Frank's Greenskins

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Beastherder » 07 jan 2007 16:49

En dit is wat ik in gedachten had voor 1500pts

Da Red Dag Tribe 1500 Pts - Orcs & Goblins Army

Black Orc Big Boss @ 91 Pts
General; Heavy Armour; Shield

Night Goblin Big Boss @ 56 Pts
Great Weapon; Light Armour
Nibbla's 'Itty Ring [20]

Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Level 2;
2 Dispell Scrolls [50]

24 Orcs @ 174 Pts
Shields; Standard; Musician; Boss

30 Night Goblins @ 250 Pts
Spears; Nets; 3 Fanatics; Standard; Musician; Boss

30 Night Goblins @ 190 Pts
Spears; 2 Fanatics; Standard; Musician; Boss

20 Night Goblins @ 85 Pts
Short Bows; 1 Fanatic

Squig Herd @ 90 Pts
3 Teams (9 Squigs, 6 Herders)

8 Squig Hoppers @ 120 Pts

5 Wolf Riders @ 71 Pts
Shortbows; Musician

6 Wolf Riders @ 90 Pts
Spears; Shortbows; Musician

Wolf Chariot @ 63 Pts
Extra Crewmember

Doom Diver Catapult @ 80 Pts

Total Army Cost: 1495
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 07 jan 2007 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Mictian » 07 jan 2007 17:04

archers?..:|
ok die fanatic erin verwachten mensen misschien niet, dus dat kan wel gemeen zijn ;)

verder, het gobbo thema is goed gelukt ;) dat ene blok orcs valt vast niet op :)
Mictian

Berichtdoor GrunkSkullsmasher » 07 jan 2007 17:10

Niet slecht die 1500 pt's lijst. Omdat je nu orcs erin hebt mag de Black Orc blijven van mij :P. Zet 'm dan wel in de Orc unit, dan heb je ook wat aan de Power of de Waaagh! (dat je automatisch een 6 gooit op de animosity tabel)

De kritiek dat Night Goblins VEEL beter hand weapon & shield kunnen gebruiken blijft natuurlijk van kracht. Een boss lijkt me ook niet echt nuttig, maar het kan handig zijn om challenges mee aan te nemen ofzo..

Boogjes op de gobbo's? Okay maar je verwacht er toch niet van dat ze iets kunnen betekenen met 16" bereik? 1 fanatic?? Dat is zinloos. Ik zou er gewoon geen fanatic in stoppen, dan kun je de tegenstander ook mooi foppen. :P (af en toe wisselen, anders krijgen we je snel door..)

Verder zou ik Spear chucka's gaan gebruiken. Erg effectieve bolt thrower voor 35 puntjes. ^_^

Succes ermee..
All for one.. and each man for himself!
Legers die ik speel: Old World: Warriors of Chaos, Orcs & Goblins
GrunkSkullsmasher
One of Nurgle's many boils

Berichtdoor Beastherder » 07 jan 2007 17:30

Nee, ik heb idd geen enkele verwachting over wat die gobbo's met die boogjes kunnen. Belangrijkste reden om ze mee te nemen is simpelweg dat ik de modellen toch al had, want ze zaten in de Skull Pass doos :P

Ze zullen voornamelijk fungeren als echt opoffer-unit, alles wat ze met die boogjes doen is pure bonus.
(en ik vind boogjes zo'n logisch, fluffy wapen voor een leger lafaards; alles om maar niet daadwerkelijk bij de vijand in de buurt te komen :D )
Die ene fanatic is een beetje een wildcard (eigenlijk had ik er eerst 2 in gedachte, maar die ene heb ik ingeruild voor een grotere squig herd) maar mischien dat die fanatics in battles nog wel s van plaats kunnen wisselen ;)
(het blijft een verrassingswapen, dus om dat nu heel uitgebreid op het net te zetten en er dan nooit van afwijken is niet echt slim :P )

Uiteraard gaat die Black Orc dan met de Orcs meelopen, vechten met goblins doe je uit noodzaak, niet omdat je ze zo lief vindt :P

Spear Chukkas zijn idd lekker goedkoop voor wat ze kunnen, maar om de een of andere reden vind ik altijd andere dingen die ik veel liever doe met de punten :dunno:
In de uitbreiding naar 2000pts zal ik zeker proberen ze er in te krijgen

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 14 jan 2007 19:26

Weer een battle gespeeld met mn gobbo's, dit keer tegen Chaim met zn Khorne Chaos jongens.
Afbeelding

Eerste battle voor mn nieuwe, groene waagh dice, en ze moesten duidelijk wennen aan al dat harde werk.
Eerste beurt, en 4 van mn 5 units hadden animosity :doh:
Afbeelding

