empire: "The Skaven war"

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: mijn Empire blog

Berichtdoor Guy » 09 mei 2011 19:38

Wat de bsb betreft, die mag je eigenlijk geen halberd geven. In je armybook staat namelijk naast de stats/punten/wapenopties voor je Captain een tekstvakje met wat informatie over de Battle Standard Bearer. Hierin staat onder andere dat hij op het gebied van niet-magische
spullen alleen pantser mag kopen en/of barding voor z'n paard. Een schild mag overigens ook niet volgens dat vakje, maar het Enchanted Shield schijnt hier weer een uitzondering op te zijn sinds 8th edition.

Wat characters betreft kan je allicht wel iets aanpassen. De Arch Lectors zijn erg kwetsbaar in close combat met de uitrusting die ze nu hebben. Doordat je tegenwoordig je 'speciale' wapens moet gebruiken, moeten ze met 2 handweapons vechten. Hierdoor is hun enige bescherming heavy armour. Vijandelijke characters breken 'm in een enkele close combat ronde in 2en. Zelfs een Empire Captain op een paard met een lans (die maar 70 punten kost) heeft een goede kans om jouw Arch Lector van 140 punten in 1 ronde dood te prikken.
Ook als je tegenstander er een unit tegenaan gooit die wat sterker is dan bijvoorbeeld Goblins, worden je Arch Lectors binnen 1 a 2 rondes close combat in elkaar geslagen.

Zou over het algemeen ook wat meer investeren in troepen, je hebt nu 3/8 van je leger in characters zitten en dat is vrij veel, in ieder geval voor een Empire leger.

Bij de rest van je leger valt vooral op dat je (deels door de vele punten die aan characters zijn besteed) weinig units hebt. Nu is dat op zich niet zo erg, maar de units die je hebt zijn denk ik niet in staat om de oorlog voor je te winnen. Die twee grote units infanterie zijn prima 'aambeelden', maar bij ieder aambeeld hoort toch ook een hamer en daar zit 't 'm net.
De Free Company detachments kunnen weliswaar counterchargen, maar hebben niet genoeg punch om voor slachtoffers te zorgen bij vijandelijke units. Daarnaast krijgt de tegenstander z'n rankbonus als weer terug zodra de Free Company een man verliezen. Al met al vallen de 'hamercapaciteiten' van die Free Company dus nogal tegen.
Dit alles neemt niet weg dat detachments nog steeds nuttig kunnen zijn, hoewel niet zozeer als hamer. Wanneer je ze wat groter maakt (bijv. 15 man) kan je je tegenstander in ieder geval wat langer van z'n rankbonus beroven als je in zijn flank countercharged.

Voor echte hamers moet je toch meer kijken naar Knights, Flagellants of Greatswords. Een manier om aan de punten te komen is bijvoorbeeld het weglaten van 1 van de 2 Arch Lectors, misschien ook de Warrior Priest.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Chris » 09 mei 2011 21:54

Je mag zover ik weet geen magische schilden kopen als je ook geen normale schilden mag. Ik kan het zo een twee drie alleen niet vinden, dus kan zijn dat ik onzin aan het verkopen ben. Verder sluit ik me aan bij wat Guy al zei.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor pijnappel » 10 mei 2011 07:43

een probleem, ik heb geen warhammer rulebook en weet ook niks over magische items :dunno:
en de reden dat ik 2 arch lector en een warrior priest was dat ik graag 5 extra dispel dice in de magic phase wil, want ik heb al eerder gemerkt dat ik onder andere door magic verloren heb.

maar bedankt voor jullie compentaar, ik zal er nog eens over brainstormen.
Legers die ik speel: WHFB- Empire
pijnappel
Halfling disguised as Tzeentch

Berichtdoor Richard » 10 mei 2011 09:01

Je zou 1 arch-lector of 1 warrior priest kunnen deleten.
Met 3 a 4 extra dispell dice zit je nog steeds redelijk veilig. Als een tegenstander irritante force gooit, kan je het toch niet dispellen.
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Chris » 10 mei 2011 11:52

Vergeet niet dat hele dikke magic ook flink wat punten kost, en dat het dus "ok" is om daar wat punten aan te verliezen. Er ligt een regelboek op de club, en ook in de winkel. Die kun je inkijken om op te zoeken wat er allemaal voor magic items zijn.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor henerius » 10 mei 2011 12:08

[quote="Chris"]Je mag zover ik weet geen magische schilden kopen als je ook geen normale schilden mag. Ik kan het zo een twee drie alleen niet vinden, dus kan zijn dat ik onzin aan het verkopen ben. Verder sluit ik me aan bij wat Guy al zei.

never ending discussie.

-mundane shield mag je niet, je mag geen mundane weapon upgrades, maar wel een magical banner of voor x punten magic items (waaronder magical armour).

de gehele discussie draait om het feit: is het enchanted shield magical armour of een magical shield? Dat staat nergens verduidelijkt en dus hebben we 1 enkele sectie met magical armour.... gevuld met onder andere een enchanted shield ..... (wie het weet mag het zeggen.....)
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor bas_2312 » 10 mei 2011 13:36

Ze mogen gewoon een magisch schild. De enige uitzondering is dat Wizards geen Magic armour mogen, de rest mag gewoon. Staat op blz 172 van het regelboekje :)
Legers die ik speel: Chaos Dwarfs, Ogres, Otherstuff..
bas_2312
Prozac of Khorne

Berichtdoor pijnappel » 22 mei 2011 18:47

weer druk met school geweest, heb weer wat geschilderd.

luther huss 180p
grand master 145p

samen 325 + 2410 + 115 ( van big bertha) = 2850 punten geschilderd

nu nog,
20 flaggelants 210p
5 outriders 105p
en een bewerkte bsb, ongeveer 100p
is nog ongeveer 415 punten schilderen.

verder nog projectjes:
oude 40k Rhino en steam tank samen combineren.
een wizard op paard zetten ( want gw verkoopt geen empire wizard op paard meer :angry: )

foto volgen binnenkort

ik laat de legerijst nog even rusten tot ik weer een keer op de club kom en met het warhammer rulebook kan werken.
pijnappel

Berichtdoor The_Hunter » 22 mei 2011 19:26

Ben zeer benieuwd hoe die steam tank conversion word ^_^
Afbeelding
[quote="TROLL"]OEW NICE NICE ^^ nurgle blubber spinnen beest XD
Legers die ik speel: 40k: Chaos Marines, Orks, Imperial Guard WHFB: Ogre Kingdoms Warmachine: Khador
The_Hunter
Not banned yet

Berichtdoor pijnappel » 26 mei 2011 15:54

foto van Luther Huss en Templar Grand Master.
Afbeelding
pijnappel

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs