Weer een battle gespeeld met mn gobbo's, dit keer tegen Chaim met zn Khorne Chaos jongens.
Eerste battle voor mn nieuwe, groene waagh dice, en ze moesten duidelijk wennen aan al dat harde werk.
Eerste beurt, en 4 van mn 5 units hadden animosity
De squigs (nu bijna helemaal geschilderd) hadden dus ook animosity, maar dan een 6, dus extra hard naar voren. Daar liepen een stel hondjes klaar om mn fanatics eruit te lokken, dus die pakten ze meteen ook maar.
Charge in beurt 1, dat is me met mn dwegjes nou nooit overkomen
Uiteraard gingen ze dwars door die keffers heen, dus aan het begin van beurt 2 liepen de squigs een
pietsie voor op de rest van het leger
Maar een charge van 2 blokken marauders met 2 Khorne characters overleven ze uiteraard niet. Ze bijten nog wel wat terug en ze doen nog schade als ze 'wild' gaan, dus al met al hebben ze hun 60 (!) puntjes al weer terug verdiend
Chaim zn Marauder Horsemen lokten van 1 unit de fanatics er uit (en de fanatics hadden niet eens het fatsoen om in ruil daarvoor de paardjes tot moes te stampen

)
Dit, gecombineerd met een 2e ronde animosity voor mn wolfjes, betekende dat mn leger nauwelijks van de startpositie afkwam.
De Knights hadden het gemunt op mn doomdiver, maar ik kon de unit gobbo's die nog wel fanatics had op ze af sturen.
Alletwee halen ze de afstand, maar helaas bleef er nog eentje leven.
Helaas is 1 Chosen Knight Champion nog steeds meer dan voldoende om een unit wolfjes en een warmachine-crew te verslaan
De marauder horsemen gingen aan de andere kant van het veld achter mn andere wolfjes aan, dus het kwam neer op ieder 2 blokken infantrie in het midden, maar dan zijn mijn blokken toch van een wat mindere kwaliteit
lang verhaal kort:
mijn enige overlevende aan het eind van beurt 6
Een dikke massacre dus.
Mijn gobbo's redden het in 1-op-1 combats echt niet, en ze hebben de support van de wolfjes, squigs en fanatics gewoon hard nodig.
Het terrein en de enorme uitbraak van animosity hebben zeker niet geholpen, maar ik denk dat ik ook zeker nog moet leren spelen met mn fast cavalry.
De eenzame uitval van mn squigs was misschien ook niet slim, maar die was zo vermakelijk dat ik die zo nog s zou doen