De squigs (nu bijna helemaal geschilderd) hadden dus ook animosity, maar dan een 6, dus extra hard naar voren. Daar liepen een stel hondjes klaar om mn fanatics eruit te lokken, dus die pakten ze meteen ook maar.
Charge in beurt 1, dat is me met mn dwegjes nou nooit overkomen :P
Afbeelding

Uiteraard gingen ze dwars door die keffers heen, dus aan het begin van beurt 2 liepen de squigs een pietsie voor op de rest van het leger :P
Afbeelding

Maar een charge van 2 blokken marauders met 2 Khorne characters overleven ze uiteraard niet. Ze bijten nog wel wat terug en ze doen nog schade als ze 'wild' gaan, dus al met al hebben ze hun 60 (!) puntjes al weer terug verdiend B)
Afbeelding

Chaim zn Marauder Horsemen lokten van 1 unit de fanatics er uit (en de fanatics hadden niet eens het fatsoen om in ruil daarvoor de paardjes tot moes te stampen :( )
Dit, gecombineerd met een 2e ronde animosity voor mn wolfjes, betekende dat mn leger nauwelijks van de startpositie afkwam.
De Knights hadden het gemunt op mn doomdiver, maar ik kon de unit gobbo's die nog wel fanatics had op ze af sturen.
Alletwee halen ze de afstand, maar helaas bleef er nog eentje leven.
Afbeelding

Helaas is 1 Chosen Knight Champion nog steeds meer dan voldoende om een unit wolfjes en een warmachine-crew te verslaan :(
De marauder horsemen gingen aan de andere kant van het veld achter mn andere wolfjes aan, dus het kwam neer op ieder 2 blokken infantrie in het midden, maar dan zijn mijn blokken toch van een wat mindere kwaliteit :whistle:
Afbeelding

lang verhaal kort:
mijn enige overlevende aan het eind van beurt 6 :P
Afbeelding

Een dikke massacre dus. :snif:
Mijn gobbo's redden het in 1-op-1 combats echt niet, en ze hebben de support van de wolfjes, squigs en fanatics gewoon hard nodig.
Het terrein en de enorme uitbraak van animosity hebben zeker niet geholpen, maar ik denk dat ik ook zeker nog moet leren spelen met mn fast cavalry.
De eenzame uitval van mn squigs was misschien ook niet slim, maar die was zo vermakelijk dat ik die zo nog s zou doen :P

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 14 jan 2007 19:47

Zoals hierboven al te zien was heb ik weer lekker verder kunnen schilderen aan mn Squigs.

De Herders:
Afbeelding

Goed om te zien dat het kleurenschema van de gobbo's ook werkt op de oude stijl, grote Night Goblins.

Favoriet is toch wel deze. De gezichtsuitdrukking van de Snotling die realiseert dat ie zo aan een squig gevoerd gaat worden is kostelijk :D
Afbeelding
(ook een wat zachtere huid, met meer groen en zonder grijstinten voor de snotling, zo is ie nog wat schattiger en zieliger :P )

En de 2 laatste Squigs
Afbeelding

En daarmee heb ik mn eerste volledige unit af voor mn nieuwe leger! :thumbup:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 21 jan 2007 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Beastherder
BOFH

Berichtdoor bas_2312 » 14 jan 2007 23:40

Damn.. die squigs zien er nice uit!

Puik werk!
Legers die ik speel: Chaos Dwarfs, Ogres, Otherstuff..
bas_2312
Prozac of Khorne

Berichtdoor Beastherder » 21 jan 2007 18:48

Ook maar s wat van de oude-stijl gobbo's geschilderd

Afbeelding

Ook aardig gelukt, maar ze zijn wel flink wat meer werk dan die nieuwe kleine. Veel meer huid en veel meer details (oorbellen :dunno: )

Om het verschil maar s duidelijk te maken
Afbeelding

Door strak de zelfde kleuren aan te houden is het toch aardig gelukt om ze familie van elkaar te laten lijken, ondanks het fysieke verschil. Deze jongens kunnen gerust in hetzelfde leger samen (maar toch maar niet in dezelfde unit :P )

Beastherder
BOFH

Berichtdoor henerius » 21 jan 2007 19:42

Hoezo niet? De grootste bullies staan toch vooraan? Bij Goblins is het niet veel anders dan bij Orcs toch ?
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 21 jan 2007 20:13

Nee, net als bij de Orcs gaan de grootste bullies samen in een aparte unit staan.
Goblin Big 'Uns :P

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs