Frank's Random 40/30k Dingetjes

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 21 nov 2017 11:01

Geen idee waarom je een primaris apothecary zou willen in plaats van een normale, maar goed, jij je zin

Een gevoel van compleetheid?
Ik had de bits toch liggen dus waarom niet?

Ik weet het, een gewone 'kleine' apothecary doet hetzelfde voor minder punten, maar ik wilde mijn primaris toch niet gaan mengen met gewone Marines.
Ik zie ze het liefst als een los staand leger

Had GW de regels voor droppods bij Chaos niet geschrapt?

Ja, geen droppods in de Chaos codex :snif:
(Want GW maakt geen Chaos droppod)
Echt zonde, want je mist zo toch een optie die ze fluff-technisch toch echt horen te hebben :dunno:

Op deze manier kunnen mijn Night Lords toch wat meer uit de lucht komen vallen, zoals het hoort B)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 21 nov 2017 19:36

ik wilde mijn primaris toch niet gaan mengen met gewone Marines.

Apartheid is een Nederlands woord...
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 17 dec 2017 14:52

Yeey, Codex B)

Afbeelding
(en kaartjes, want ik ga al die strategems echt niet onthouden :whistle: )

Nu maar s gaan rekenen hoeveel punten dat 1500pts leger van 6 jaar geleden nu is ^_^

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 17 dec 2017 19:28

Je hoeft 11 januari pas klaar te zijn met rekenen (of je moet eerder een battle plannen)
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 18 dec 2017 13:35

Mooi man. Ik heb de Dark Angels codex ook. Leesvoer!

Die kaartjes zijn mooi, en ik wou ze in eerste instantie ook kopen. Toch maar niet gedaan. De objectives en psychic powers is cool, maar de stratagems heb ik aan Brammo en Bobske gezien dat steeds door die 25 kaartjes heen bladeren ook niet alles is.

Ik maak voor mezelf wel een A4-tje met een overzicht van de stratagems, dan kan ik tijdens het overtypen ze meteen een beetje uit mijn hoofd leren en heb ik ze in 1 overzicht. Is voor mij fijner.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 07 jan 2018 18:07

Oude 1500pts toernooilijst terug gevonden (Golden Dreadnought 2011 :grijns: ) en omgerekend naar nieuwe Codex

Zonder enige verandering aan equipment, voor zover nog legaal, komt die uit op EXACT 1500 punten :o
Bizar :dunno:

Geen idee hoe ze zich zullen redden in 'modern' 40K (ik vermoed niet heel erg goed :whistle: ) maar dat ga ik zeker wel even uitproberen

Terminator Captain
Relic Blade, stormbolter
128pts

Chaplain w jumppack
90pts

Assault Terminators (5)
3x L.claws, 2x Th.Hammer/shield
208pts

Death Company (7)
1x P.sword
144pts

Tactical Squad (10)
Meltagun, melta bombs
152pts

Rhino
2x stormbolter
74pts

Tactical Squad (5)
65pts

Razorback
Twin H.bolter
87pts

Scouts (5)
55pts

Assault Squads (10)
P.fist
142pts

Attack Bike Squad (2)
2x Multi-melta
128pts

Devastator Squad (5)
2X Plasma Cannon
107pts

Razorback
Twin Lascannon
120pts

Total 1500pts

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 07 jan 2018 19:56

Ah, bugger

Foutje.... :dry:

Assault Marines komen niet met jumppacks standaard
Dan word het:

Assault Squad (8)
P.fist
140pts

voor een totaal van 1498pts

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 08 jan 2018 09:13

Bizar inderdaad. Ik had verwacht dat het toch wat goedkoper zou zijn dat 7 jaar geleden. Op zich fijn, want je hoeft dus niets bij te kopen/schilderen om te kunnen spelen.

Qua lijst is het geen slecht begin denk ik. 1 of 2 heavy weapons in je tactical squad en powerweapons voor de sergeants zou het al een stuk competetiever maken denk ik. Met 2 multi-melta's, 2 lascannons en een meltagun ga je problemen krijgen tegen tanks en monsters. Vooral omdat je captain en je terminators ook niet uitgerust zijn om multi-wound modellen te slopen. (2 thunderhammers is dan niet genoeg)

Ik denk dat als je punten vrij kunt maken voor 2 extra lascannons in je devastator squad, dat je een prima lijstje hebt om leuk mee te spelen.

Ik zie in de annalen dat je in 2011 nog 2de was op de Golden Dreadnought, dus we zijn allemaal op onze hoede voor je kaas-lijst en baard-tactieken :grijns: :grijns: :grijns: :wink:

Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 08 jan 2018 13:33

Belangrijk verschil met de punten is dat je vroeger niet betaalde voor de DeathCompany, die werd random gegenereerd uit je andere squads.
Nu is het een unit die je gewoon koopt.
Haal die punten er af en het is idd goedkoper geworden.

Slopen van grote dingen zal een probleem worden idd.
Daar was dit leger 6 jaar geleden ook al niet goed in, en dat probleem zal alleen groter zijn geworden.
Tactiek was toen gewoon slopen van de rest met idioot veel attacks van de DeathCompany/assault marines en hopen op een lucky penetrating hit van de attack bikes.
Niet briljant, maar goed genoeg voor een 2e plaats als het mee zat ^_^

De tacticals hebben geen heavy wpns want die konden ze toen toch niet gebruiken na het uitstappen, dus had je er heel weinig aan.
Nu is het slechts een -1 to hit, dus een stuk interessanter :yes:

Ik heb de (ongeschilderde) modellen liggen voor meer heavy weapons en hamer termies, dus er valt zeker aan te sleutelen

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 14 jan 2018 17:12

Afgelopen donderdag gespeeld tegen Bob, met de lijst van hierboven.

Zoals altijd tegen Bob een leuke pot .
Hij speelde een rare Nid lijst, die bleven stilstaan en schieten :huh: met een hele zware blob van die zwevende psyker nids + zwevende psyker nids characters voor heel veel Smite casts (sorry, maar die namen ga ik echt niet onthouden :P )
Bob doet wel alsof ie niet competitief wilt spelen, maar er zat wel een behoorlijke kaasgeur aan die unit, super-nasty :wink:

Ondanks dat deden mn Flesh Tearers het beter dan ik had verwacht van zo'n oude lijst. (niet gewonnen, natuurlijk -_- )
Ze spelen nog steeds zoals ik 40k wil spelen. Lekker rondcrossen met Rhino's en Razorbacks, en dan een flinke lading badasses uit de lucht laten vallen en knokken maar
Misschien niet altijd de winnende tactiek, maar je hebt veel lol en gaat in ieder geval glorieus ten onder :grijns:
Veel leuker dan de footslogging shooty Primaris, ook al hebben die nog zulke mooie modellen.

Al wel een aantal dingen geleerd.
De Red Thirst regel had ik eigenlijk compleet overheen gelezen, maar die bleek toch wel erg handig :whistle:
De Successor Chapters worden wel erg genaaid. Dat je de genaamde Characters niet mag hebben is wel te begrijpen, maar ook de Relics niet?
Je hebt alleen maar nadelen, je krijgt er niks voor terug (Flesh Tearers hebben dan nog hun eigen character, maar als je die niet speelt: pech :td: )
Voortaan zijn het dus (regel-technisch) Blood Angels met een ander kleurenschema, want ik wil gewoon de Angel's Wing relic kunnen gebruiken

Legerlijst heeft idd het bekende probleem van te weinig 'punch' tegen grote dingen als tanks en monsters.
Eerste stap is wat betere wapens voor de impact units. Toen dit leger gemaakt werd had de Death Company geen wapenopties (want ze werden random gegenereerd) nu hebben ze er enorm veel.

Voor de lijst zat ik te denken aan:
- Thunder Hammer voor de termie sergeant ipv Lighting Claws
- Lascannons ipv Plasma voor de Devastators
- Thunder Hammer en Power Fist voor de Death Company
- Inferno Pistol voor de Assault Marines (ook gekeken naar de Eviscerator, indrukwekkend wapen maar wel erg veel punten voor 1 Attack :dunno: )

- Dat betaal ik allemaal door de Scouts te droppen, die hebben momenteel geen functie buiten de 3e Troop Choice te zijn voor de Detachment, maar dat maakt dus niet uit voor het komende club toernooi.

Heb ik nog 3 punten over voor..... :scratch:
- Stormbolter voor 1 van de Tactical Marine sergeants

Stormbolters zijn erg indrukwekkend deze editie met hun 4 schoten op korte afstand :yes:
Zelfs een Rhino met 2 van die dingen is nu een serieus stukje vuurkracht :D

De afgelopen 2 dagen dus lopen knutselen met de oude bitbox (ik had nog een ongebruikte doos plastic Death Company liggen) en zelfs een nieuwe set aangeschaft
https://www.games-workshop.com/en-NL/Blood-Angels-Tactical-Squad
(veel te veel bling voor tactical marines naar mijn smaak, maar een prima basis voor wapenopties en Sergeant/Lieutenant bits ^_^ )

Betekent dat dit geschilderd zou moeten worden

Afbeelding
Al die verschillende grijstinten laten duidelijk het verschil in leeftijd zien tussen de bits
Rode termie komt uit de Space Hulk doos
Nieuwe Marines op 32mm bases, dus die gaan toch opvallen tussen de oude modellen die nog op 25 staan

Met mijn schildertempo is dat zeker een uitdaging, maar als ik alleen maar de basiskleuren doe....

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs