) en het zijn verreweg de beste vechters in een goblin-leger. Squigs voor de casualties en een blok goblins voor de ranks en outnumbering is een prachtige combinatie
-Ik moet maar flink gaan schilderen. Hoe leuk een battle ook is, zo’n hoop metaal en grijs plastic red het toch echt niet bij een geschilderd leger.
Ik heb de smaak te pakken, dus wie wil volgende week?