Drie leuke battles gehad
Eerste tegen Tau was ietwat frustrerend. Mijn armour was blijkbaar gemaakt van peperkoek, de plasma cannons blazen zichzelf op met het eerste schot, de terminators komen pas op het allerlaatste moment opdagen, etc. Op een gegeven moment werd het zo erg dat het gewoon héél erg grappig was (mijn excuses voor de spelers die werden afgeleid door mijn slappe lach
) En die Tau liepen al schietend maar weg uit mijn charge-range
Maar uiteindelijk ging het om kill-points en door een paar units die nét niet dood waren scheelde het maar heel weinig voor een net-niet Draw
Bij de tweede battle tegen 'standaard' Marines ging daarentegen alles perfect. De dobbels zaten mee, het plan werkte, de deep-strikers komen precies op tijd en op de juiste plaats aan en dan kan het hard gaan
Eindresultaat was 5-0 in objectives (Troop Choice jump-packers blijven heel erg handig in Objective missies) en een flink voordeel in victory points
Laatste battle tegen Eldar. Ondanks dat mr. Vhati beweerde dat ie zn leger had samengesteld met wat hij die morgen toevallig op tafel vond, zaten er een paar héle enge units bij. Mijn arme marines zullen nog wel even nachtmerries hebben over elkaar boostende Fireprisms, jetbikers die niet dood te krijgen zijn en een of andere character die in 1 klap een hele unit assault marines wiped
Uiteindelijk kreeg ik nog wel wat van m dood, maar de winnaar was wel duidelijk
Ietwat te veel gekletst tijdens de battle, dus terwijl wij nog de laatste combat-ronde vochten werd onze tafel onder onze leger vandaan al opgeruimd

Plaats op de einduitslag: 2e!
Erg verrassend, want dat verwacht je natuurlijk niet als je voor het eerst in 2 jaar weer s wat potjes speelt
zeker voor herhaling vatbaar, dus misschien dat ik die jongens weer wat vaker op een speeltafel ga zetten
zal ik nog wel een beetje gaan tweaken aan de army-list, want vooral die assault terminators zijn op deze manier nauwelijks effectief
zonder iets van een homing beacon is deep-striken véél te riskant, en zelfs met is het voor de tegenstander veel te makkelijk om gewoon weg te lopen uit charge-range of de termies kapot te schieten
'vroeger' toen ze nog in een droppod naar beneden kwamen waren ze veel effectiever, want die was gegarandeerd veilig en met slim positioneren kon je die pod gebruiken als cover tegen de grootste gevaren
dat gaat dus niet meer, dus moet ik s wat anders gaan verzinnen....