Flesh Tearers

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Flesh Tearers

Berichtdoor Beastherder » 21 nov 2011 18:13

Gisteren meegedaan aan de Golden Dread 2011 B)

Drie leuke battles gehad

Eerste tegen Tau was ietwat frustrerend. Mijn armour was blijkbaar gemaakt van peperkoek, de plasma cannons blazen zichzelf op met het eerste schot, de terminators komen pas op het allerlaatste moment opdagen, etc. Op een gegeven moment werd het zo erg dat het gewoon héél erg grappig was (mijn excuses voor de spelers die werden afgeleid door mijn slappe lach :wink: ) En die Tau liepen al schietend maar weg uit mijn charge-range :angry:
Maar uiteindelijk ging het om kill-points en door een paar units die nét niet dood waren scheelde het maar heel weinig voor een net-niet Draw

Bij de tweede battle tegen 'standaard' Marines ging daarentegen alles perfect. De dobbels zaten mee, het plan werkte, de deep-strikers komen precies op tijd en op de juiste plaats aan en dan kan het hard gaan :yes:
Eindresultaat was 5-0 in objectives (Troop Choice jump-packers blijven heel erg handig in Objective missies) en een flink voordeel in victory points :tu:

Laatste battle tegen Eldar. Ondanks dat mr. Vhati beweerde dat ie zn leger had samengesteld met wat hij die morgen toevallig op tafel vond, zaten er een paar héle enge units bij. Mijn arme marines zullen nog wel even nachtmerries hebben over elkaar boostende Fireprisms, jetbikers die niet dood te krijgen zijn en een of andere character die in 1 klap een hele unit assault marines wiped :disturbed:
Uiteindelijk kreeg ik nog wel wat van m dood, maar de winnaar was wel duidelijk :(
Ietwat te veel gekletst tijdens de battle, dus terwijl wij nog de laatste combat-ronde vochten werd onze tafel onder onze leger vandaan al opgeruimd :bloos:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats op de einduitslag: 2e! :2:
Erg verrassend, want dat verwacht je natuurlijk niet als je voor het eerst in 2 jaar weer s wat potjes speelt -_-

zeker voor herhaling vatbaar, dus misschien dat ik die jongens weer wat vaker op een speeltafel ga zetten

zal ik nog wel een beetje gaan tweaken aan de army-list, want vooral die assault terminators zijn op deze manier nauwelijks effectief
zonder iets van een homing beacon is deep-striken véél te riskant, en zelfs met is het voor de tegenstander veel te makkelijk om gewoon weg te lopen uit charge-range of de termies kapot te schieten :unsure:
'vroeger' toen ze nog in een droppod naar beneden kwamen waren ze veel effectiever, want die was gegarandeerd veilig en met slim positioneren kon je die pod gebruiken als cover tegen de grootste gevaren
dat gaat dus niet meer, dus moet ik s wat anders gaan verzinnen....
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 11 dec 2011 16:54

Er is een Monster Painting competition, dus dat leek mij een goede gelegenheid om eindelijk mn Furioso Dread in de verf te zetten
huidige stand van zaken (na de eerste basecoats) :

Afbeelding
dat ding dat er uit ziet als een raketwerper op zn schouder is natuurlijk de Magna Clamp
er zit een ketting aan om tanks dichterbij te slepen :P

en ik ben ook met de nieuwe Death Company plastics aan de gang geweest
volgens de doos kun je er 5 modellen van maken, maar met wat combineren met 'gewone' Assault Marines maak je er makkelijk 10 van :yes:
(ook leuk om het kleur verschil van de verschillende generaties GW plastics te zien, de oudste bits hier zijn zeker 10 jaar oud)

Afbeelding

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 08 jan 2012 16:44

Nog een extra pupke voor de WYSIWYG

een 10-man squad krijgt nu zn basic heavy & special weapon upgrade gratis, dus het is zonde om daar geen gebruik van te maken
tijd dus voor een al-round missile launcher voor mijn 10-man Rhino squad

Afbeelding Afbeelding

En de Furioso Dread is ook af
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben zelf niet zo'n fan van overdreven battle-damage, maar gezien de taak van zo'n Furioso Dread leek het me erg onwaarschijnlijk dat ie er helemaal schoon uit zou zien
Om het aggresieve karakter te benadrukken is de schade geconcentreerd op zn wapens en de voorkant van het model B)

Beastherder
BOFH

Vorige

Keer terug naar Hive Novio Blogs